1660 Reacties

4 jaar geleden

Van te veel voeding kunnen ze echt ook heel erg krampen krijgen. (Ook met speciale voeding) En daardoor vragen ze vaak ook veel sneller om nieuwe voeding. Dus ik ga met Lisa mee en echt even volhouden! Eventueel zoeken naar iets wat hij ontspannen vindt, bijv samen douchen of in badje. Eventueel overdag misschien wandelen met de kinderwagen...

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik mag van het CB 1000ml geven op een dag. En als ik met vragen hierover bi ...
En helemaal terug naar de basis. 7x 150 ml bijvoorbeeld =1045 ml Of 7x 135 ml. Strikt tijden aanhouden

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik mag van het CB 1000ml geven op een dag. En als ik met vragen hierover bi ...
Ik zou echt opletten !! 150 cc per kilo van t kind op een hele dagbis de vuistregel dit is algemeen bekend ! Ik sluit me aan bij de andere ivm de organen hier gaat de kleine last bij krijgen ! T volgende lijkt me ook wel een verschil die van ons lijkt ook honger te hebben maar dit blijkt vaak toch zuigbehoefte verzchil is amper te merken maar 150 cc bij een kind van 1 maand oud lijkt mij echt niet gezond !!!!

4 jaar geleden

wij zitten nu 2 dage met spruw heeft iemand dat hier ook al meegemaakt ? Het ziet er nu zo uit mijn zoon drinkt sinds 5 uur niks meer en slaapt niet.. we gaan langs de huisartsepost wat een moeilijke periode dit😭😭

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

wij zitten nu 2 dage met spruw heeft iemand dat hier ook al meegemaakt ? H ...
Ahh wat sneu! Flink spruw indd. Meestal met een recept nystatine is het snel minder en drinkt de kleine ook weer snel beter. Sterkte.

4 jaar geleden

Ahh wat sneu! Flink spruw indd. Meestal met een recept nystatine is het sn ...
die hebben wij vandaag al gekregen 2 maal gegeven maar echt sinds 5uur weet ik mij geen raad meer.. ik heb hem nog nooit zo horen huilen\krijsen

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

die hebben wij vandaag al gekregen 2 maal gegeven maar echt sinds 5uur weet ...
Oh jeetje. Dan hoop ik dat ze iets hebben wat sneller werkt. Behandel je jezelf ook mee ? Misschien staan op www.thuisarts.nl nog tips waar je iets aan hebt.

4 jaar geleden

Je stuurde vanmiddag nog dat hij 250 ml had gedronken???

4 jaar geleden

Onze kleine man van 7 weken krijgt 5x 150 cc. Dit gaat erg goed alleen de laatste dagen dan slaapt die soms zo vast dat die moeilijker drinkt wat ik snap want slapen is lekkerder haha maar hoe doen jullie dat als jullie kleine in slaap valt tijdens voedingsmoment..

4 jaar geleden

Oh jeetje. Dan hoop ik dat ze iets hebben wat sneller werkt. Behandel je j ...
we hebben alleen paracetamol gekregen zodat die minder pijn heeft en dat ding voor in zijn mond hadde we al... het binne 48 uur vermindere dus even doorzette met al dat gehuil en niet wille drinke.. 😞Hij dronk net wel 60ml dus hope dat het beter gaat.. bedankt voor de site heb er zeker wat aan !🥰

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Onze kleine man van 7 weken krijgt 5x 150 cc. Dit gaat erg goed alleen de l ...
Wiebelen of zachtjes aan de fles trekken, dan pakken ze m snel weer even. Werkt dit niet meer helpt dir bij ons : Tussendoor verschonen of boeren of een beetje in t gezicht/neusje blazen (schrikken ze een beetje wakker van)

4 jaar geleden

Oh je schrijft er: “vanmiddag gewandeld toen je terug kwam een fles van 170 en daarna nog 1 van 80 erachteraan...”

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

we hebben alleen paracetamol gekregen zodat die minder pijn heeft en dat di ...
Ah bah dat is vervelend! Hoop dat het snel over is!! Veel beterschap

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

die hebben wij vandaag al gekregen 2 maal gegeven maar echt sinds 5uur weet ...
Ik zou opnieuw bellen 😨 arme baby!! Onze oudste had het, maar niet te vergelijken met jullie situatie

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

we hebben alleen paracetamol gekregen zodat die minder pijn heeft en dat di ...
Volgens mij is er ook geen medicijn die de spruw sneller doet verminderen...😕 Wel is belangrijk dat hij voldoende binnen krijgt hoor. Als de kleine minder dan de helft drinkt van wat er normaal wordt gedronken weer opnieuw bellen hoor. Hij moet voldoende binnen krijgen aan vocht/eten. Als hij alleen de avond minder drinkt dat kan nog niet zoveel kwaad, maar dat moet geen 48 uur door gaan

4 jaar geleden

Reactie op niene87

Ah bah dat is vervelend! Hoop dat het snel over is!! Veel beterschap
Dankjewell! we hadde al gelijk net zichtbaar verschil maar alsnog veel gehuil hierzo en met moeite 90ml kunne geven😞

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

wij zitten nu 2 dage met spruw heeft iemand dat hier ook al meegemaakt ? H ...
Aaah arm mannetje 😢 wat zielig!! Daar moet ie idd veel last van hebben... Hopelijk snel rust door de medicijnen.. En heel veel geduld houden met het huilen hoe gemakkelijk een ander het ook zegt.. Geen pluis gevoel qua drinken gewoon je lijntjes dan kort houden en bellen!! Liever een keer teveel zeggen ze toch.. Hopelijk snel beterschap!

4 jaar geleden

Reactie op niene87

Oh je schrijft er: “vanmiddag gewandeld toen je terug kwam een fles van 170 ...
O ja! Nou zie ik het! Sorry ik ben behoorlijk vergeetachtig door de hormonen. Het is erger dan toen ik zwanger was! 🤦🏻‍♀️ Klopt! Op die ene voeding na heeft hij verder wel goede hoeveelheden gedronken.

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

wij zitten nu 2 dage met spruw heeft iemand dat hier ook al meegemaakt ? H ...
Onze dochter heeft dat ook gehad en was hier ook echt lastig door, veel huilen en heel onrustig en slecht eten. Met nystatine was dit wel snel beter... Als je borstvoeding geeft, heb je ook een zalfje nodig voor je tepels (bij mij was dit daktarin). Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

wij zitten nu 2 dage met spruw heeft iemand dat hier ook al meegemaakt ? H ...
Noo arm kindje! Kokosolie schijn heel goed te werken. Na iedere voeding een heel klein laagje in het mondje smeren, of op het speentje doen (maar echt niet te veel!). Als je borstvoeding geeft we ok je tepels insmeren na de voeding. De bacterie kan namelijk niet tegen de kokosvet, terwijl de bacterie voor heel veel medicatie resistent is. Maar las dat het al iets beter gaat. Hoop dat het heel snel weer verdwenen is.