1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Ik lees afgieten? Moet dat? Dat is mij nooit verteld...
Nee hoeft niet perse. Maar zo gaat het ophogen wat minder snel in kleinere stapjes. Vond ik prettig omdat ik dan wat speling had

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Onze dochter heeft nu 2 dagen niet gepoept. Ik geef borstvoeding en 1x nutr ...
Ik geef ook borstvoeding en mijn dochter heeft vorige week zelfs 6 dagen niet gepoept. Volgens het cb kan dit idd en mag je gewoon afwachten. Als ik dacht dat ze echt moeite had met poepen, dat ze het bijvoorbeeld wel probeert maar het niet lukt dan moest ik aan de bel trekken. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Shelley

Ik geef ook borstvoeding en mijn dochter heeft vorige week zelfs 6 dagen ni ...
Wow heftig! Hoe ging het de 6e dag dan? Had ze er moeite mee? En was het veel? 🙄

4 jaar geleden

Reactie op Shelley

Ik geef ook borstvoeding en mijn dochter heeft vorige week zelfs 6 dagen ni ...
Ik geef ook borstvoeding icm nan evolia. Hier word er elke dag gepoept, soms zelfs wel enkele X op een dag 😅 en soms zitten daar ook wel echt luiers bij die dan eigenlijk “te klein” zijn als je snapt wat ik bedoel 😜 Maar het is zoals je zegt, het kan geen kwaad normaal gezien.

4 jaar geleden

Kan iemand mij misschien een handige tip geven om mijn dochtertje in haar bedje te kunnen laten slapen?🙈 Ik geef borstvoeding en vrijwel altijd valt ze na de voeding in slaap als ze daarvoor wel wakker geweest is... eenmaal in haar bedje is ze weer springlevend en dan weigert ze ook on terug in slaap te vallen, zowel overdag als snachts. Muziekje al geprobeerd, doekje met mijn geur of T-shirt ook geprobeerd, vantevoren in badje, speentje, voorverwarmd martrasje met een kruikje,.... ze slaapt al sinds haar geboorte dus bij mij en mijn partner in bed 🙊, erg gezellig maar ik merk dat ik niet goed lig... en zou haar graag in haar bedje (co-sleeper) willen leggen dan... Iemand tips aub?😊

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Kan iemand mij misschien een handige tip geven om mijn dochtertje in haar b ...
Uiteindelijk zal ze toch wel in slaap vallen? Bij ons valt ze ook niet altijd gelijk in slaap maar als we haar laten liggen valt ze uiteindelijk wel in slaap. Is niet altijd makkelijk maar wij vinden wel dat ze een beetje moet leren in slaap te vallen zelf in bed zonder papa en mama die haar continu troosten of iets. Bij ons gaat dit steeds beter,en ze slaapt super in haar eigen bed en eigen kamer.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Uiteindelijk zal ze toch wel in slaap vallen? Bij ons valt ze ook niet alti ...
Ja dat zou ik ook denken, alleen is het zo dat ik haar al eens ruim 20minuten heb laten huilen en ze stopt ook dus niet..... alleen als ik haar bij mij pak. Ze vind dan troost op de borst.... ik weet het niet zo goed, heb haar altijd zo snel mogelijk geprobeerd in bedje te leggen

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Ja dat zou ik ook denken, alleen is het zo dat ik haar al eens ruim 20minut ...
En na het bij je pakken en als ze getroost is weer terug leggen? Gaat ze dan weer huilen of niet? Het is lastig allemaal he... We proberen allemaal te doen wat goed voelt hihi

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Wow heftig! Hoe ging het de 6e dag dan? Had ze er moeite mee? En was het ve ...
Heel veel 🙈 ze zag er daarna ook wel opgelucht uit maar zo verder niet veel gemerkt. Gelukkig lijkt het nu weer beter te gaan 😊. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Ja dat zou ik ook denken, alleen is het zo dat ik haar al eens ruim 20minut ...
Onze kleine ligt wel in een puckababy. volhouden en overdag ook oefenen in dr eigen bedje. Zeker omdat ze zo gewend is bij jullie te liggen, is niet zomaar veranderd. En niet te veel letten op de tijd dat ze huilt maar misschien meer op de soort huil. Paniek of niet? En ze zijn al slim hoor. Merk aan onze kleine nu echt al dat ze soms huilt om maar aandacht te krijgen, dan kijkt ze tussendoor met 1 oogje of we dr zien 😉. Succes ermee, komt echt wel goed.

4 jaar geleden

Reactie op Shelley

Heel veel 🙈 ze zag er daarna ook wel opgelucht uit maar zo verder niet vee ...
Haha oh god!!! Vandaag wederom niets dus hier. Wel een paar prutjes en een klein remspoortje, maar verder niets. Nog steeds wel redelijk tevreden. Ik ben benieuwd of dit dan ook 6 dagen gaat duren. Lijkt me echt vreselijk, elke keer obsessief die luier open trekken.. 🥴 En dat er straks dus een shitload gaat komen.. Heftiggg😅

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Haha oh god!!! Vandaag wederom niets dus hier. Wel een paar prutjes en een ...
Hier ook een dame die eerst 4 poepluiers op een dag had en toen 5 a 6 dagen opeens niks.. dat was 2 weken geleden met 10-11 weken. ze had er wel wat last van, was onrustig en veel meer aan het huilen. Toen kwam er een shitload tot haar oksels heel donker en het stonk verschrikkelijk naar rotte eieren. Die dag liet ze al paar keer hele vieze scheten, dus als je dat merkt maak je borst maar nat. 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Kan iemand mij misschien een handige tip geven om mijn dochtertje in haar b ...
https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/ Misschien helpt dit artikel je? Iemand deelde het hier en ik heb er veel aan gehad. Ik voed altijd direct als ze wakker wordt en dan na even boeren/ spelen/ wakker te zijn merk ik dat ze wat onrustiger wordt en dus weer moe. Dan op bed leggen. Soms nog wel even extra moe maken door wat te lopen/wiegen. Troosten terwijl ze in bed ligt, behalve als het huilen te hard gaat. Maar overdag slaapt ze hier eigenlijk vaak wel in mijn armen/in de maxi cosi of wandelwagen want altijd onderweg. Als niks helpt zou ik is proberen haar op haar zij of buik te leggen. Dat was bij mijn jongens DE oplossing, op hun buik sliepen ze gelijk. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Kan iemand mij misschien een handige tip geven om mijn dochtertje in haar b ...
Wij hadden precies hetzelfde! Ook van alles geprobeerd en hij wilde niet in zijn eigen bedje slapen! Wat hier hielp was een slaapzakje aanschaffen. Zodra die aangaat, dan weet hij dat hij moet slapen en in zijn eigen bedje!

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Onze kleine ligt wel in een puckababy. volhouden en overdag ook oefenen in ...
Het gaat dikwijls echt om paniek vrees ik... mopperend huilen is het niet, ze blijft doorgaan tot ze dr troost heeft gevonden op mijn borst. Ik vind het zo zielig om te zien dat ze heel erg rood word tijdens het huilen, begint te hoesten etc.... het lijkt soms wel of ze het aan haar hartje krijgt zo krijst ze .... dit was overigens al zo vanaf de eerste week... het is niet zo dat we het absoluut niet proberen om haar weg te leggen, maarja nogmaals, ze blijft huilen, tot krijsen aan toe 😔 Inbakeren heeft overigens ook geen zin. Op haar zij leggen of haar buik eveneens niet, hoewel het heel soms wel lukt, maar dat is echt geluk hebben ook. Ik herken het wel dat ze me idd in de gaten lijkt te houden om te checken of ik er nog wel ben, maar dit is heel vaak niet het geval, en is ze echt hartstikke moe na 4 uur wakker te zijn sinds haar slaapje. Als ik haar overigens wakker (tevreden) in haar bedje leg gaat dit 10 minuten goed tot ze genoeg heeft gezien vanaf die positie, dan draai ik haar op een andere kant, maar tevergeefs...

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Het gaat dikwijls echt om paniek vrees ik... mopperend huilen is het niet, ...
Wat ontzettend lastig zeg. Lijkt me zo frustrerend, en hartverscheurend. Ik heb helaas na alles wat al gezegd is geen tips voor je, maar misschien kan slaaptipsvoorbabys.nl je wel verder helpen. Je kan via insta en Facebook gewoon vragen aan haar stellen. Misschien heeft zij de gouden tip voor je. Sterkte en succes!

4 jaar geleden

Onze dochter zat ook al vrij snel op maximaal. Nu is ze 3 maanden en krijgt ...
Ok en dan heb je dadelijk de eerste hapjes erbij die bijvullen... Onze meid krijgt nu hero standaard. Wellicht is een versie voor hongerige babies hier ook nodig dadelijk.

4 jaar geleden

Hoe gaan jullie om met het slaaptekort? Ik begin er fysiek misselijk van te worden. Heb nu ook een paar avonden geen kans gehad om vroeg te gaan slapen. Ben bijna bang de trap af te gaan 😅

4 jaar geleden

Reactie op ElonNoam

Hier ook een dame die eerst 4 poepluiers op een dag had en toen 5 a 6 dagen ...
Oooooooooohhhhhhhhh noooooo hahaha wat erg!!!🤣🤣 Naja alles prima, zolang ze maar tevreden is. Hoewel ze met scheetjes laten wel huilt. Ben wel bang voor water komen gaat 😒..

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Hoe gaan jullie om met het slaaptekort? Ik begin er fysiek misselijk van te ...
Kun je soms iemand om je heen wat laten doen? Overdag wat slaap pakken? Mijn slaap tekort is te te doen, maar loop soms ook met een zwaar hoofd rond. 😉 En moet mezelf dwingen overdag een slaapje te pakken. Doe ik eigl nooit meer. Denk dat ik teveel "doorga", op de oude slaap tijden en dan nu met dochter erbij. Moet mezelf dwingen eerder te gaan liggen..