1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Wij zijn het spoor bijster. Stanley huilt de hele tijd tenzij hij voeding k ...
Mijn schoonzus gaf het advies om door te blijven gaan met kruik gebruiken in bed want baby wilt gewoon nog bij mama blijven

4 jaar geleden

@Annika Net onze zoon! En ‘s nachts gaat dat helaas ook gewoon door. Hij is nu drie weken (afgelopen zaterdag). Dus het is eigenlijk wel logisch dat hij constant bij ons wil zijn, maar het is wel vermoeiend. Je kan helemaal niets doen in huis😅 Het is alleen knuffelen of eten (100ml) per 3 uur. @Steffie Wat een goede tips heb je! Ik denk dat wij ook een buikligger/-liefhebber hebben. In de box hebben wij een zwangerschapskussen en dan leg ik hem daar overheen met zijn buikje naar beneden. Ik denk alleen dat ik het in de wieg nog niet aandurf, om hem op zijn buikje te leggen. Hij slaapt nu tussen ons in, half op mijn kussen, zodat zijn eten niet terug loopt. Zou een draagzak in huis ook voldoen? Of is een draagdoek in huis beter/fijner? Misschien wel. Onze zoon is nog erg klein (geboren met 2608 gram).

4 jaar geleden

Reactie op Miamo

@Annika Net onze zoon! En ‘s nachts gaat dat helaas ook gewoon door. Hij i ...
Ik heb de free to grow van tula gekregen en daar zit mijn zoontje nu twee weken heel graag in. Heb ook een draagdoek maar merk dat ik het in m'n eentje fijner vind om hem in de tula te zetten. Dat gaat me makkelijker af. Zo doe ik dan de vaatwasser enzo en is hij lekker stil. Alleen elke avond rond de voeding van 9 en 11 is hij erg onrustig. Niets helpt dan :(.

4 jaar geleden

Wij geven onze zoon van 5 weken nu 120 cc fles en dan rond 7 uur / 1030 / 1400/ 1730 / 2200/ 0100.. Zit ik zo beetje goed?? Soms wijkt de tijd ietjes af maar hef is zo ongeveer.. Consultatie bureau zei dat we goed deden omdat hij goed groeide enz. Maar blijft toch een dingetje. Ook met slapen slaapt die liever op zijn zij en buik hebben jullie ook buik of zij slapers en hoe pakken jullie dit aan?

4 jaar geleden

Reactie op samanthaa19

Wij geven onze zoon van 5 weken nu 120 cc fles en dan rond 7 uur / 1030 / 1 ...
slaapt die van jou wel door tussen 01:00 en 07:00 ?🙊

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

slaapt die van jou wel door tussen 01:00 en 07:00 ?🙊
Zeker ja haha

4 jaar geleden

Reactie op Miamo

@Annika Net onze zoon! En ‘s nachts gaat dat helaas ook gewoon door. Hij i ...
Oh dankjewel☺️ Aa je het niet aandurft moet je het absoluut niet doen, want dan slaap je zelf ook niet. Ik heb het aangedurfd omdat onze dochter vrij sterk is in haar nekje. Dus die kan zelf haar hoofd optillen en van links naar rechts draaien als ze op haar buik ligt. Dus ben ik niet zo bang dat ze met haar gezicht in het matras belandt. Het is maar net wat je prettig vind qua dragen. In principe kunnen baby’s vanaf de geboorte in de draagzak. Loïs was bij dr geboorte 2954gr. Na 2 weken ziekenhuis was ze dat nogsteeds (eerst afgevallen natuurlijk) en toen hebben wij haar in de draagzak gedaan. Wij hebben een verstelbare die uiteindelijk ook op de rug kan. Maar als een draagdoek lekkerder aanvoelt dan dat vooral doen. Je zou naar babypark bijvoorbeeld kunnen gaan voor een draagzak/draagdoek. En vragen of een van de medewerkers je wil helpen. Dan kan je beetje testen met de kleine wat je lekker vind dragen

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Stanley krijgt nu ongeveer 7x 135ml en hij is nu een maand oud. Ik vind h ...
En is hij tevreden na de fles ? Loïs die klokt het liefste een fles binnen 5 minuten naar binnen. Daarom doen wij nog aantal dingen: 1. Geven de voeding terwijl zij op haar zij ligt. Als ze dan te snel drinkt kan ik de melk een beetje terug in de fles laten lopen. Wij gebruiken Philips Avent anti colic waardoor ze geen valse lucht binnen krijgt als ik dr melk even laat terug lopen 2. Gebruiken nogsteeds speen maat 1 met maar 1 klein gaatje erin. Gisteren maat 2 geprobeerd, was geen succes, fles was in 5 min leeg en ze was niet voldaan. 3. Speen er heel strak opdraaien 4. Tussendoor pauzes inlassen, even boeren, zo probeer ik te rekken dat ze er 15 min over doet om haar fles op te drinken. Dan zijn baby’s pas verzadigd begreep ik. Ze heeft sinds ze thuis is uit het ziekenhuis nog geen ml laten staan. Alle flessen gaan altijd helemaal op. En dan moet ik haar nog rustig houden daarna met een speen vanwege de zuigbehoefte

4 jaar geleden

En is hij tevreden na de fles ? Loïs die klokt het liefste een fles binnen ...
Stanley is niet altijd verzadigd na een flesje. Hij doet ongeveer 15 tot 30 min over een fles en daarna geven we hem ruim de tijd om de boel te laten zakken en te boeren. Als hij dan bij ons ligt dan valt hij uiteindelijk wel in slaap. Maar in eerste instantie begint hij weer te zoeken en te sabbelen op z’n handjes. Hij drinkt wel gewoon alles op. Wij zijn overgestapt van Philips Avent (gewone fles) naar Dilfrax. Hij heeft ook nog de kleinste maat speen. Die Philips flessen zogen bij ons de hele tijd vacuüm.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Stanley is niet altijd verzadigd na een flesje. Hij doet ongeveer 15 tot 30 ...
Hmm lastig zeg. Snap dat je zoekende bent. Hij doet lang genoeg over de fles. Maar dat zoeken doet Loïs indd ook, maar dan geven we de speen. Maar zij is sws erg afhankelijk van haar speen. Wat zegt het CB ervan ?

4 jaar geleden

Hmm lastig zeg. Snap dat je zoekende bent. Hij doet lang genoeg over de fl ...
Het cb wil ik vandaag contacten. Stanley wil na het eten zijn speen niet.

4 jaar geleden

Kijk mijn mooie grote oogjes eens!!🥰

4 jaar geleden

Hmm lastig zeg. Snap dat je zoekende bent. Hij doet lang genoeg over de fl ...
De mevrouw van het CB zei dat ik 6x 150ml mag gaan geven en dan ook de Nutrilon Forte. En qua slaap kan hij gewoon lekker bij mij blijven slapen en met 8 weken kijken of hij kan wennen in z’n eigen bedje.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Kijk mijn mooie grote oogjes eens!!🥰
Wat een scheetje! 😍

4 jaar geleden

Reactie op Annika

De mevrouw van het CB zei dat ik 6x 150ml mag gaan geven en dan ook de Nutr ...
Hoe zwaar is Stanley nu? Kijk dat is een advies waar je iets aan hebt! En geef je dan 150 ml met 5 schepjes? Of 150 ml en 5 schepjes en terug naar 150 afgieten ? Hopelijk houd hij de Forte ook gewoon goed binnen. Anders kan je die geloof ik ook nog verdikken met nutriton als hij veel terug geeft

4 jaar geleden

Hoe zwaar is Stanley nu? Kijk dat is een advies waar je iets aan hebt! En ...
Stanley is nu ongeveer 4kg. Hij krijgt nu nog de gewone, de Forte moet ik nog halen. Ik doe 130ml en dan 4 scheppen. 1 schepje is voor 30ml maar geeft 5ml meer aan volume. Dus dan met 4x5 erbij, dan kom je op 150ml uit. Ik heb nog Nutriton staan, die doe ik in de gewone. Anders gooit hij het eruit. Ik ben benieuwd hoe hij reageert op de Forte. Wel grappig dat afgelopen nacht en vandaag Stanley lekker aan het bijslapen is. Vannacht heeft hij de hele nacht op m’n buik gelegen en vandaag naast me op de bank in een dekentje gewikkeld. De draagdoek is inmiddels binnen, morgen ga ik hem proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Stanley is nu ongeveer 4kg. Hij krijgt nu nog de gewone, de Forte moet ik n ...
Nou wat fijn dat hij in ieder geval slaapt! Gaat steeds beter zo te horen. En hopelijk is de Forte voor jullie ook een goede oplossing! Wij hebben er veel baat bij in ieder geval

4 jaar geleden

Nou wat fijn dat hij in ieder geval slaapt! Gaat steeds beter zo te horen. ...
Ik hoop het! Ik wil nog niet te vroeg juichen. 😉 Bedankt voor al je tips!

4 jaar geleden

https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/ Ik deel graag deze link met iedereen! Sinds zaterdag houden wij ons strakker aan het ritme (telkens in hetzelfde bedje, steeds hetzelfde patroon voor het slapen, na het wakker worden binnen een uur weer op bed) en het heeft nu al een heel positief effect! Van meteen krijsen zodra ze in haar bedje werd gelegd en alleen in onze armen in slaap vallen, tot even vijf minuutjes huilen/brabbelen en in slaap vallen!

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Stanley is nu ongeveer 4kg. Hij krijgt nu nog de gewone, de Forte moet ik n ...
moet je met 4 schepjes niet 120ml doen ipv 130ml? Heb ergens gelezen dat een verkeerde verhouding kan zorgen voor krampjes, ik weet niet of 10ml hiervoor veel uitmaakt?😅