1660 Reacties

4 jaar geleden

Soms heb ik echt dagen dat me beetje down voel. Geen zin in mensen en kan dan weinig hebben. En kan huilen om niks. Hebben jullie hier ook weleens last van?

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Soms heb ik echt dagen dat me beetje down voel. Geen zin in mensen en kan d ...
Wel gehad, op het moment dat ons meisje enorm veel huilde en slecht slapen. Vreselijk, ik kon niet meer! Jankend mn moeder gebeld om me even te ontlasten. Toen cb gebeld en lactatiekundige. Zij gaven me tips en ze werd gelukkig rustiger, waardoor het met mij ook beter ging. Tip, praat er over met je naasten en of professionals. Je kindje voelt dit zeker ook aan en dat kan natuurlijk nooit in je voordeel werken. Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Wel gehad, op het moment dat ons meisje enorm veel huilde en slecht slapen. ...
Nu is het gelukkig naat hem toe niet. Zit liefste met hem heel de dag lekker op de vank maja het leven gaat door en me andere zoontje moet gewoon naar school dus moeten wel door.. Het is ook niet overheersend maar meer af en toe zo'n dag er tussen

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Soms heb ik echt dagen dat me beetje down voel. Geen zin in mensen en kan d ...
Dit heb ik ook dus bij huisarts geweest. Net bloed geprikt om medisch dingen uit te sluiten zoals schildklier of tekorten. En hulp opgestart. Totaal niet mijn ding maar ze is toch bang dat het anders richting een postnatale depressie gaat. Ik weet ook niet zo goed wat normaal is of niet met 1ste kind

4 jaar geleden

Dit heb ik ook dus bij huisarts geweest. Net bloed geprikt om medisch dinge ...
Oh dat is niet leuk voor je.. Goed dat je hulp vraagt. Bij mij is dat het niet hoor. Bij me eerste was het anders omdat je dan totaal kan focussen op hem nu moet je de rest van gezin ook in de gaten houden en ben je lekker i. De weer door school enz. Hier heb soms gewoon niet zoveel zin in haha.. Liefste lekker knuffelen

4 jaar geleden

Is jullie menstruatie alweer op gang? Ik kan pas spiraalz etten als ik menstrueer zegt de huisarts maar nog steeds niet aan menstrueren. Wel gevoel dat moet komen

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Is jullie menstruatie alweer op gang? Ik kan pas spiraalz etten als ik men ...
Nee nog niet opgang en de kleine is aankomende vrijdag 6 weekjes. Ik heb 11 feb een afspraak bij de gyn voor in ieder geval een gesprek over anticonceptie want ik wil iets wat nog super nieuw is blijkbaar en wil dus weten of ze dat al hebben. Anders moet ik voor een andere spiraal gaan of voor de implanon

4 jaar geleden

Reactie op baby2opkomst

Tip van hier voor het SLAPEN: Ons dochtertje Tess sliep aanvankelijk toen z ...
Wat is het verschil met dit lakentje en andere lakentjes? Andere stof?

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Is jullie menstruatie alweer op gang? Ik kan pas spiraalz etten als ik men ...
Mijn menstruatie kwam 4 weken na de bevalling. Heb geen borstvoeding gegeven dan komt het vaak veel later.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Is jullie menstruatie alweer op gang? Ik kan pas spiraalz etten als ik men ...
Oh is mij niks over gezegd. Heb al een afspraak staan!

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Oh is mij niks over gezegd. Heb al een afspraak staan!
Ik ben 2 weken geleden langs geweest en toen zei ze als je menstrueert dan moet je bellen boor afspraak.. Maar worst het maar steeds niet en zou toch wel anticonceptie willen.

4 jaar geleden

Ik ben vorige week week ongesteld geweest tot vandaag. Heb het niet echt gemist maar heb ook al anticonceptie! Gewoon de pil weer. Liefste had ik meteen een 2e gewild maar mn man wil nog niet en daar sta ik achter, eerst genieten van ons kleine meisje en dan kijken we verder😃

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Soms heb ik echt dagen dat me beetje down voel. Geen zin in mensen en kan d ...
Ja dat heb ik soms ook. Ons meisje is 1 maand oud en slaapt hooguit 2-3 uur per keer ‘s nachts en tussendoor ben ik soms wel een uur aan het voeden. Overdag wil ze ‘s ochtends en ‘s avond continu aan de borst. Super vermoeiend en ik bespreek dit ook met mijn doula’s en man. Doordat ik borstvoeding geef kan niemand het even overnemen maar ze kunnen wel even voor mij zorgen. Vergeet dat zelf wel eens omdat er geen tijd voor is. De tranen laat ik dan maar gaan, beter huilen dan ophouden denk. Daarnaast is het hopelijk een fase en slapen we straks wel langer, wordt alles vanzelf beter ...

4 jaar geleden

Reactie op Nienefee

Ja dat heb ik soms ook. Ons meisje is 1 maand oud en slaapt hooguit 2-3 uur ...
Of je kunt jezelf beschermen door misschien toch de overstap te maken naar de fles... Het kindje word er echt niet minder van...

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Of je kunt jezelf beschermen door misschien toch de overstap te maken naar ...
Misschien afkolven? Zodat je man in de nacht een keer de fles kan geven. Weet niet of je baby naar de opvang gaat, maar dan moeten ze toch ook de fles krijgen. Wellicht werkt het voor je.

4 jaar geleden

Deze kleine lieve meid is as zaterdag 7 weekjes💖💖

4 jaar geleden

Reactie op Nienefee

Ja dat heb ik soms ook. Ons meisje is 1 maand oud en slaapt hooguit 2-3 uur ...
Dit is toch normaal bij een baby van een maand? Tenminste bij ons is precies hetzelfde verhaal, slaapt ook 2/3 uur en ook wel uur bezig met voeden. Maar ga er eigenlijk vanuit dat dat straks echt wel beter gaat worden. Ik ga nu gewoon vroeg erin en sta ook wat later op, zodat ik wel 8 uur slaap krijg.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Wat is het verschil met dit lakentje en andere lakentjes? Andere stof?
Inderdaad de bovenste rand wat om t lijfje valt is van tricot (rekstof) wat zorgt voor een bepaalde druk op het lijfje, wat ze ontspanning geeft en geborgenheid. Als je googled op nunki lakentje dan vind je m wel, staat ook uitleg bij. Bevalt hier perfect iig! 😊

4 jaar geleden

Reactie op baby2opkomst

Inderdaad de bovenste rand wat om t lijfje valt is van tricot (rekstof) wat ...
Top! Dank je 😌

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Dit is toch normaal bij een baby van een maand? Tenminste bij ons is precie ...
Ja dat hoop ik ook inderdaad. Kom vast helemaal goed 😊 heb nu wel een beetje door wanneer ze hoeveel slaapt ‘s nachts en dat helpt. Kolven wil ik over twee weken proberen, nu is daar ook nog geen tijd voor omdat ze te vaak zelf komt. Kv wil ik sowieso niet, we wonen op Bali en de kwaliteit van kv dat hier beschikbaar is is niet te vergelijken met NL. Of ik zou het moeten importeren. Zolang het niet nodig is gaan we dat niet doen.