1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Wat voor mening hebben jullie eigenlijk over Vaccineren ? Heb positieve en ...
Waarom twijfelen? De ellende die ze kunnen oplopen zonder vaccinatie lijkt mij heftiger...en je kind is ook meteen een gevaar voor andere kindjes...

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Wat voor mening hebben jullie eigenlijk over Vaccineren ? Heb positieve en ...
Ik zou niet weten welke negatieve dingen er zijn m.b.t. vaccineren, behalve de bijwerking dat ze zich even niet zo lekker voelen en wat verhoging/koorts kunnen krijgen. Voor mij weegt dat echt niet op tegen alle ellende die je kan krijgen als je kindje niet gevaccineerd is. Ik zou dus zeggen, gewoon doen!

4 jaar geleden

Even een vraagje. Wat voor draagzak of doek hebben jullie. Ik wil er een aanschaffen maar heb geen flauw benul welke ik moet nemen

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Even een vraagje. Wat voor draagzak of doek hebben jullie. Ik wil er een aa ...
Ik heb de little frog babycarrier. Heel makkelijk in gebruik en zit lekker.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Even een vraagje. Wat voor draagzak of doek hebben jullie. Ik wil er een aa ...
Wij hebben een stretch draagdoek, maar sinds zaterdag ook een draagzak van ergobaby. En daar zijn we nu al mega blij mee. Wij hebben gekozen voor de adapt cool air. Deze kan je zowel op de buik als op de rug gebruiken. Wel altijd alleen met gezichtje naar je toe. Wij zijn nu meer fan van de draagzak, omdat je dit zo snel kan gebruiken. Zelf knopen is toch wat bewerkelijker, maar moet zeggen dat ik dat wel weer meer knus en intiem vind. Voor binnen hebben wij ook nog een Buidelshirt van Womboo, lekker makkelijk wel, maar gebruik ik niet zo veel. Zit strak en het blijft een shirt, ik loop er persoonlijk niet graag in rond zonder baby er in. Ik zou je adviseren naar een winkel te gaan en een en ander te proberen, of een draagconsult kan natuurlijk ook..

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Even een vraagje. Wat voor draagzak of doek hebben jullie. Ik wil er een aa ...
Ik heb een geweven draagdoek en draagzak van het merk By Kay

4 jaar geleden

Hier de tula half buckle maar de free to grow is ook aanrader

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Die heb ik ook gehaald in mijn zwangerschap. Helaas is mijn dochter met 36, ...
Hier heeft het consultatiebureau tegen mij niks over gezegd? Waar heb je die informatie vandaan? Onze dochter is nl met 34.4 geboren maar heb nooit gehoord dat ze dan alsnog zelf de kinkhoestvaccinatie moet krijgen .

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Hier heeft het consultatiebureau tegen mij niks over gezegd? Waar heb je di ...
Hier is mij ook niets over bekend. Ze krijgen als eerste prikje DKTP (Difterie, kinkhoest, tetanus, polio) Dus daar zit de kinkhoest gewoon bij. Dit eerste prikje krijgen ze als ze tussen de 6-9 weken oud zijn.

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Hier heeft het consultatiebureau tegen mij niks over gezegd? Waar heb je di ...
Tussen kinkhoestvaccinatie en geboorte kindje moet minimaal 2 weken tussen zitten. Bij ons zit er 1 week en 6 dagen tussen, dus consultatiearts gaf aan dat baby wel met 2 maand eerste vaccinatie moet hebben. Anders toch niet voldoende beschermt. Voordelen van vaccineren dat kinderen niet dood gaan aan ziektes die bijna uitgeroeid waren. Nadelen zijn er niet, ja dat mensen zich minder laten vaccineren door onbetrouwbare informatie en daardoor die ziektes weer terug komen.

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Tussen kinkhoestvaccinatie en geboorte kindje moet minimaal 2 weken tussen ...
Ik heb de kinkhoestvaccinatie gehad toen ik 29 weken zwanger was en mijn dochter is geboren met 34.4 dus zover ik weet is zij gewoon beschermd tot haar eerste vaccinatie met 3 maanden. Ik heb nooit gehoord dat je kindje tot 37 weken in de buik moet zitten wil die kinkhoestvaccinatie dan werken en ik kan er op internet niks over vinden.

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ik heb de kinkhoestvaccinatie gehad toen ik 29 weken zwanger was en mijn do ...
Consultatiebureau heeft dit tegen mij gezegd. En omdat het allemaal erg nieuw is, weten ze het niet precies. Ik geloof dat mijn dochter met 36,6 wel beschermd is, maar neem het zekere voor het onzekere. Ik ben zelf gevaccineerd met 30 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Tussen kinkhoestvaccinatie en geboorte kindje moet minimaal 2 weken tussen ...
Vind het toch wel vaag... tegen mij zeiden ze echt 37 weken. Heb er nog extra om gevraagd. Ik doe het toch maar voor de zekerheid. Er is nog zo weinig over bekend. Blijkt maar weer... Ze zeiden dat ze met 2 maanden sowieso een prik moest, dus dat het ook niet uitmaakte of ze hem wel of niet kreeg...

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ik heb de kinkhoestvaccinatie gehad toen ik 29 weken zwanger was en mijn do ...
Ik was ook in de veronderstelling dat er alleen 2 weken tussen moest zitten.. maar op de rijksoverheid pagina staat blijkbaar ook van die 37 weken..

4 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

Ik was ook in de veronderstelling dat er alleen 2 weken tussen moest zitten ...
Ik zie het nu ook inderdaad. Ik heb het consultatiebureau net gebeld en wordt vanmiddag door de verpleegkundige teruggebeld. Zou het wel echt een mega misser vinden als onze dochter nu dus deze vaccinatie niet gehad heeft terwijl dat dus wel moest. We hebben het er namelijk echt nog over gehad bij de vorige afspraak. Heel vreemd.

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ik zie het nu ook inderdaad. Ik heb het consultatiebureau net gebeld en wor ...
Oh wat goed dat je dit gevonden hebt! Slecht ook wel....

4 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

Ik was ook in de veronderstelling dat er alleen 2 weken tussen moest zitten ...
Als mijn dochter een paar uur later geboren was, hoefde het weer niet. Maar je zou jezelf voor je kop slaan als ze toch kinkhoest zou krijgen... ze zeiden dat ze toch 2 prikjes moet tegen mij, dus dat het daar niet voor uitmaakte.

4 jaar geleden

Even een update van Maxx, na het bezoekje aan een osteopaat. Het is inderdaad niet uit te leggen wat hij nou precies gedaan heeft bij Maxx. Voornamelijk met z'n nekje bezig geweest. Hij voelde wel wat spanningen. Ook wat in z'n rug, wat Maxx z'n bananenhouding tijdens het verschonen kan verklaren. Maxx raakte er in ieder geval erg ontspannen van. De afspraak was namelijk tijdens z'n eetmoment. "Slapend" heeft hij daar gewoon z'n flesje gekregen. De rest van de dag heeft hij voornamelijk geslapen. Gisteren is hij de hele dag super lief en relaxed geweest. Alleen 's avonds wat gemekkerd, maar bij lange na niet wat hij de laatste week deed. Gisterenavond om 11 uur z'n fles gehad en toen meldde hij zich pas om half 4!! Normaal zou dit rond 2en zijn. Daarna weer om half 7. Kwa voorkeurshouding merkte ik trouwens direct verschil! Over 2 weken hebben we weer een afspraak. Benieuwd wat deze dag gaat brengen! Morgen voor het eerst naar het CB.

4 jaar geleden

Reactie op ieveaaenaa

Even een update van Maxx, na het bezoekje aan een osteopaat. Het is inderd ...
Wat fijn!! Heerlijk dat het zn werk doet.

4 jaar geleden

Iemand ervaring met spruw? :(