1660 Reacties

4 jaar geleden

Voorheen kreeg ze overigens 6x150ml. En dat was nog wel eens moeilijk om het tot de volgende voeding te overbruggen. Nu 5x180 ml. En ze is veel meer voldaan. En nu is het geen probleem tot de volgende overbrugging. A Vanochtend heb ik haar om 8:00 moeten wakker maken voor de fles Dus dit schema past goed bij haar. Ieder kind is anders. Voor haar werkt dit, voor een ander kindje werkt het niet. Volg je gevoel en kijk wat je kindje aangeeft. Soms is het zoeken en proberen

4 jaar geleden

Voorheen kreeg ze overigens 6x150ml. En dat was nog wel eens moeilijk om he ...
En als Loïs eerder komt dan de voedingstijd, rek je de tijd dan met een speentje? Of hoe doe je dat? Als Stanley eten wil, wil hij ook eten en dan stopt hij niet met huilen totdat er een fles in z’n mond zit. Ik ga zo maar weer contact opnemen met het CB, Stanley spuugt de laatste 2 dagen beetjes melk na elke voeding. Ik denk dat hij reflux heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

En als Loïs eerder komt dan de voedingstijd, rek je de tijd dan met een spe ...
Als ze eerder komt dan rek ik dat met een speen indd. Ze heeft sws het liefste de hele dag een speen in. Dus met speen kan ik het zeker wel een half uur redden. Tegenwoordig komt ze gelukkig ook niet meer dan 30 min eerder dan voedingstijd. Loïs spuugt ook bijna na elke voeding een mond terug. Wij laten haar goed boeren. Maar zodra we haar verplaatsen of houding wisselen dan doet ze dat. Of het nu 10 min na de voeding is of 2 uur. Maar ze heeft er geen last van, dus ik maak mij er niet zo druk om. Ze krijgt genoeg voeding binnen. Of moet ik daar wel iets mee doen?

4 jaar geleden

Laten jullie je baby overdag een vaste tijd achtereen slapen? Met andere woorden, maken jullie hem of haar wakker na bijvoorbeeld 2 uur? Reden dat ik het vraag is dat onze dochter, 10 weken oud maar 4 weken gecorrigeerd, nog niet echt regelmaat heeft. Sommige dagen gaan super goed maar vannacht heeft ze bijvoorbeeld slecht geslapen en is dan sochtends ook helemaal uit haar doen van de vermoeidheid. Moet dan echt alle trucs uit de kast halen om haar in slaap te krijgen en vervolgens kan ze dan 3 uur achter elkaar slapen. Ik laat dit maar zo omdat ze wat in te halen heeft maar ik vraag me af of je hiermee juist onregelmatigheid mee creëert.

4 jaar geleden

Als ze eerder komt dan rek ik dat met een speen indd. Ze heeft sws het lief ...
Nee, ik heb net contact met het CB gehad en ze zeiden dat als hij/zij goed groeit en idd er geen last van heeft je er in principe niets aan hoeft te doen. Het is alleen wel erg vervelend en niet tegenop te wassen. Stanley is daarentegen niet echt fan van de speen. Hij huilt alleen echt wanneer hij honger heeft en dat kan zo de hele dag zijn omdat hij steeds spuugt. Het is nu een soort van vicieuze cirkel aan het worden. Het enige wat dan ook helpt is een fles. Ik ben alleen wel bang dat op deze manier het ritme in de war gaat.

4 jaar geleden

Hoe hebben jullie de voedingsmomenten ingedeeld? Maxx komt nu 7 á 8 keer per dag.. Wat naar mijn idee echt wel naar de 6x moet/kan. Gemiddeld drinkt hij 100-110 cc per keer. Wat totaal, naar mijn idee, ook wel aan de hoge kant is per dag.. Net kwam hij dus alweer na 2.5 uur en dronk hij maar 70cc. 🤷🏻‍♀️ Morgen is Maxx 3 weken. Em vorige week vrijdag woog hij 3.710 kg, bij de geboorte 3.748 kg. Maandag moeten we voor het eerst naar het CB.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Hoe hebben jullie de voedingsmomenten ingedeeld? Maxx komt nu 7 á 8 keer pe ...
Met 3 weken heel normaal bij de 5 weken ga je een beetje naar de 6 keer werken nog even geduld 😉 ik kon ook niet wachten tot ze wat langer er tussen liet nu met 7 weken gemiddeld 4 a 5 uur tussen de fles

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Hoe hebben jullie de voedingsmomenten ingedeeld? Maxx komt nu 7 á 8 keer pe ...
Ik zat met 3 weken op 120cc water (dronk niet alle flessen leeg) en dan tussen de 5 en 6 voedingen per dag afhankelijk van hoe de nacht ging. Daardoor soms 5 flessen op een dag. Woog 3760 bij geboorte en met 3 weken zat hij met boven de 4 kilo

4 jaar geleden

Dames, kan een baby te veel poepen? De mijne heeft bijna in elke luier ontlasting namelijk..

4 jaar geleden

Reactie op soena

Dames, kan een baby te veel poepen? De mijne heeft bijna in elke luier ontl ...
Heb hier sporadisch alleen een plas luier. Vaak ook luier met poep. Ik geef borstvoeding. Weet niet of het normaal is.. Dochter van 5wk 2dgn.

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Heb hier sporadisch alleen een plas luier. Vaak ook luier met poep. Ik geef ...
Had onze jurre ook tot ongeveer 6 weken en nu wordt het wat minder. Zou me geen zorgen maken kan niet te veel zijn lijkt me. Gewoon goed teken!

4 jaar geleden

Reactie op XMiniMeX

Met 3 weken heel normaal bij de 5 weken ga je een beetje naar de 6 keer wer ...
Maar ze slaapt dan niet de hele tijd 4 uur toch? Of wordt Ze alleen wakker als ze honger heeft?

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Heb hier sporadisch alleen een plas luier. Vaak ook luier met poep. Ik geef ...
Oh de mijne plast ook veel, dus eigenlijk bijna bij elke luier bijna plas en ontlasting

4 jaar geleden

Reactie op XMiniMeX

Met 3 weken heel normaal bij de 5 weken ga je een beetje naar de 6 keer wer ...
Op de verpakking van zijn voeding staat het advies van 5x 120 cc, vandaar.. Vond een gemiddelde van 7x 100/110 cc dan zo "afwijkend". 😬

4 jaar geleden

Reactie op soena

Dames, kan een baby te veel poepen? De mijne heeft bijna in elke luier ontl ...
Die van mij ook, zou je geen zorgen maken zolang hij goed groeit.

4 jaar geleden

Slaapt jullie baby alleen in de tijd tussen de voedingen? Of zijn ze ook wel is wakker in die tijd?..

4 jaar geleden

We zitten net de handen in het haar... Stanley zit nu soms op de 1000ml, soms 1200ml per dag. Als hij een schone luier heeft, een fles en knuffeltjes heeft gehad is het nog lang niet klaar. Hij wil dan nog meer drinken. In principe geven we 6x 150ml maar dat heeft schijnbaar geen zin. Tussendoor geeft hij mondjes terug maar niet de volledige voeding. Ik ga maandag maar weer contact opnemen met het CB, maar met hun antwoorden kan ik tot nu toe niks. Zij weten het schijnbaar ook niet. Dan maar de huisarts proberen. We hebben al zoveel geprobeerd. We beginnen ons nu af te vragen of we een huilbaby hebben. Hij huilt namelijk constant tussen de flessen door. Hebben er meer van jullie hier last van?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

We zitten net de handen in het haar... Stanley zit nu soms op de 1000ml, s ...
Oh jeetje wat rot. Misschien kan je de voeding nog indikken met nutriton? Overleg dat eens met CB. Misschien spuugt hij dan minder en is hij meer voldaan. Allergie voor bepaalde voeding ? Ik zie om 11:00 50cc gedronken. Drinkt hij dan weinig/ stopt hij zelf met drinken of bied je dan 50cc aan tussendoor ?

4 jaar geleden

Oh jeetje wat rot. Misschien kan je de voeding nog indikken met nutriton? ...
Nutriton krijgt hij al in z’n voeding. Hij heeft nu ook al een tijdje Forte. Die 50ml komt omdat hij tijdens het drinken in slaap valt en wij hem met geen mogelijkheid meer wakker krijgen. Zo komt hij ook aan al die 100ml, wat normaal dus 150ml moet zijn. Kortom, hij drinkt vaak kleine beetjes. Hij lijkt wel geobsedeerd door de fles. We kunnen niks doen om te rekken, hij blijft krijsen tot hij de fles heeft en dat dus tussen alle flessen door. Soms valt hij wel in slaap na het boeren en als we hem dan in de box of zijn bedje leggen dan word hij wakker en begint het weer opnieuw. Want hij heeft daarvoor te weinig gedronken. De fles is inmiddels al weg omdat er een uur overheen is gegaan en de melk vla en koud is geworden.

4 jaar geleden

Reactie op DaniqueC

Slaapt jullie baby alleen in de tijd tussen de voedingen? Of zijn ze ook we ...
Die van ons is 6,5 week en blijft soms twee voedingen achter elkaar wakker😳 en kijkt dan gewoon een beetje om haar heen. maar lees overal dat ze maar 1 uur per keer wakken zijn incl voeden... 😅