1660 Reacties

4 jaar geleden

Ben ik een slechte moeder als ik mijn baby laat huilen? Ik troost haar wel naar zodra ik der neerleg is het kassa🥺☺️

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Ben ik een slechte moeder als ik mijn baby laat huilen? Ik troost haar wel ...
Soms is het even nodig.. Moeten ze ook aan wennen dat ze niet continu opgetild worden enz.. Dat is net zoals in het bed laten slapen.. Vind ik zelf in het begin wel een hele klus😅 Als het eenmaal gelukt is dan besef ja dit was de bedoeling en maakt je trots!! Het enige wat ik dan heb er loopt nog een broer rond van 3 jaar.. En die moet ook naar de opvang enz dus qua ritme in bouwen is even wat anders dan als je je eerste hebt merk ik....

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Ben ik een slechte moeder als ik mijn baby laat huilen? Ik troost haar wel ...
Ik voel me er altijd ook heel slecht bij maar even huilen is nieg erg maar helemaal overstuur laten gaan dar doe nooit eant dan doet die helemaal niks meer

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Soms is het even nodig.. Moeten ze ook aan wennen dat ze niet continu opget ...
Naar bed gaan gaat best goed alleen zo tussen alles door kan ze flink huilen/krijsen. En als ik ze dan oppak is het goed. Niet alle dagen natuurlijk maar zo af en toe is dat! Cb zei dat ik het goed deed enzo maar toch is het zielig als ze zo huilt.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ik voel me er altijd ook heel slecht bij maar even huilen is nieg erg maar ...
Zo ligt ze het fijnste. En is ze rustig. 😇

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Naar bed gaan gaat best goed alleen zo tussen alles door kan ze flink huile ...
Vergeet ook niet je hormonen en het ontzwangeren alles komt nog zo hard binnen bv het huilen😉gewoon je gevoel volgen en niemand kan der wat vinden... Jij weet wat het beste werkt bij je meisje🤗

4 jaar geleden

Hoeveel per dag slaapt jullie baby in zijn bedje? Ik betrap me erop dat bij mij overdag 1x is ondat die sochtens meestal langer wakker is en dan inSlaap valt in de box of wippertje en dan smiddags in zijn bed slaapt en dan savonds wel heel de avond tenzij die goed wakker is. En snachts gaat ook primA

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Hoeveel per dag slaapt jullie baby in zijn bedje? Ik betrap me erop dat bij ...
Eigenlijk nooit. Ja, tot 10 uur. Dan haal ik haar er uit. De rest van de dag ligt ze bij mij of slaapt ze in de kinderwagen als we wandelen. Misschien maar wat vaker doen.....

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Hoeveel per dag slaapt jullie baby in zijn bedje? Ik betrap me erop dat bij ...
Uhmmm alleen snachts dus meestal vanaf 22/23 uur tot 7/8 uur( heel soms langer, ligt aan dr flestijden) en de rest in de box,wagen,wippertje of bij een van ons op de borst. Dit doen we eigenlijk ook zo zodat ze een beetje de geluiden meekrijgt en ook weet dat dr bedje met daarbij de puckababy aan hebben, dat dat echt nacht is.

VRIEND

4 jaar geleden

Onze kleine beer heeft vannacht van 00:30-8:30 geslapen, we zijn zo trots op haar 🐻💕 in de pyjama die ze van papa had gekregen....🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op CSC020

Onze kleine beer heeft vannacht van 00:30-8:30 geslapen, we zijn zo trots o ...
Ohhh lekker! Het was zeker de pijama😂Alain slaapt elke nacht van 11.00-5.00daarna een fles en weer slapen tot 9. Ik klach niet😆

4 jaar geleden

Reactie op M77Bilbao

Ohhh lekker! Het was zeker de pijama😂Alain slaapt elke nacht van 11.00-5.0 ...
Heerlijk he, hier gaat t meestal ook met die tijden. Ik geniet echt weer van t langere slapen. 😂

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op M77Bilbao

Ohhh lekker! Het was zeker de pijama😂Alain slaapt elke nacht van 11.00-5.0 ...
Ja vreselijk die pyjama 😆 wanneer je papa ook iets van kleding uit laat zoeken hahah! Maar heerlijk dat Alain ook zo lekker slaapt 🤩 mooie tijden!

4 jaar geleden

Hopelijk slaapt mijn zoon ook snel door. Hij is nu 6 weken en komt nog om 3 a 4 uren. Wil soms slecht inslapen, kan zo uur bezig zijn. Vind de nachten pittig vooral als alleenstaande moeder. Soms raak ik zelfs geïrriteerd en daarna voel ik me schuldig. Herkenbaar?

4 jaar geleden

het gaat gelukkig al een stuk beter.. Hij heeft nog een klein beetje spruw aan de zijkant van zijn tong..hij drinkt zijn flesse weer leeg en slaapt beter.. We zijn er achterkome dat het door een zalf is gekome die ik afgelope donderdag heb gekregen tegen mij jeuk die ik heb gekregen na de bevalling(extreme jeuk netelroos).. Ik begin morgen aan een prednison kuur dus met pijn in mijn hart moet ik stoppe met borstvoeding.. ik heb de jeuk 4 weken volgehouden maar het is nu over heel mijn lichaam😢 Ik hoop dat ik mij beter ga voele als dit allemaal over is.. ik ben al hartstikke blij dat mijn mannetje het goed doet we zijn nu aan het opbouwen met nutrilon 😊

4 jaar geleden

Hopelijk slaapt mijn zoon ook snel door. Hij is nu 6 weken en komt nog om 3 ...
Ja heel herkenbaar hoor! Mijn dochtertje is 10 weken, maar 4,5 week gecorrigeerd. Ze is te vroeg geboren. Ze slaapt zeker nog niet door en Savonds is slapen een ramp. Sowieso is het in slaap krijgen best wel een ding. Ene dag gaat beter dan de andere dag en over het algemeen zit er wel een stijgende lijn in maar het kan zeker beter. Ik heb me er wel bij neergelegd dat ze altijd in mijn of mijn mans armen wil liggen, ze zal het wel nodig hebben denk ik dan maar :-) maar kan me helemaal voorstellen dat het als alleenstaande moeder super pittig is, respect hoor!

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

het gaat gelukkig al een stuk beter.. Hij heeft nog een klein beetje spruw ...
Awh fijn dat er rust komt. Maar kan me voorstellen dat je het jammer vind met de borst te moeten stoppen. Gelukkig heb je met de fles ook heerlijke knuffelmomentjes ❤️

4 jaar geleden

Hopelijk slaapt mijn zoon ook snel door. Hij is nu 6 weken en komt nog om 3 ...
Heel herkenbaar! En ben niet alleen staand 😅 Respect voor jou hoor! Wanneer ik geïrriteerd raak bedenk ik me elke keer. Het kind kan niet anders communiceren en maakt zoveel mee! Het is maar even en dan komt de volgende fase. Maar wanneer je eenmaal weer kunt slapen kun je er beter mee omgaan. Ik in ieder geval 😆

4 jaar geleden

Wij geven flesvoeding en sinds een aantal dagen is Jade heel onrustig tijdens het drinken. Ze maakte altijd al veel geluid, maar nu barst ze vaak na een paar slokken in huilen uit met de fles nog in haar mond of ze gooit haar hoofd eerst naar achter. Ook slaat ze veel met haar armen om zich heen. Ik wordt er zelf ook een beetje onrustig van. Na het drinken is ze weer vrolijk en is er niets aan de hand. Heeft iemand tips?

4 jaar geleden

Tip van hier voor het SLAPEN: Ons dochtertje Tess sliep aanvankelijk toen ze 3 weken was zo’n 4-5uur achter elkaar door ‘s nachts. 1x per nacht eruit was echt goed te doen. Maar door verkoudheid kwam ze ineens iedere 2-3uur. Maar na de verkoudheid leek ze dit ritme van 2-3u te houden, mijns inziens ook doordat ze wat beweeglijker werd met dr armen en zich zo dan weer wakker maakte/hield. Inbakenen met hydrofiele luier haalde ze zo los. Eentje met klittenband vond ze niet fijn en wurmde ze zich ook uit. Toen bedacht ik me dat ik had gehoord van nieuw lakentje van Nunki. (Behoorlijk duur vond ik voor een lakentje, maar wilde het toch proberen en een goede nachtrust daarentegen is dan weer goud waard! Dus achteraf toch een kleine investering😅) Want dat lakentje hebben we dus afgelopen zaterdag gekocht. Nou sindsdien heeft Tess super nachten! Nacht 1: om 21.20 uur gedronken (ik geef borstvoeding), 22.00 uur sliep ze, om 4u voeding, 4.20u tot 9.00 uur sliep ze! —> al heel tevreden! Nacht 2: 00.00 uur tot 08.00 uur sliep ze! Tussendoor werd ze 1x iets wat wakker maar meer pruttelen dus met speentje sliep ze zo weer verder. Nacht 3: 23.00 - 7.30 geslapen (wederom rond 5u eenmalig speentje en ze was weer tevree) Nacht 4: 01.00-09.00 uur geslapen! Ik ben er dus echt zeer over te spreken. Ze doet alsnog bijna meteen dr armpjes omhoog en onder het lakentje uit. Maar het lakentje geeft blijkbaar de juiste druk op dr lijfje wat ontspanning geeft. Wij hebben d’r in een slaapzakje onder het lakentje liggen. Tess is nu 6 weekjes oud. Wel ‘n flinke dame (met geboorte bij 40+5 al 4580 gram), dus wellicht helpt dat in t feit dat ze al lange tijd zonder voeding kan en mag. Maar ik merk echt een wereld van verschil met voor en na (daarvoor lag ze in een wiegje maar kon ik haar dus niet zo lekker instoppen als nu in dr ledikantje met dit lakentje. ) ze ligt nog op onze kamer, maar als ze door blijft slapen verhuizen we dr met een maandje ongeveer naar haar eigen kamertje. Wat mij betreft echt een aanrader dus! Hoop dat het voor meerderen van jullie ook zo goed kan werken, gun namelijk iedere moeder een fijne nachtrust🥰🥰 Oja de wantjes tegen koude handjes, omdat ze ze buiten de deken houdt😉