173 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op RNBE

Iemand hier die gekolfde borstmelk geeft? De laatste voeding vandaag gaat n ...
Hier een handig handig artikel erover. Mijn dochter krijgt altijd afgekolfde melk. Zij drinkt nu zo’n 640 ml op een dag en is bijna 5 maanden en 5,3 kg. https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_2020

Ja heel apart! Opzich deed hij het erg goed want we hoefde maar 2 dagen te ...
Ja onze meid deed het ook gelijk erg goed. Volgende ochtend kon zij van de neonatologie af en kwam ze bij mij, ik bleef nog een paar dag ivm een ernstige pre eclampsie. Zo zie je maar hoe sterk die kleintjes kunnen zijn! Hoe veel woog hij?

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ja doe ik ook. Vanavond krijgt ie het weer hahaha
Vandaag kreeg onze meid ook weer wortel maar omdat ik aan het werk was, kreeg ze het van papa. En toen kreeg ik dus te horen dat ze een heel potje op had... Ze kan t dus wel, hahaha.

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ja onze meid deed het ook gelijk erg goed. Volgende ochtend kon zij van de ...
Oh ook heftig! Ik werd na 24 uur ontslagen en hij heeft nog 2 dagen op de neonatologie gelegen omdat hij voor de zekerheid antibiotica kreeg vanwege streptokokkenbacterie bij mij daarna mocht ie mee naar huis! Ook onderzocht waarom hij zo klein was maar daar zijn ze nooit achter gekomen. Is gestopt met groeien vanaf 33 a 34 weken en met precies 37 weken geboren. 2442 gram!

4 jaar geleden

Reactie op LiLi319

Ja onze meid deed het ook gelijk erg goed. Volgende ochtend kon zij van de ...
Is je dochter nu op goed gewicht of ook nog aan de lage kant? Lyam zit nu rond de 5200 denk ik!

4 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 4 maandjes ze hebben op het consultatiebureau gezegd dat ik mocht beginnen met oefenhapjes. Ik heb groente hapje met zoete aardappel en broccoli. En als fruit hapjes heb ik gemengde fruit. Ze zeiden ook dat je bij de zelfde moest blijven omdat ze eraan moeten wennen. Mijn dochter vond het groente hapje heerlijk alleen het fruit hapje vond ze niks aan🤣 suc6. Is echt leuk om te zien hoor🥰

4 jaar geleden

Reactie op Naomi1993

Vandaag kreeg onze meid ook weer wortel maar omdat ik aan het werk was, kre ...
Hier was het weer geen succes de broccoli, de derde dag op rij. Vanavond krijgt ie wortel. Ben benieuwd 🙈

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Hier was het weer geen succes de broccoli, de derde dag op rij. Vanavond kr ...
Dat had onze dochter bij bloemkool.. 3e dag was ze nog aan het kokhalzen🙈 Dus wachten daar maar even een paar weken mee 😆

4 jaar geleden

Reactie op Mommy_2020

Oh ook heftig! Ik werd na 24 uur ontslagen en hij heeft nog 2 dagen op de n ...
Ach wel knap hoor! Mijn dochter is met 36,6 geboren en woog 2120 gram. Ze is nu 21 weken en is ongeveer 5,4 a 5,5 kg. Voor der leeftijd nog klein, maar mooi in proporties, dus dat is allemaal prima. Eerste 2 maanden een enorme inhaalslag gemaakt en nu groeit ze gewoon lekker door.

4 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt nogal vaste stoelgang van de vaste voeding. Zijn er mensen met tips? 😄🙏

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Dat had onze dochter bij bloemkool.. 3e dag was ze nog aan het kokhalzen🙈 ...
Bloemkool heb ik ook al ingevroren voor hem 🤣 stelt me niet gerust dit hahaha.

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Mijn zoontje krijgt nogal vaste stoelgang van de vaste voeding. Zijn er men ...
Ik doe een beetje olijfolie of roomboter door zn prakkie.

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Ik doe een beetje olijfolie of roomboter door zn prakkie.
Dat doe ik idd al. 👍

4 jaar geleden

Reactie op December2019

Dat had onze dochter bij bloemkool.. 3e dag was ze nog aan het kokhalzen🙈 ...
Dit hebben wij met wortel na 7 dagen proberen nog steeds geen succes bloemkool en brocolli daar in tegen wel

4 jaar geleden

Reactie op Hasibe

Dit hebben wij met wortel na 7 dagen proberen nog steeds geen succes bloemk ...
Haha bij haar gaat de wortel er juist wel in.. Broccoli was 1e dag ook iets kokhalzen en 2e dag ging al goed.. Bloemkool dan niet 🤢 Boontjes lustte ze ook meteen 😆

4 jaar geleden

Wij geven nu 4 dagen broccoli maar Liam spuugt het elke keer uit 😆. Ik heb de eerste dag ook een leeg lepeltje gegeven maar ondanks dat er niks op zit trekt hij ook een heel vies gezicht. Ik vraag me even af wat verstandig is om te doen. Of een andere groente proberen of even paar dagen/weken stoppen? Omdat hij alleen het lepeltje ook al niks vind ben ik toch bang dat hij er miss nog niet aan toe is.. banaan ging er trouwens wel in, appel niet. Hoe lang blijven jullie proberen met een groente/fruit die niet zo in de smaak valt? Ik wil ook niet te snel opgeven want ze moeten toch de tijd krijgen om er aan te wennen..

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Wij geven nu 4 dagen broccoli maar Liam spuugt het elke keer uit 😆. Ik heb ...
10 tot 15 keer😅 maar ik wissel wel af, nu met avocado, wortels en bloemkool. En begonnen met alleen groenten, na twee weken fruit toegevoegd en vanaf nu elke week een groente soort erbij

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Wij geven nu 4 dagen broccoli maar Liam spuugt het elke keer uit 😆. Ik heb ...
Die van mij is ook geen fan van broccoli. Ik geef hem een paar happen, en hij eet ze wel op. Ben na 4 dagen overgestapt op andere groente. Ik geef trouwens ‘s morgens fruit en ‘s avonds groente. Fruit gaat super, daardoor heeft hij denk geen aversie tegen de lepel.. ik zou als ik jou was even uitzoeken of er iets is wat hij wel meteen lekker vind. Banaan of mango bijvoorbeeld, hopelijk werkt dat om te zien of hij er al wel aan toe is. En dat hij de lepel niet verschrikkelijk gaat vinden.

4 jaar geleden

Reactie op laura zwaard

Die van mij is ook geen fan van broccoli. Ik geef hem een paar happen, en h ...
Je geeft niet eerst alleen paar dagen groente? Ik ben begonnen met banaan en dat ging goed maar toen kreeg k als tip om eerst met groente te beginnen. Ik heb hem net weer banaan gegeven en dat ging weer goed! Dus het ligt aan de broccoli haha. Maar beide op een dag (groente en fruit) kan dus wel? Om mee te starten? Zal vandaag een ander soort groente kopen en proberen. K ben benieuwd

4 jaar geleden

Reactie op ManonRylana

10 tot 15 keer😅 maar ik wissel wel af, nu met avocado, wortels en bloemkoo ...
Ja wel alleen groente eerst he? Ik heb net weer een banaan geprobeerd en dat ging goed! Dus voorlopig even geen broccoli haha. Maar een ander soort groente eerst paar dagen