1660 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook team slaaptekort, hongerige baby en die alleen bij mij wil slapen. Word er soms behoorlijk gefrustreerd van. Zodra ik hem neerleg huilen dat snel naar krijsen gaat. Enige dat mij helpt om te ontspannen is hem even niet te hebben dus hij gaat al logeren bij opa en oma. En deze week voor het eerst bij zus. Anders hou ik het niet vol ben ik bang. Ook overdag soms even naar oppas. Over 5 weken weer aan het werk, hoop dat het dan beter gaat. Ik zal moeten doorzetten met op bed gaan maar weet nu al dat dat uren gaat kosten aan strijd en tranen bij hem en uiteindelijk ook tranen bij mij 😅

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Hoe gaan jullie om met het slaaptekort? Ik begin er fysiek misselijk van te ...
Ik begin er ook fysiek last van te krijgen. Moe, hoofdpijn en zwaar hoofd alsof ik elke dag op stap ga met een kater na haha. Maar gaan ook dingen goed hier. Darmkramp en obstipatie over dus geen pijn meer. En weinig huilen, alleen in de avond even. Slapen volgens de cyclus van 1,5 uur wakker tussen voeding en dan weer slapen, alleen dus bij mij helaas en even tegen sputteren maar hij slaapt goed uiteindelijk. Kunnen jullie kindjes ook nog maar zo kort wakker? Ik merk echt na 1,5 uur is het weer klaar

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Kun je soms iemand om je heen wat laten doen? Overdag wat slaap pakken? Mij ...
Vanmiddag gaan ze naar opa en oma, ik ga dan slapen 😄 Maar pfffff

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Het gaat dikwijls echt om paniek vrees ik... mopperend huilen is het niet, ...
Ik heb precies hetzelfde met onze dochter, klinkt allemaal heel bekend wat je zegt. Hoe frustrerend het soms ook is dat je je handen niet vrij kan hebben, ik heb me erbij neergelegd. Onze dochter is ook 5,5 week te vroeg geboren en ik denk maar zo dat ze die geborgenheid echt nodig heeft. Ik heb het boek Slaap! gelezen wat wel voor een hoop opheldering heeft gezorgd en ook dat ik me er niet echt druk om kan maken. Nogmaals, ik vind het soms ook heel lastig maar het wordt denk nog lastiger als ik me er ontzettend over op ga winden

4 jaar geleden

Reactie op Alyssia💓

Het gaat dikwijls echt om paniek vrees ik... mopperend huilen is het niet, ...
Onze dochter wou eerst overdag ook echt niet in haar wiegje slapen.. schreeuwen en krijsen als ze erin lag en ik weg was .. En beneden in de box of nestje was het maar korte slaapjes van 15 - 30 minuten (als ze daar dan wel in wou liggen) ‘s nachts geen problemen, dan wou ze wel in haar wiegje.. Hebben puckababy aangeschaft en ging al wat beter, maar nog momenten met veel huilen/krijsen.. Toen zijn we naar de osteopaat gegaan (ben daar normaal niet van, maar las via hier wel goeie dingen) Bleek dat ze in haar nekje wat wervels vast had zitten.. Na dat bezoekje ging het al wat beter; ze wou in elk geval overdag 1 x in haar bedje waar ze ook heel even sliep.. Nu is ze er al 2 x geweest en leg haar nu 2 x overdag in bed waar ze 1 - 2 uur slaapt 🙏🏼 Misschien is dat nog een optie?

4 jaar geleden

Ik denk ook wel dat er misschien wat idealistische beelden zijn van babys. We moeten niet vergeten dat ze ALLES nog moeten leren he. En de ene baby slaapt of eet of poept nu eenmaal ietd beter/sneller door dan de ander maar dat betekend niet altijd dat er iets fout is. En hoe cliche t misschien klinkt, ze hebben echt die r'en nodig. En ook gaan ze dingen steeds bewuster zien en meemaken, dit is enorm vermoeiend voor ze en soms komen ze gewoon niet in slaap doordat er vanalles in t koppie speelt ( heb ik zelf ook wel eens last van na een drukke dag)

4 jaar geleden

Reactie op s.j.s.2019

Ik heb precies hetzelfde met onze dochter, klinkt allemaal heel bekend wat ...
Ja nogmaals ik wil er geen nadruk op leggen op het feit dat ik niks kan doen ofzo, want van mij mag ze altijd bij mij liggen, maar dat gaat nu eenmaal gewoon niet. Ik was 41+3 toen ik ben bevallen na een bevalling van 8uur. Totaal ruptuur aan overgehouden wel en direct geopereerd ook. Herstel en rust had ik in die tijd wel nodig dus ze heeft wel veel bij mij gelegen toen ik alleen thuis was omdat opstaan gewoon slecht ging. Het is soms wat frustrerend natuurlijk, maar zoals je zegt ze zoeken wel geborgenheid denk ik ook. Moet erbij zeggen als ik haar wegleg op de bank, rug of buik dan slaapt ze dikwijls wel een hele tijd!! Ik denk ook aan een babynestje, ze voelt denk ik graag iets tegen haar aan, want als ze ingedommeld is in een deken gaat het goed! Maarja zoals je zegt; erover gaan opwinden gaat het zeker niet oplossen...

4 jaar geleden

Sinds de bevalling elke keer dat ik ongesteld moet worden ben ik super emotioneel..kan alleen maar huilen en ongezond eten. En nergens zin in. hebben jullie er ook last van?

4 jaar geleden

Reactie op CharlotteHH

Sinds de bevalling elke keer dat ik ongesteld moet worden ben ik super emot ...
Nope, nog niet ongesteld geweest (18-12 bevallen). Heb ik daarvoor niet echt ooit gehad. Wel heel benieuwd hoe mn cyclus straks zal gaan. Gebruik je anticonceptie? En welke? Bevalt het? Ik heb nog geen anticonceptie en twijfel ook nog wel om weer aan hormonen te gaan. Maar een condoom is ook weer een gedoe. Jullie alweer voor het eerst seks gehad? En hoe was dat? Ik ben er echt huiverig voor.

4 jaar geleden

Dag nr 3 en we zijn weer aan het poepen btw! 💩 Lekker veel, lekker lekker!

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Nope, nog niet ongesteld geweest (18-12 bevallen). Heb ik daarvoor niet ech ...
Hihi ik ben 1-12 bevallen tot nu toe 1x ongesteld geweest en toen weer begonnen met de pil. Vraag me niet hoe die heet maar ik weet dat het een lichte is. Ik zou nu een dezer dagen ongesteld moeten worden.😅 Seks met een condoom is echt zo’n moodkiller🙈 We hebben het geprobeerd een paar keer maar echt penetratie doet nog wel zeer.. (ben gehecht geweest maar dat is nu wel genezen). Ik had een afspraak met de huisarts om te overleggen wat de beste optie is. Voordat ik zwanger was van mijn zoon heeft een beste tijd geduurd willen wij het waarschijnlijk eind van dit jaar proberen om opnieuw een kindje te krijgen. De eerste keer echt intiem zijn vond ik echt heel fijn ookal ging het anders dan vroeger... 🥰 Uiteraard vond ik het ook heel spannend elke keer trouwens nu 3x geprobeerd. Ik hoop dat het snel minder pijnlijk wordt 😜

4 jaar geleden

Reactie op Judith89h

Nope, nog niet ongesteld geweest (18-12 bevallen). Heb ik daarvoor niet ech ...
20-12 bevallen, 2 of 2,5 week veel bloed verloren nog. Toen dit over was na enkele dagen weer begonnen aan seks, met een condoom (vreselijke dingen 😒) anderhalve week geleden ongesteld geworden en toen ik 3dagen ongesteld was een spiraal (kyleena) laten plaatsen. Nu nog lichtjes ongesteld en geloof ik weinig last van mn spiraal. Zodra dat gebloed weer voorbij is zal mn man weer blij zijn denk ik😜 en ik ook wel hoor 🎉

4 jaar geleden

Ik ben 23-12 bevallen ik heb 2 weken terug maar 2 dagen heeell heeel weinig en licht bloedverlies gehad weet niet eens of ik dat ongesteldheid kan noemen😂 Ik heb hiervoor geen normale cyclus gehad en ben zwanger geraakt na 1 jaar een traject in het ziekenhuis.. Ik wil niet aan de pil maar ik ben ook wel bezorgd dat het misschien nu wel vanuit zich zelf zal lukken.. daar zijn we alleen nog helemaal niet aan toe.. condoom is ook geen optie 😞 Ah en bij de 1 ste keer licht bloedverlies gehad zou niet weten waarom ik heb wel hechtingen gehad🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

8 januari ben ik bevallen van een prachtige en lieve dochter. Ze is nu dus 6weken. Volgens mij heeft ze al een redelijk goed slaapritme aangezien ze na de laatste voeding rond 21u meestal 5u tussen de 2voedigen laat. Daarna laat ze meestal 3 of 4u tussen. Nu soms laat ze ipv 5u 6u tussen maar volgens de verpleegkundige mag het max 5u. Zou ik ze dan moeten wakker maken of is het niet zo erg om ze nog wat te laten slapen? Want nu slaapt ze snachts zo goed ben bang dat ze dan ineens minder goed zou slapen snachts en ik kan ook wel slaap gebruiken aangezien ik borstvoeding geen en dus altijd zelf moet wakker worden. Wat zouden jullie doen? Ah en haar gewicht zit net wat boven de curve dus ze heeft wel wat in reserve haha

4 jaar geleden

Reactie op Axana_l

8 januari ben ik bevallen van een prachtige en lieve dochter. Ze is nu dus ...
Ik had het wel geweten haha, lekker laten slapen!

4 jaar geleden

Reactie op Axana_l

8 januari ben ik bevallen van een prachtige en lieve dochter. Ze is nu dus ...
Bij mij werd gezegd dat 7 uur max was toen ze zo klein was. Misschien nog eens navragen

4 jaar geleden

Reactie op Axana_l

8 januari ben ik bevallen van een prachtige en lieve dochter. Ze is nu dus ...
Ik zou haar gewoon heerlijk laten slapen.

4 jaar geleden

Nu voel ik me toch wat geruster om ze te laten slapen 😊 denk dat ik ze ga laten slapen vanaf nu en misschien nog eens aan een andere verpleegkundige vragen wat die erover denkt

4 jaar geleden

Reactie op Axana_l

8 januari ben ik bevallen van een prachtige en lieve dochter. Ze is nu dus ...
Lekker laten slapen, zeker als ze gewoon goed eet/drinkt en groeit. Onze dochter is nu 8,5 week oud en slaapt nu al 4nachten 10 uur aan 1 stuk, ik las ergens dat 10 uur max is dus soms maak ik dr wakker als t 10 uur geleden is.

4 jaar geleden

Reactie op Axana_l

8 januari ben ik bevallen van een prachtige en lieve dochter. Ze is nu dus ...
Onze dochter was ongeveer 7 weken dat ze de laatste fles om 20.00/21.00 kreeg en om 6.00/7.00 weer wakker werd voor de fles.. Heb toen gevraagd aan het CB of we haar echt rond 23.00 nog wakker moesten maken voor de fles.. Zij zei toen eigenlijk hebben ze die nog wel nodig, maar omdat ze dan zo lekker sliep (en toen overdag veel wakker was) lekker laten slapen.. Dus ja, toen zat er ongeveer 10 uur tussen.. En sindsdien slaapt ze gewoon lekker 11/12 uur door 🙏🏼🤗