1660 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op LisanneR

https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/ ...
Bij ons werkt deregelmaat ook als een tierelier. Vind ze ontzettend prettig en dus wij ook 😀

4 jaar geleden

Heerlijk wanneer ze na het flesje in je armen inslaap dommelt ❤️👶🏽 🍼

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Bij ons werkt deregelmaat ook als een tierelier. Vind ze ontzettend prettig ...
Ik vind het best lastig regelmaat te creëren. Wanneer is het voor een baby bijvoorbeeld nacht? De voeding van 8 of die van 23u? En de ene keer is zijn luier twee keer vol met bv geven de andere keer niet. Dan verschoon ik dus niet met regelmaat. Kun je me iets meer vertellen over jullie regelmaat?

4 jaar geleden

Reactie op LisanneR

https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/ ...
Dit gaan wij ook maar eens proberen. Vind het wel lastig om overdag hem in zijn bed te leggen en het dan helemaal donker te maken. Want hoe komt hij dan ooit in een normaal dag/nacht ritme!? Hoe doe jij dat dan?

4 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

moet je met 4 schepjes niet 120ml doen ipv 130ml? Heb ergens gelezen dat ee ...
Op de verpakking staat dat je per 30ml een schepje moet doen, maar dat het dan 35ml wordt. Dus die 5ml tellen we maar mee 😉

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Op de verpakking staat dat je per 30ml een schepje moet doen, maar dat het ...
Jaa die extra ml tellen wij ook mee😁 op het CB bij ons hebben ze het alleen over hoeveelheid in ml water, beetje verwarrend🤔 Maar ik bedoelde 4x30=120ml😬 en 4x35=140ml dus dan kom je niet aan de 150?

4 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

Jaa die extra ml tellen wij ook mee😁 op het CB bij ons hebben ze het allee ...
Ik doe er dan een klein schepje extra bij. Een beetje op gevoel. Er gaat ook johannespitmeel bij, dus de melk is sowieso al wat dikker. Zolang er 150ml in die fles zit. ☺️

4 jaar geleden

Reactie op LisanneR

https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/ ...
Bedankt voor de link, heel helder en werkbaar! Ben het vandaag gelijk gaan toepassen. Ons meisje is overdag super lief en makkelijk en slaapt veel maar bijna elke avond van 20.00-1:00 onrustig, buikkrampjes, huilen en wilt niet inslapen. Ook op rustige dagen. Dus hopelijk helpt dit! Wat ik wel lastig vind is overdag het ritme goed aan te houden aangezien we veel onderweg zijn (door haar broers, die niet de hele dag thuis kunnen en willen zitten)

4 jaar geleden

Dames Mijn zoontje is maandag 4 weken geworden. Hij is nog steeds wel geel, hij drinkt verder goed en ook goede ontlasting en plas luiers. Zijn jullie babies ook nog geel? Ik wilde bij huisarts afspraak maken maar de arts is helaas ziek..

4 jaar geleden

Reactie op soena

Dames Mijn zoontje is maandag 4 weken geworden. Hij is nog steeds wel geel, ...
Nou na 4 wk zou ik zeker overleggen.. Zou er niet mee door lopen omdat je huisarts met vakantie is... Zou dat de vervangende om advies vragen..

4 jaar geleden

Reactie op soena

Dames Mijn zoontje is maandag 4 weken geworden. Hij is nog steeds wel geel, ...
Mijn dochter heeft nooit geel gezien. Maar ik zou hier zeker niet mee wachten! Waarnemend arts raadplegen is mijn advies

4 jaar geleden

Reactie op ElonNoam

Bedankt voor de link, heel helder en werkbaar! Ben het vandaag gelijk gaan ...
Ik volg ook even hier hetzelfde verhaal.. Onrust herkenbaar.. Lopen nu bij fysio ivm voorkeurshouding en donderdag gaat een osteopaat mee kijken.. Wie weet ziet diegene nog een oorzaak van de onrust in de avond...

4 jaar geleden

Reactie op aris

Ik vind het best lastig regelmaat te creëren. Wanneer is het voor een baby ...
Inderdaad. En op welk moment kan je even weg met je baby want dan verstoor je het ritme ook weer...

4 jaar geleden

Misschien een leuke tip om met je kindje te gaan doen: een babyspa. Wij zijn vandaag geweest en ze vond het geweldig. Het was voor haar super ontspannend en intensief tegelijk. Maar wat een lol had ze

4 jaar geleden

Reactie op aris

Ik vind het best lastig regelmaat te creëren. Wanneer is het voor een baby ...
Even kijken... bij de vorige gaf ik borstvoeding. Voor ons was de nachtvoeding die van 23u/24u, ze kreeg dan ook een pyjama aan. Verschonen deed ik na de eerste borst. Stel ze had het niet nodig, dan deed ik toch even kijken, dan werd ze er metern ook wat wakker mee. Had ze erna nog ene nodig deed ik die ook gewoon! En dan op een gegeven moment de vaste volgorde slapen- voeden- knuffelen/spelen/wassen - slapen. Nu met de fles kan ik er ook nog eens de klok bij houden. Tweede dametje wilt precies om de 3-4 uur drinken. Heel fijn mee te plannen hahah. Bij haar houd ik ook dezelfde volgordes aan.

4 jaar geleden

Reactie op Ari

Inderdaad. En op welk moment kan je even weg met je baby want dan verstoor ...
Ik vind het ook lastig. Wij verschonen altijd eerst de luier (+/- 10 min) daarna de fles (+/- 30 min) en daarna nog 20 min rechtop, dan zijn we dus al een uur verder😅 meestal valt ze in slaap tijdens de fles of als we haar rechtop houden. Als ze niet in slaap valt kan ze zo wakker blijven tot de volgende fles (en natuurlijk net als het niet uit komt😬) Als we haar wakker in bed leggen dan moeten we elke 5 minuten haar speentje terug in doen🙈

4 jaar geleden

Reactie op jeanninejdv

Even kijken... bij de vorige gaf ik borstvoeding. Voor ons was de nachtvo ...
Thanks! Ik vind het lastig om bijvoorbeeld dan het wandelen in te plannen. Dat doe ik nu na het voeden maar dat is natuurlijk weer een nieuwe prikkel en een andere routine. Ga morgen in ieder geval proberen hem of in bed of bij mij te laten slapen. Eens kijken of dat al beter gaat.

4 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

Ik vind het ook lastig. Wij verschonen altijd eerst de luier (+/- 10 min) d ...
Heel herkenbaar! Een voeding duurt hier ook een uur. Denk je dat ie lekker slaapt leg je hem in het bedje en natuurlijk is hij dan weer wakker. Of hij poept net een volle luier bij de laatste minuten borstvoeding... Verschonen en meneer is weer wakker :)

4 jaar geleden

Reactie op soena

Dames Mijn zoontje is maandag 4 weken geworden. Hij is nog steeds wel geel, ...
Mijn zoontje is 4.5 week en ook nog wat geel. Moest vandaag naar het cb en die adviseerde bloed te laten prikken maar toen ik bij de dokter kwam voor een verwijzing merkte ik dat zij het niet echt nodig vond omdat hij het zo goed doet verder. Maar ja toch maar gedaan, maar verwacht niets bijzonders. Resultaat uiterlijk binnen twee dagen.

4 jaar geleden

Reactie op Michelle0087

Mijn zoontje is 4.5 week en ook nog wat geel. Moest vandaag naar het cb en ...
Ik had vanmiddag gebeld met de verloskundige en die vond het ook niet nodig maar voor mijn eigen geruststelling raadde ze aan om naar huisarts te gaan hiervoor. Ik ga toch voor zekerheid naar huisarts morgen