1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen mamas , ik heb sinds vandaag volgens mij een koortslip gekregen ...
Ik heb de baby geen kusjes gegeven en de koortslip behandeld met zovirax.

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen mamas , ik heb sinds vandaag volgens mij een koortslip gekregen ...
Heeeel veeeeel handen wassen. Succes echt vreselijk om nu een koortslip te hebben😰 mijn vriend had het de eerste dagen na de geboorte en daarna kreeg ik er zelf een.

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Ik heb de baby geen kusjes gegeven en de koortslip behandeld met zovirax.
Top dankjewel ga ik meteen hale ! En mag ik mijn baby wel aanraken en pakken ? Dus alleen geen kusjes geven ?

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen mamas , ik heb sinds vandaag volgens mij een koortslip gekregen ...
Dan is het belangrijk om goed op te passen. Ik weet niet hoe oud de kleine is? Maar voor kindjes jonger dan 1 maand moet je met name oppassen. Koortslip afdekken met pleister of mondkapje. Elke keer goed je handen wassen met zeep voordat je de kleine gaat verzorgen. Geen kusjes geven aan de kleine. Kijk anders even op www.thuisarts.nl voor uitgebreide adviezen.

4 jaar geleden

Dan is het belangrijk om goed op te passen. Ik weet niet hoe oud de kleine ...
Hij is nu 5+1 weken ja heb gehoord dat het super gevaarlijk voor een baby kan zijn vandaar dat ik ook even ik paniek raakte vooral omdat het mijn eerste keer is en heb de symptomen gelezen en heb precies het zelfde dus ik weet zeker dat het een koortslip is heb meteen een mondkapje over mijn mond gedaan !

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Hij is nu 5+1 weken ja heb gehoord dat het super gevaarlijk voor een baby k ...
Deze helpen ook goed en dekt het goed af.

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Top dankjewel ga ik meteen hale ! En mag ik mijn baby wel aanraken en pakke ...
Ik heb haar verder wel gewoon verzorgd en toen het droog was geknuffeld. Maar wel vee handen gewassen 😬 Zie hier ook afdekpleister geopperd. Dat lijkt me ook een super idee! Bij mij duurt het dan alleen langer. Maar dat is wellicht voor iedereen anders.

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Ik heb haar verder wel gewoon verzorgd en toen het droog was geknuffeld. Ma ...
Hoihoi Hoe gaat het met je keizersnede nu? Nog tips? Merk dat m'n herstel qua fysiek en lichamelijk zo anders en trager is.. Iets wat mij echt wel tegen valt. Rust nemen tussendoor lukt dus niet omdat wij ook nog een mannetje van 3 hebben rond lopen die geen middag slaapje meer heeft 🤣

4 jaar geleden

Wat moet ik doen met een baby die al de hele dag huilt en krijst, lijkt of ze al bijna der stem kwijt is. Voel me nogal machteloos! Iemand tips?

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Wat moet ik doen met een baby die al de hele dag huilt en krijst, lijkt of ...
Zit hij/zij in een sprongetje (last van regeldagen?) Lekker veel bij je dragen en knuffelen, wanneer het kan. Troosten, kroelen en als je bv geeft, lekker extra aanleggen. Eventueel met een draagzak in huis rondlopen? Kunnen ze ook prettig en rustig op reageren. Lees ik vaak tips over puckababy’s maar heb daar zelf geen ervaring mee. En jezelf vooral niet gek maken, als de kleine gegeten heeft, een schone broek heeft en verder niet moe kan zijn, is het helaas een kwestie van doorbijten. Succes ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Wat moet ik doen met een baby die al de hele dag huilt en krijst, lijkt of ...
Is ze wel te troosten? Ga anders lekker onder de douche of in bad zitten met haar. Misschien helpt dat wat.

4 jaar geleden

Is ze wel te troosten? Ga anders lekker onder de douche of in bad zitten m ...
Ze is niet te troosten. Ik heb nu bezoek en die denken ook mee en proberen ook dingen dus dat is fijn. Ze is nu heel even stil al maar ik zeg het niet te hard.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Zit hij/zij in een sprongetje (last van regeldagen?) Lekker veel bij je dra ...
Is moeilijk. Ze was even stil maar nu niet meer. Komt wel weer goed is alleen lastig en vervelend. Want je wilt niet dat je baby pijntjes heeft

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Is moeilijk. Ze was even stil maar nu niet meer. Komt wel weer goed is alle ...
Denk je dat ze krampjes heeft of iets anders? Wat heb je al geprobeerd?

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Ze is niet te troosten. Ik heb nu bezoek en die denken ook mee en proberen ...
Ach wat sneu. Fijn dat ze meedenken. Wel normaal geplast en ontlasting gehad? Geen koorts ?

4 jaar geleden

Ach wat sneu. Fijn dat ze meedenken. Wel normaal geplast en ontlasting geha ...
Koorts niet geplast maar gepoept nog helemaal niet en ik denk ook wel dat dat dwars zit. Voelen het ook aan het buikje, borrelt zo af en toe.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Koorts niet geplast maar gepoept nog helemaal niet en ik denk ook wel dat d ...
En vandaag de eerste dag geen ontlasting of al meerdere dagen? Hopelijk kan ze gewoon paar goede scheetjes laten. En soms helpt een thermometer ook om de ontlasting op gang te helpen.

4 jaar geleden

En vandaag de eerste dag geen ontlasting of al meerdere dagen? Hopelijk ka ...
Vandaag de eerste dag zonder ontlasting. En scheetjes ook niet veel tot helemaal niet. Ik vind het echt gewoon zielig. Hoop dat het vanavond beter gaat met slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Is moeilijk. Ze was even stil maar nu niet meer. Komt wel weer goed is alle ...
blijft ze wel gewoon goed drinken ? geen koorts etc ? Bij ons was het door de spruw geen witte laagje op de tong in de mondholte ofzo ? Zit er niet een sok te strak( ja kan ook nog 😅) kan eigenlijk niks anders bedenke meer..

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

blijft ze wel gewoon goed drinken ? geen koorts etc ? Bij ons was het door ...
Dat drinken merken we zo. Dan krijgt ze weer de fles. En van de spruw heb ik vanmorgen nog over gehad bij cb en zeiden ze dat dat niet het geval is. En de sokjes zitten nog eerder te los dan te strak!