1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Vind zo lastig met se voeding voor de fles ophogen. Ona Oontje is 3,5 week ...
Vooral je moeder instinct volgen... Als jij denkt hij heeft behoefte aan meer dan kun je de 120 cc aanbieden toch en dan drinkt hij echt wel wat ie wil of laat hij wel staan... En anders naar de inloop van cb gaan als dat je rust geeft dan wegen ze de kleine ook en kun je advies vragen

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Vind zo lastig met se voeding voor de fles ophogen. Ona Oontje is 3,5 week ...
Ik ben ook op eigen gevoel overgegaan van 100 naar 120 omdat ik davht dat hij de 4kg wel zou aantikken en ik het gevoel had dat hij nog niet verzadigd was. Baby's hebben een aangeboren gevoel voor verzadiging. Als hij klaar is met drinken stopt hij sowieso wel. CB hier vond het prima dat ik dit zelf probeerde. Hij zat ook mooi op de middenlijn qua gewicht.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Vind zo lastig met se voeding voor de fles ophogen. Ona Oontje is 3,5 week ...
Precies dit gevoel ken ik. Onze dochter kreeg ook al vanaf dat ze 2,5 week oud was 100ml per fles. En dat 7x per dag. Ze had honger en krijste alles bij elkaar. Zijn ook overgestapt op nutrilon forte. En ze groeit als kool. Is totaal geen dikke baby. Nu is ze inmiddels iets meer dan 6 weken oud en weegt nu rond de 4,1 kg. (Geboren met gewicht van 2954gr)

4 jaar geleden

Precies dit gevoel ken ik. Onze dochter kreeg ook al vanaf dat ze 2,5 week ...
Nu merk ik wel dat ze minder tevreden aan het worden is. Zich sneller gaat melden en weer meer honger krijgt. Zit nu op 6x 120ml. Maar weet nu ook niet zo goed hoe ik beste kan gaan ophogen en of ze dan niet te veel binnen krijgt. Aangezien kinderarts vond dat we haar teveel gaven...

4 jaar geleden

Precies dit gevoel ken ik. Onze dochter kreeg ook al vanaf dat ze 2,5 week ...
Ooh zelfde hier!! We zaten op de hero standaard maar onze meid leek hier ook echt niet voldoende aan te hebben... Dus zelf de overstap gemaakt naar de nutrilon forte!! Ze lijkt wel meer tevreden.. Rond week 6-8 hebben ze een piek met huilen gaven ze aan van cb sommige wat eerder...

4 jaar geleden

Er is een rekensommetje voor de hoeveelheid voeding per fles. (En mee eens gevoel is ook belangrijk!!) Per kg lichaamsgewicht 150cc Baby van 4kilo is dan 600cc per dag Dat delen door aantal voedingen Bij 6 voedingen dus 100cc per fles maar kan ook ene fles net 80cc drinken maar andere bijv 120cc Nu mag je totaal per dag best keer wat boven die 600cc zitten bijv.

4 jaar geleden

Onze man is nu twee weken oud en doet het heel goed 😃. Echter heb ik het idee dat hij last heeft van reflux. Elke keer als ik hem op zijn rug leg begint hij te kokhalzen, komt er wat melk naar boven (wat ie steeds weer inslikt) en heeft ie duidelijk ergens last van en begint dan te huilen 😔. Ook al heb ik hem een half uur rechtop laten “uitbuiken” na een voeding. Hij slaapt dan ook al twee weken op mijn borst ‘s nachts want hij wil nergens op z’n rug liggen 🤭. Ik vind dit niet heel safe maar we proberen elke avond z’n wiegje naast ons bed maar hij krijgt dan duidelijk weer pijn en begint erg te huilen 😔. We hebben het matrasje al omhoog gezet bij z’n hoofdje maar dat helpt niet. Komt iemand dit bekent voor en heeft iemand tips?

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Onze man is nu twee weken oud en doet het heel goed 😃. Echter heb ik het i ...
Had die van ons ook. Nu krijgt hij Nutrilon bij spugen en het scheelt wel. Bij ons zei de kraamhulp dat als het kleine hoeveelheden zijn en hij niet afvalt het niet erg is.

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Vind zo lastig met se voeding voor de fles ophogen. Ona Oontje is 3,5 week ...
Onze zoon is 3 weken oud en weegt nu tegen de 4kg. Hij krijgt ongeveer tussen 630 en 730ml per 24 uur. Als ik minder geef is hij niet verzadigd en lopen we de hele nacht met hem op. Dat gaat weer ten koste van zijn slaapjes (die ook belangrijk zijn). Ik volg hierin mijn gevoel en ik kijk naar zijn lichaamstaal en hoe hij op de flesjes reageert. De mevrouw van het consultatiebureau gaf me gelijk hierin. Het zijn kinderen in de groei en ze hebben veel voeding en slaap nodig.

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Onze man is nu twee weken oud en doet het heel goed 😃. Echter heb ik het i ...
We hebben dezelfde met kleine Alain😌zo zielig, ik laat hem op mijn borst slapen ook somige nachten😬 na een bad of douche, slaapt hij altijd super rustig

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Onze man is nu twee weken oud en doet het heel goed 😃. Echter heb ik het i ...
Omneo nutrilon en wat verdikkingsmiddel erbij johannespitmiddel.. Dat deden wij bij onze eerste die onwijs veel spuugde na z'n voeding.. Reflux is nooit vast gesteld maar achteraf denken wij zeker dat dat het was! Duurde wel echt bij hem tot dat het voorbij was.. Inmiddels 3 en het gaat prima met hem!!

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Onze man is nu twee weken oud en doet het heel goed 😃. Echter heb ik het i ...
Hier precies hetzelfde met onze dochter. Nu 5 weken en het gaat al iets beter. Wat precies de truc is zijn we nog niet achter maar we hebben na googlen en in overleg met arts en CB wat dingen aangepast. Wij doen idd haar laten slapen op onze buik of op haar zij of op dr buik in de wieg. Verder ook lang rechtop na voeden, liefst even rechtop lopen. Ik bied nu alleen 1 borst aan die moet ze dan helemaal goed leeg drinken ipv 2 borsten half. Heeft iets te maken met voormelk en achtermelk (google maar) Ook drinkt ze soms te gulzig dus probeer eerder te voeden en af en toe pauze tijdens drinken. Nu ik last van een hernia heb voed ik vaak liggend, die werkt naar mijn idee ook goed. Verder gaf cb ook tip om in te bakeren maar die nog niet uitgeprobeerd. Hoop dat je er iets mee kan!

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Onze man is nu twee weken oud en doet het heel goed 😃. Echter heb ik het i ...
Hoeft niet perse reflex te zijn... Ons meisje is nu 5 weken oud. En wou in week 2 ook ineens niet meer op haar rug. Ook als ze sliep en dan weg legde werd ze wakker en begon te huilen. Ze heeft wel eens krampjes en er komt wel eens wat melk terug (Niet dat ze het uitspuugd maar wel "herkouwd") Bij haar was het gewoon huidhonger. Op de rug is helemaal geen natuurlijke houding voor een baby. Wij verlangen dat alleen maar omdat ons gezegd word dat dit de veiligste manier van slapen is. Bij mij slaapt ze in de box (waar ik dus bij ben) op haar buikje. Gaat zoveel beter!! Snachts was een dingetje...want dan wil je wel dat ze veilig slaapt...maar ze wou perse niet op haar rug. Dus dan de hele nacht op mama of papa hun buik...ook niet ideaal. Inbakenen geprobeerd...maar geen succes. Paniek omdat ze haar armen niet kon bewegen. We gingen een nachtje ergens logeren met kerst en hebben toen een slaapzakje aangeschaft... Dit was een schot in de roos!!!! Ze slaapt heerlijk daardoor snachts!! En als ik eerst mijn hand op der buikje houd dus wat tegendruk geef...slaapt ze heerlijk in. Hopelijk heb je hier iets aan.

4 jaar geleden

Mijn baby is 1 week en 4 dagen uit , en zijn neusje zit helemaal verstopt 😫, Hij heeft geen griep of etc .. het is alleen zijn neusje die helemaal dicht zit ! Iemand tips? Alvast bedankt en succes met jullie kleine wondertjes🥳🥰

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Mijn baby is 1 week en 4 dagen uit , en zijn neusje zit helemaal verstopt � ...
Dat is vervelend. Bij de kruitvat hebben ze daar iets voor om de neusjes schoon te maken van binnenuit. Ook voor babys. Misschien dat je dat kan proberen?

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Mijn baby is 1 week en 4 dagen uit , en zijn neusje zit helemaal verstopt � ...
Een neuspeer? Mn dochters neusgaatjes zijn nog te smal maar misschien werkt t bij die van jullie?!

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Mijn baby is 1 week en 4 dagen uit , en zijn neusje zit helemaal verstopt � ...
Je hebt van die ademvrij doekjes van Zwitsal. Misschien helpen die ?

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Mijn baby is 1 week en 4 dagen uit , en zijn neusje zit helemaal verstopt � ...
Doorgesneden ui naast het bedje zetten kan ook nog werken, hoef je niet meteen allemaal dingen op je 1,5 week oude kindje uit te proberen..

4 jaar geleden

Zo verliefd op mn 2 jongens ♡♡ Moest deze met jullie delen

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Mijn baby is 1 week en 4 dagen uit , en zijn neusje zit helemaal verstopt � ...
Neusdruppels met zoutoplossing speciaal voor baby’s. Werkt heel goed.