1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Echt he! Dit weekend voor het eerst 3uurtjes weg geweest. Hoe gezellig het ...
Afgelopen zondag ook lekker uit eten geweest met vriendinnen.. M’n dochter bleef bij haar vader.. Vond het wel heeeeeerlijk 🥰 Toen ik zwanger was ging ik naar ‘zwanger in beweging’ .. met datzelfde clubje gaan we nu naar ‘moeder in beweging’ 5 woensdagavonden is dat.. Dat vind ik ook wel ff lekker; even wat voor mezelf doen 😄

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Echt he! Dit weekend voor het eerst 3uurtjes weg geweest. Hoe gezellig het ...
Ja joh gewoon doen! Achteraf valt het je waarschijnlijk reuze mee. Ik zag ook op tegen de eerste keer, maar echt vond het een verademing. Geef zelf ook borstvoeding, gewoon in het openbaar. Zoek vaar wel een beetje een beschut plekje, of ga met mijn rug naar de “menigte” zitten. Als je hier doorheen bent gaat de wereld weer vóór je open. Ik vond dat heel fijn.. succes! Ben benieuwd hoe je het ervaart vrijdag 😊

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Echt he! Dit weekend voor het eerst 3uurtjes weg geweest. Hoe gezellig het ...
Idd gewoon doen! 😉 Als je het niet helemaal prettig vind; thuis gewoon eerst wat oefenen. En beetje nadenken over welke kleding je aantrekt die je makkelijk en onopvallend wat naar beneden/zijkant kan trekken. Voordat je je kindje pakt, zorgen dat je “good to go bent” dus zorg dat je je voedingsbh en alles los hebt en je tepel vrij hebt. Dan je kindje pakken, shirt omhoog en aanleggen. Dan kan je daarna je shirt weer wat laten zakken en valt het minder op. Ik ben fan van losse blouses, die kan je soepel laten zakken. Of gewoon een hydrofiele luier over je schouder gooien aan de kant waar je aan het voeden bent. En echt waar, hoe relaxter en zelfverzekerder je dit allemaal doet, hoe minder het mensen opvalt! En anders echt gewoon wat oefenen, dan wordt je er een stuk handiger in. Ik geef nu bij de tweede bv (bij de eerste 9 maanden gedaan) en bizar hoeveel dingen ik tussendoor nog doe 🙄 bijv. de deur openen voor pakketbezorgers (die staan net altijd voor de deur als ik net 5 min zit), ingrijpen als onze peuter de boel thuis afbreekt, een kussen onder de kleine vouwen en aanleggen aan de keukentafel zodat je brood kan smeren voor de ander etc etc......... En dat allemaal tijdens het voeden haha (Op de foto mijn allereerste hap sushi weer na de zwangerschap. Kind begon net te jengelen toen de eerste sushi’s werden gebracht. Ik had ZOVEEL zin in sushi dat ik niet kon wachten, dus dan maar de combi zo) Succes! En doe vooral wat je zelf prettig vindt!!

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Onze dochter slaapt overdag best goed maar zodra het avond is is het drama. ...
Bij ons gaat ze dan in de draagzak. Meestal binnen 5min stil. Soms kan ik haar dan na een tijdje in bedje leggen en soms blijft ze gewoon lekker hangen maar ze is dan in ieder geval lekker rustig 😉. Succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Idd gewoon doen! 😉 Als je het niet helemaal prettig vind; thuis gewoon eer ...
Wat tof! Ik vind het in het openbaar wel een beetje ongemakkelijk maar bij vrienden en schoonfamilie nog veel vreemder. Nu met mn vriend afgesproken dat ik het gewoon aankondig en dat ze dan zelf mogen weten of ze blijven zitten of niet. Alleen bij collega’s kraamvisite ga ik wel weg haha.

4 jaar geleden

Hebben jullie ervaring met veel slijm in mondje.. Nu heb zo'n neusaspirator van otrivin maar hij heeft geeb5slijm in zijn neus maar in zijn mondje

4 jaar geleden

Reactie op Sylvia2019

Idd gewoon doen! 😉 Als je het niet helemaal prettig vind; thuis gewoon eer ...
Hahaha geniaal!! Ik zal het onthouden, en vast nadenken wat ik aan ga doen. Geeft iig wel hoop je bericht haha! Moet er gewoon doorheen 😆. We gaan het zien!

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Ja hebben wij ook een paar keer gehad. Kan gewoon een huiluurtje zijn en di ...
Dank voor de tip! Extra flesje deden we al inderdaad maar Mozart gaan we zeker proberen! :-)

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Misschien dat het die piek dan is inderdaad. Ze is te vroeg geboren en als ...
Dan zou ik mij af vragen of je dan nog wel genoeg voeding hebt?! Als je het idee blijft houden dat hij hongerig is? En soms moeten ze ook een beetje leren dat ze niet continu zoet gehouden hoeven te worden met de borst denk ik? En word de speen evt geaccepteerd?

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Ja hier precies het zelfde met mijn zoontje van 7 weken🤷🏻‍♀️ en slaapt hi ...
Je bedoeld dat je om. 20uur ook een klein flesje geeft? En dan komt ie in diepe slaap en kun je de laatste fles er niet in krijgen? Het blijft ontdekken hoor ook hier... De ene keer werkt dat en de andere keer weer dat...

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Dank voor de tip! Extra flesje deden we al inderdaad maar Mozart gaan we ze ...
Als je op youtube zoekt op rustige muziek baby krijg je ook een nr waar ze erg rustig van worden. Althans bij ons wel. Dit is de link, onze kleine meid begint al last te krijgen van tandjes die willen gaan komen en is dan echt ontroostbaar en gister na een ochtendje wennen bij de gastouder was ze ook van slag, gewoon oververmoeid van de indrukken en dit is dan soms t enige wat helpt. https://youtu.be/iUzTDTmUTDo

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Dank voor de tip! Extra flesje deden we al inderdaad maar Mozart gaan we ze ...
Zoek in spotify op white noise, daar wordt jezelf ook rustig van :). Maar werkt goed als geluid, boost een beetje de baarmoeder na.

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Je bedoeld dat je om. 20uur ook een klein flesje geeft? En dan komt ie in d ...
Oow nee ik geef om de 3 uur ongeveer 120cc.. dus om 8 uur en dan om 11 uur.. maar hij is van 5/6 tot 10 meestal wakker dus dan valt hij in diepe slaap en drinkt om 11 uur heel slecht.. ik krijg hem niet wakker.. en dan krijg ik een baby die om 2/3 weer wakker is soms zelfs eerder omdat hij honger heeft.. en dan komt hij 5 uur nog een keer.. ik weet echt niet hoe ik het anders moet aanpakke😞🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Oow nee ik geef om de 3 uur ongeveer 120cc.. dus om 8 uur en dan om 11 uur. ...
ik bedoel de avond en nacht uren 😂

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Oow nee ik geef om de 3 uur ongeveer 120cc.. dus om 8 uur en dan om 11 uur. ...
Ik had dat precies zo. Cb heeft tegen mij gezegd dat ik hem dan gewoon moet laten slapen, dus om 11 uur hem niet wakker maken voor een voeding. Wij zijn nu een paar dagen verder en hij lijkt steeds langer door te slapen. Bij ons is het nu 1900, 0200, 0600. En dan overdag om de 3 uur. Misschien helpt dat laten slapen voor jullie ook.

4 jaar geleden

Hoi dames, Mijn dochtertje van 10 weken heeft de afgelopen drie dagen geen poepluier gehad, zijn er meerdere die dit meegemaakt hebben? Ze krijgt flesvoeding.

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Onze dochter slaapt overdag best goed maar zodra het avond is is het drama. ...
Bij ons werkt de draagdoek super goed. Ze wordt daar heel rustig van of valt in slaap. Wij hebben een consult van een draagconsulente gehad om te kijken naar verschillende draag systemen en die heeft ons laten zien hoe je hem moet knopen. Het was even oefenen maar lukt nu goed en ik vind het zelf ook wel knus 🙂 Wij hebben een rekbare doek van Bam & boe.

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Bij ons werkt de draagdoek super goed. Ze wordt daar heel rustig van of val ...
Hier ook een consulent gehad en nu een bam+boe doek. Mijn zoon slaapt er fijn in. Ik wilde eigenlijk niet dragen maar nu is het wel makkelijk af en toe want je kan gewoon dingen doen

4 jaar geleden

Hoi dames, Mijn dochtertje van 10 weken heeft de afgelopen drie dagen gee ...
Mijn zoon heeft ook een aantal weken opeens niet meer goed gepoept. Ik moest hem helpen met lactulose, laxeermiddel. Sinds een week poept hij weer elke 2 dagen zelf. Ik geef omneo voeding in barleduc water, ben 2 keer naar de osteopaat geweest en geef vit d druppen van protectis. Maak je niet gelijk zorgen want minder poepen kan er bij horen alleen mijn zoon kreeg er veel pijn van, het zat muurvast elke keer dus dan was het brullen. Nu weer over gelukkig. Elke poepbroek juichen wij :)

4 jaar geleden

Mijn zoon heeft ook een aantal weken opeens niet meer goed gepoept. Ik moes ...
Fijn om te horen dat mijn dochtertje niet de enige is die dit dus heeft. Goed dat het bij jouw zoontje nu opgelost is. Ik kijk het inderdaad nog even een dag aan. Heb niet het idee dat ze er last van heeft. Hopelijk gaat het vandaag nog lukken en anders bel ik toch even naar de huisarts. Dankjewel voor je geruststelling!