20 Reacties

5 jaar geleden

En anders toch echt een verrassing!! 20 weken echo niet gehad???? Meestal lukt dat daar toch?? Spannend hoor

5 jaar geleden

Ook ik heb een eigenwijze baby. Heeft een uur geduurd met continu de navelstreng tussen zijn beentjes. Uit eindelijk een inwendige echo gehad. Toen kwamen wij erachter dat we een jongetje krijgen. Heb je ook een inwendige echo al gehad?

5 jaar geleden

Pas met 21 weken gezien een eigenwijze meid zelfs met elke 4 weken controle had ze er gewoon geen zin in.

5 jaar geleden

Reactie op Marjolein84

En anders toch echt een verrassing!! 20 weken echo niet gehad???? Meestal l ...
20 weken echo 24 weken en nu met 27 weken weer. Nop niks te zien. Inwendige echo heeft geen zin aangezien het met kopje omlaag ligt hihi. Moet erbij zeggen woon in oostenrijk en hebben hier echt veel echo's. En we zouden het graag willen weten ben te nieuwschierig

5 jaar geleden

Ik had bij 12 weken de nipt laten doen, en een week later wist ik of het een jongen of meisje is. Ben je 99,9 procent zeker

5 jaar geleden

Nu ben ik 26+5 weken, pas met 22 weken erachter gekomen dat we een jongetje krijgen. Ze zijn inderdaad heel erg eigenwijs 🤣🤰🏼💙

5 jaar geleden

Reactie op Sarah88

Ik had bij 12 weken de nipt laten doen, en een week later wist ik of het ee ...
Mijn VK gaf aan dat ze dat ahv nipt niet mochten zeggen. Mij leek ook dat dat zeer betrouwbaar is. Leek meer een ethisch dingetje te zijn. Ik hoor van veel vrouwen dat zij het wel te horen krijgen via de nipt. Ik vond het vreemd dat ze er niets over mocht zeggen.

5 jaar geleden

Mijn VK gaf aan dat ze dat ahv nipt niet mochten zeggen. Mij leek ook dat d ...
Ik had een week na het bloed trekken een e-mail gehad waar het geslacht in stond en of er mogelijke afwijkingen zijn. Dus het is niet bij de VK geweest

5 jaar geleden

20 weken echo 24 weken en nu met 27 weken weer. Nop niks te zien. Inwendige ...
Whahaha ik in Zwitserland zijn die kinderen in de bergen gewoon eigenwijzer misschien 😂 ik wer er gek van toen iedereen me vertelde dat ze het al wisten met 12 weken

5 jaar geleden

Mijn VK gaf aan dat ze dat ahv nipt niet mochten zeggen. Mij leek ook dat d ...
Hoi! In België mag het wel als je er om vraagt maar in Nederland mag het gewoon niet. Misschien om te voorkomen dat mensen een nipt gaan doen om achter het geslacht te komen.. geen idee maar denk dat dat de reden is.

5 jaar geleden

Reactie op Ilona Otten

Hoi! In België mag het wel als je er om vraagt maar in Nederland mag het ...
Klopt dat is de reden. Ethische kwestie. De test is puur medisch bedoeld in Nederland, voor aangeb trisomie afwijkingen. Stel mensen zouden de test alleen voor geslacht doen en erger nog op basis daarvan keuzes maken. Daarom is t in nederland geen optie om geslacht te laten testen met nipt. Bij mijn zoontje zaten we net 3 mnd voordat de nipt in NL kwam en wij wilden m wel laten doen, vroege trisomie diagnostiek. Dus toen in belgie inderdaad en wisten we ook met 11+4 dat we een zoontje kregen! Nu echo met 14 weken en onze meid liet het meteen zien, zelfs zo duidelijk dat de echoscopiste tegen ons zei “nou zeg het maar”. Zelfs wij zagen meteen das een meissie! Wat frustrerend als ze t steeds niet laten zien. Omg ik wilde het zó graag weten!! 😍

5 jaar geleden

Ja ons geduld word op de proef gesteld haha. Het zal de bergen lucht wel zijn haha. De nipt test kost hier echt minimaal 250 euro en moet ik voor naar salzburg .... Ag we blijven gewoon geduldig het heeft ook wel wat elke x de zenuwen voor de echo. En vrienden die de baby goed aanspreken de dagen voor de echo... Maar het maakt de wel gek op de dag zelf 🤔 vrienden van mij zijn net 20 weken en weten het geslacht ook al aarrrg niet eerlijk soms haha

5 jaar geleden

Reactie op Sarah88

Ik had een week na het bloed trekken een e-mail gehad waar het geslacht in ...
Ik heb er helemaal niets van gekregen. Ik zat net in overstap van VK naar gynaecoloog ivm medische zwangerschap. Mss dat dat nog invloed heeft.

5 jaar geleden

Reactie op Ilona Otten

Hoi! In België mag het wel als je er om vraagt maar in Nederland mag het ...
Daarom ben ik zo dol op de Belgische zorgverlening. Ik heb het geluk dat ik dichtbij België woon. Maar er is daar een wereld voor me open gegaan. Fantastisch gewoon!

5 jaar geleden

Ik wist niet dat je in andere landen buiten België geen nipt mag laten doen. En deze is gewoon gratis in België. Iedereen wilt toch weten of alles oké is met haar kleintje. En zelf mogen kiezen of je het geslacht al wil weten of niet

5 jaar geleden

Reactie op Sarah88

Ik wist niet dat je in andere landen buiten België geen nipt mag laten doen ...
Elke zwangere vrouw komt ook in Nederland in aanmerking voor een nipt. Het is alleen nu nog zo dat hij hier nietdoor de zorgverzekraars vergoed wordt helaas. Maar als ik wat jonger was geweest en niet al een dochter zou hebben met een chromosoomafwijking, dan had ik de nipt ook niet gedaan. En hoewel ik het geslacht ook graag had willen weten toen we de uitslag van de nipt kregen, vind ik dat er wel een goede gedachte achter zit dat ze het geslacht niet vrij geven. Ik denk echt wel dat er mensen zijn die in staat zijn abortus te plegen omdat ze het niet eens zijn met het geslacht. Hoe verschrikkelijk ook!

5 jaar geleden

De test wordt gedeeltelijk vergoed in Nederland. Normaal kost hij ongeveer 500,- euro en nu wordt er een eigen bijdragen gevraagd van 175,- euro.. Ik heb hem wel gewoon laten doen, maar inderdaad, in Nederland geven ze helaas niet zomaar het geslacht vrij bij de NIPT (ik heb hier wel naar gevraagd). Wel vervelend dat jullie kindje zo eigenwijs is en jullie het zo graag willen weten 🤭 Snap dat heel goed!! Ik wilde het ook zo snel mogelijk weten!

5 jaar geleden

Reactie op baby2opkomst

Klopt dat is de reden. Ethische kwestie. De test is puur medisch bedoeld in ...
Een nipt is in België pas mogelijk vanaf 13 weken, abortus is hier maar toegestaan tot 12 weken. Maw, in principe kan je geen onethische keuzes maken ivm geslacht. Tenzij je hiervoor naar het buitenland zou trekken natuurlijk, maar goed, dat kan je na den echo ook nog altijd.

5 jaar geleden

Reactie op elketje

Een nipt is in België pas mogelijk vanaf 13 weken, abortus is hier maar toe ...
Hey,ik heb de niptest kunnen doen in België van 11 weken.je kan het doen van 11 weken zwangerschap

5 jaar geleden

Reactie op elketje

Een nipt is in België pas mogelijk vanaf 13 weken, abortus is hier maar toe ...
Abortus mag tot veel later... het gaat juist om de nipt in nederland (niet in belgië) waar ze geen geslachtsbepaling doen en dat is a om de test puur medisch te houden en b ivm onethische keuzes... zou me niet voor kunnen stellen dat mensen obv geslacht dergelijke keuzes zouden maken, maar schijnbaar is dat toch een van de redenen.