1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen Mama’s zijn er ook mama’s hier die biologische speen gebruiken ...
Goedemorgen, ik gebruik de bibs speen, is van natuurlijk rubber. Ik hoor ook goede verhalen over de Hevea speen.

4 jaar geleden

Reactie op ariana-24

Goedemorgen Mama’s zijn er ook mama’s hier die biologische speen gebruiken ...
Wij gebruiken ook de bibs speen en is ideaal!

4 jaar geleden

Van de week kreeg ik een tip voor krampjes om rooibos thee te geven. Wie van jullie heeft hier iver gehoord of ervaring mee??

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Wij gebruiken ook de bibs speen en is ideaal!
Die wil ik ook wel proberen. Zien er ook leuk uit!

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Van de week kreeg ik een tip voor krampjes om rooibos thee te geven. Wie va ...
Wij gebruiken sab simplex online te bestellen. Thee is water dat kunnen de nieren van een baby nog niet verwerken (althans niet zoveel)

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Van de week kreeg ik een tip voor krampjes om rooibos thee te geven. Wie va ...
Ja dit hielp bij ons nichtje erg goed. Maar dan wel de pure thee, niet de zakjes van de supermarkt. Wij gaan het waarschijnlijk ook proberen bij onze kleine mocht ze weer krampjes krijgen

4 jaar geleden

Reactie op soena

Hallo dames, mijn ventje is alweer 3 weken en 3 dagen oud! Zijn er dames di ...
Hier precies hetzelfde, mijn dochtertje is vandaag twee weken oud en wil ook continu aan de borst. Ik heb BIBs speentjes gehaald (deze zouden goed samen gaan meg borstvoeding) maar daar is ze nog niet helemaal fan van. Blijf het gewoon proberen want mijn borsten hebben hun rust hard nodig. Bij ons helpt het soms ook als mijn man even met haar gaat lopen, ze weet dan dat ze bij hem geen melk krijgt. Ben ook benieuwd naar meerdere tips om toch even rust te krijgen. Hoe gaat het jij jou ‘s nachts? Ik heb al in geen twee weken langer dan 2 uur achtereen geslapen en vaak maar 40 minuten per keer.

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Ja dit hielp bij ons nichtje erg goed. Maar dan wel de pure thee, niet de z ...
Ohh en vanaf wanneer werd dit geven?

4 jaar geleden

Ik kreeg een advies om de baby savonds vaker te laten eten zodat die snachts meer uurtjes kan maken. Hebben jullie daar ervaring mee? Hij is nu 5 sn halve week

4 jaar geleden

Reactie op Nienefee

Hier precies hetzelfde, mijn dochtertje is vandaag twee weken oud en wil oo ...
Mijn zoontje is maandag 3 weken oud en ik heb precies het zelfde. Het schijnt normaal te zijn dat ze vaak aan de borst willen alleen zoals je aangeeft slaap ik ook maar een uur max tussen de voedingen door😅. Ik heb gehoord dat ze van zelf langer gaan doorslapen als ze iets groter worden (3/4 maanden)🤷‍♂️

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Ik kreeg een advies om de baby savonds vaker te laten eten zodat die snacht ...
Ons zoontje is ook 5.5 week oud. Hij drinkt savonds idd vaker ongeveer elk uur. Is dan ook veel wakker. Hij slaapt ongeveer tussen de 3 tot 5 uur snachts..

4 jaar geleden

Reactie op Ari

Ons zoontje is ook 5.5 week oud. Hij drinkt savonds idd vaker ongeveer elk ...
hoevaak geef je te drinke in de avond dan en van hoelaat tot hoelaat ? En spugt die dan niet veel door te veel melk ?die van mij slaapt niet langer dan 2 uur in de nacht😅

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

hoevaak geef je te drinke in de avond dan en van hoelaat tot hoelaat ? En s ...
Geen schema voor.. Hij is dan veel wakker en leg hem gewoon vaak aan tussen 7 en 10 ongeveer

4 jaar geleden

Wij zijn het spoor bijster. Stanley huilt de hele tijd tenzij hij voeding krijgt of ik hem vast heb. Hebben jullie tips? We kunnen hem niet continu voeden of de hele dag vasthouden.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Wij zijn het spoor bijster. Stanley huilt de hele tijd tenzij hij voeding k ...
Onze dochter heeft dit ook gehad de eerste weken. Sinds deze week gaat het eindelijk wat beter. Voeding: Wij zitten met de voeding vrij hoog. Krijgt 6 voedingen van 150 ml (150ml water + 5 schepjes en dan terug afgieten) en voeding voor hongerige baby’s (nutrilon Forte ipv standaard). Als ze honger heeft, heeft ze gewoon honger. Ik heb alle regels een beetje los gelaten en kijk echt naar wat de kleine aangeeft. Ik heb nooit borstvoeding gegeven overigens. Voor de rest is ze heel erg afhankelijk van de tut en heeft ze heel veel zuigbehoefte. Qua huilen: Ik heb een tijdje haar in huis in een draagzak gedragen en dan sliep ze gewoon tijdens dat ik aan het opruimen was etc. Elke keer als ik haar ergens neer legde ging ze krijsen tot hysterisch toe. Houding; Ik ben er sinds deze week achter dat ze op haar buik wil liggen. Dan is ze helemaal rustig. En als ik zo terug kijk ook wel logisch. Toen ze 2 weken in het ziekenhuis lag na de geboorte lag ze ook op haar buik vanwege dat dat beter was voor haar long. En sinds ze thuis is ligt ze graag bij ons op de borst (is dus ook buikhouding) Hopelijk heb je hier iets of wat aan. Maar ga nooit aan jezelf als moeder twijfelen hoor! Elk kind is anders.

4 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook gehad de eerste weken. Sinds deze week gaat het ...
Dank je voor je reactie! Hoe oud is jouw dochtertje nu? Ik ga morgen gelijk kijken voor een draagzak! Borstvoeding ging m bij mij niet echt worden, produceerde te weinig. Stanley heeft ook nutrilon maar dan met johannespitmeel, anders gooit hij het er snel uit. Hoe deed je het ‘s nachts met het huilen? Stanley slaapt misschien 2x 3 uur. Ik denk dat hij ook oververmoeid is.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Dank je voor je reactie! Hoe oud is jouw dochtertje nu? Ik ga morgen geli ...
Loïs is nu 8 weken. Ik vond een draagzak een fijne oplossing. Ze wordt daar altijd heel rustig van. En sinds deze week kan ik haar ook in de box leggen en zelfs even een uurtje in haar bedje op haar slaapkamer. Ze gaat in de draagzak ook mee als ik de hond ga uitlaten. Maar ik probeer haar er ook niet teveel in te verwennen, want anders wil ze straks helemaal niet meer op zichzelf liggen. Tot nu toe gaat dit goed. Hoeveel voeding krijgt Stanley? Wij hebben haar de eerst 6 weken tussen ons in laten slapen. In een nestje, helemaal tegen het hoofdbord aan zodat ze niet onder de dekens kon. Maar ze heeft ook gewoon vaak genoeg op mijn borst geslapen de hele nacht. Of op haar zij tegen mij aan of papa (mag volgens veilig slapen regels allemaal niet natuurlijk. Maar zo sliep ze wel prima) Slapen doet ze over het algemeen eigenlijk wel goed, ook in haar wiegje nu. Ik leg haar op haar buikje en ze slaapt zo 8 uur aan een stuk. Ze krijgt tussen 1 & 2 uur altijd haar laatste voeding en dan pas ergens weer rond 8/9 uur

4 jaar geleden

Loïs is nu 8 weken. Ik vond een draagzak een fijne oplossing. Ze wordt da ...
Stanley krijgt nu ongeveer 7x 135ml en hij is nu een maand oud. Ik vind het wel eng om Stanley bij ons in bed te laten slapen. En als ik hem op mijn buik laat slapen dan slaap ik niet diep, ik word dan om de zoveel tijd wakker. Het wordt wel hoog tijd dat hij slaap gaat inhalen.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Wij zijn het spoor bijster. Stanley huilt de hele tijd tenzij hij voeding k ...
Wat bij ons wat helpt is om te checken waarom hij huilt. Google eens op dunstan babytaal, wellicht kan dit helpen om te ontdekken waarom de kleine huilt en wat die precies wil.

4 jaar geleden

Reactie op Nienefee

Hier precies hetzelfde, mijn dochtertje is vandaag twee weken oud en wil oo ...
Hier is slaapritme ook tussen 2-3 uur per nacht. Ik heb maar 2 nachten 5 uur achterelkaar geslapen. Tot nu toe gebruiken we ook bibs. Het is wel vaak dat ik het tegen zijn mond aan moet houden een tijdje voor dat hij het neemt en vaak laat hij dan na 1 min los. Als hij uit honger huilt en speen heeft gepakt maakt hij geluid bij het zuigen uit irritatie dat er geen melk van komt. Dan pas geef ik de borst.