1660 Reacties

4 jaar geleden

7 uur vannacht 😃 Nu enorm honger 😂

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

7 uur vannacht 😃 Nu enorm honger 😂
Yes hier ook 7 uren :)

4 jaar geleden

Yes hier ook 7 uren :)
Heeeeerlijk 😃🙌🏻

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Heeeeerlijk 😃🙌🏻
Hier ook 7 uur maar daarvoor 2,5 uur over gedaan om haar rustig en in slaap te krijgen, dus we konden het wel gebruiken ook 🙈 Ze zit volgens mij echt in het tweede sprongetje. Hopelijk is ze daar ook snel weer uit 😉

4 jaar geleden

Vanaf wanneer gingen bij jullie de baby's die borstvoeding krijgen iets langer doorslapen dan 2/3 uur achter elkaar? Tygo is nu 7 weken oud en heel enkele keer slaapt hij 4 uur achter elkaar snachts, dan helemaal blij! Vind nu nog helemaal niet erg, maar met het oog op straks weer werken, ben ik wel benieuwd wanneer het langer word en wat daarbij heeft geholpen.

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Vanaf wanneer gingen bij jullie de baby's die borstvoeding krijgen iets lan ...
Dat heeft hij bij mij alleen de eerste 2 weken gedaan. Daarna was het 3/4 uur, opbouwend naar nu 1 keer 7/8 uur en daarna 3 uur dat doet hij nu 1,5 week, hij is 9 weken vandaag.

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Vanaf wanneer gingen bij jullie de baby's die borstvoeding krijgen iets lan ...
Die voeding waarna hij dus zo lang slaap is wel rond avondeten trouwens. Vannacht was het: 1800 laatste toen 0230, 0600 en nu 0900

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Vanaf wanneer gingen bij jullie de baby's die borstvoeding krijgen iets lan ...
Bij mij is het met 9 weken meestal ook nog 3-4 uur tussen voedingen. Vaak 23.30, 2.30/3.30, 6.30/7.30. Hoewel hij me van de week verraste met 23.45-6.00! Helaas eenmalig maar hij kan het dus wel ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Vanaf wanneer gingen bij jullie de baby's die borstvoeding krijgen iets lan ...
Bij ons ging ze al na 3-4 weken 's nachts naar 4-5 uur tussen de voedingen, maar overdag nog wel vaker (2-3 uur). Nu is ze 8 weken en slaapt na de laatste voeding 7-8 uur maar volgens mij is dat vrij uitzonderlijk 😉 Volgens mij verschilt het per baby en als ze wat zwaarder worden hebben ze misschien ook iets meer reserve waardoor er langer tussen kan zitten. Hoeveel weegt jouw zoontje nu? Wij hebben er overigens niets speciaals aan gedaan behalve haar niet meer wakker maken voor een voeding (dat werd ons in de eerste weken wel aangeraden maar dan was ze zo moe dat ze toch niet echt dronk, dus toen hebben we gewacht tot ze uit zichzelf wakker werd).

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Dan zou ik mij af vragen of je dan nog wel genoeg voeding hebt?! Als je het ...
S avonds is het heel normaal om meer te drinken hoor. Dat noemen ze clusteren, Google het maar eens :). Zeker geen teken dat je onvoldoende melk hebt!

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Vanaf wanneer gingen bij jullie de baby's die borstvoeding krijgen iets lan ...
Ons dochtertje (nu 9 weken) slaapt sinds 3 weken van 23/00.00u tot 07/08.00 uur🙌🏻 een enkele keer wordt ze even wakker voor n speentje. Heb meer t idee dat ze zich dan heeft wakker gemaakt met dr handjes. Honger heeft ze niet per se. Overdag komt ze tussen de 2-4 uur. ‘S avonds wat vaker dan overdag. Sinds een week slaapt ze van 20.00 en dan wordt ze of zelf wakker rond 23/00.00 uur. Of ik maak dr ff wakker voor n luier, borstvoeding en dan slaapt ze weer verder in bedje. Ze was wel 4580gram met de geboorte en weegt nu 5400 gram. Dus dan mogen ze ook vlot langer achter elkaar slapen.

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Bij ons ging ze al na 3-4 weken 's nachts naar 4-5 uur tussen de voedingen, ...
Hij was bij de geboorte 3200 gram en 50cm. Hij is nu rond de 5000 gram en 58cm. Dus hij groeit ook heel veel, zal denk/ hoop ik daar ook wel mee te maken hebben.

4 jaar geleden

Hier gaat het helaas weer bergafwaarts met de nachten. Na 4 uur komt ze. Overdag gaat ze nu ook terug van 4-4,5 uur naarom de 3. En ze krijgt 150*5. Ik kan toch niet al met 2 maanden de macimale fles gaan geven?

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Hier gaat het helaas weer bergafwaarts met de nachten. Na 4 uur komt ze. Ov ...
Het cb zei tegen mij pas rond 3 maanden nog meer ophogen . Ik dacht net ook, mag er niet aan iets in de fles voor extra vulling? De nachten breken mij aardig op. Overdag rek ik met moeite 4 uren en nacht met moeite 6 uren nu door speen. En meneer vindt de nachten gezellig dus ligt lekker te kletsen, zucht :)

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Hier gaat het helaas weer bergafwaarts met de nachten. Na 4 uur komt ze. Ov ...
Hier trouwens 5 of 6 flessen van 150 met 5 scheppen. Hij is 5680 gram dus 5 flessen eigenlijk te weinig en 6 teveel, ook zo lastig.

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Hier gaat het helaas weer bergafwaarts met de nachten. Na 4 uur komt ze. Ov ...
Wij zitten nu ook op z'n punt om naar de 180 te gaan en begonnen ook... Maar cb raadde dat nog even sterk af.. Onze dame is bijna 12wk.. Maar ze gaf wel aan anders start je bv met 180 en de laatste fles ook 180 aanbieden.. Dus daar gaan wij mee beginnen.. (en wij moeten sowieso niet hard gaan ivm reflux) klein maagje hebben ze nog... Blijft lastig soms hoor🤣 heb je de sprongen er ook nog bij morgen begint er weer een nieuwe

4 jaar geleden

Bij ons is het ook het randje dat die soms meer jengelig is.. Maar wij geven nu 150 met 5 scheppen en gieten niet af.. Dan krijgt die toch ietss meer

4 jaar geleden

Het cb zei tegen mij pas rond 3 maanden nog meer ophogen . Ik dacht net ook ...
Begin vandaag met johannesbroodpitmeel. Maarja, bij eerste fles alweer van die vieze klonters. Vind dat niet zo... 🙁

4 jaar geleden

Reactie op Gees

Hij was bij de geboorte 3200 gram en 50cm. Hij is nu rond de 5000 gram en 5 ...
Dat gaat hard dan inderdaad :)

4 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

Wij zitten nu ook op z'n punt om naar de 180 te gaan en begonnen ook... Maa ...
Ja precies, kleine maagjes!!! Die van ons is pas 9 weken. Wel bijna 6 kg