1320 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Net bij de verloskundige geweest en mijn bloeddruk is wat aan de hoge kant ...
Sterkte en succes, hoop dat het allemaal goed gaat.

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Succes en sterkte!

4 jaar geleden

Ik heb nu continu harde pijnlijke buik en gisteravond ineens heel erg geborrel in m鈥檔 darmen en darmkrampen (alsof ik naar de wc moest rennen), maar niks! En dit tot 3x aan toe, verdeeld over de avond. Dit is niet wat ik gewend ben. Nu vraag ik me af of dat misschien een soort wee毛n waren.. Ik hoop zo dat het niet lang meer duurt. De lichte menstruatiekrampjes zijn er ook nog steeds in m鈥檔 buik en rug.

4 jaar geleden

Wat leuk om elkaars verhalen te lezen en elkaar te kunnen steunen in deze laatste spannende tijd van de zwangerschap! Ik kan ook niet meer wachten en ben uitgeput 馃槄; Vorige week zaterdag (36.2 weken) zijn wij in het ziekenhuis geweest, omdat ik de kleine minder/anders voelde bewegen. We mochten direct komen voor een CTG. Hierop was gelukkig alles goed. Omdat ik daarvoor al ruim een week last had van veel harde buiken en krampen in m鈥檔 buik en rug en die dag een stukje van m鈥檔 slijmprop had verloren, hebben ze inwendig onderzoek gedaan. Bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. Dat was een grote schrik! Zeker omdat ik nog geen 37 weken was. Ik moest een nachtje blijven om te kijken hoe de ontsluiting zich zou vorderen. Het bleef op 3 cm. Ik mocht daarom zondag weer naar huis na een pittig nachtje met veel harde buiken/ wee毛n. Ik had wel een hogere bloeddruk dan normaal, waardoor ik maandag weer voor controle moest komen. De echo en controles waren gelukkig goed. Echter de CTG niet. Na harde buiken daalde de hartslag van de kleine, waardoor ik weer een nachtje moest blijven. Na regelmatig aan de CTG te hebben gelegen, was alles goed en mocht ik dinsdag weer naar huis. Wel weer een pittige nacht gehad met veel harde buiken/ wee毛n. Vandaag gelukkig de 37 weken gehaald. Daar ben ik super blij mee 馃グ het mag van mij nu wel gaan doorzetten, want ben uitgeput en nooit gedacht dat je zo lang in de latente fase/ eerste fase zou kunnen zitten op 3 cm...

4 jaar geleden

Reactie op LauraR

Wat leuk om elkaars verhalen te lezen en elkaar te kunnen steunen in deze l ...
Verschrikkelijk die harde buiken. Wordt het bij jou ook erger als je blaas of darmen vol zitten? Ik kan dan niet eens rechtop staan.

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Verschrikkelijk die harde buiken. Wordt het bij jou ook erger als je blaas ...
Ik heb het inderdaad ook erger als m鈥檔 blaas en darmen vol zitten, maar dan houdt het ook nog pijnlijk aan nadat ik naar het toilet ben geweest. Dat zakt na een tijdje dan weer af....

4 jaar geleden

Reactie op LauraR

Ik heb het inderdaad ook erger als m鈥檔 blaas en darmen vol zitten, maar dan ...
Inderdaad! Klinkt heel bekend.

4 jaar geleden

Wij zijn nu bezig. Wordt ingeleid vanwege mijn gezondheid. Nu om de minuut heftige wee毛n ben benieuwd hoe het vordert 馃崁

4 jaar geleden

Reactie op kimvanhappen

Wij zijn nu bezig. Wordt ingeleid vanwege mijn gezondheid. Nu om de minuut ...
Succes!!! En daarna lekker genieten

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Ik heb nu continu harde pijnlijke buik en gisteravond ineens heel erg gebor ...
Spannend, iig heel veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Sterkte! Je bent daar in goede handen.

4 jaar geleden

Gister zijn ze bij mij begonnen met primen dmv tabletten (oraal). Voor ze begonnen had ik krap 1cm ontsluiting en half verstreken baarmoedermond. Gister 3x2 tabletten gekregen en de hele dag en nacht elke 5 min wee毛n. Helaas amper geslapen dus.. had goede hoop dat het inmiddels genoeg was voor inleiden maar helaas. Had wel nu een hele ruime centimeter ontsluiting waar net geen 2e vinger bij kon en was ook nog weker geworden, dus niet voor niets geweest. Krijg straks een ballonkatheter in de hoop dat ik morgen ochtend inleidbaar ben. Ben heel benieuwd of dit wel het gewenste effect heeft op de ontsluiting! Iemand ervaring mee?

4 jaar geleden

Gister zijn ze bij mij begonnen met primen dmv tabletten (oraal). Voor ze b ...
Wat is primen?

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Wat is primen?
Baarmoedermond laten verwerken/verstrijken en hopen dat er ontsluiting op gang komt dmv tabletten of ballon katheter zodat je daarna ingeleid kan worden 馃槉

4 jaar geleden

Baarmoedermond laten verwerken/verstrijken en hopen dat er ontsluiting op g ...
Aha! 馃槉

4 jaar geleden

Zo. We zijn weer thuis van het ziekenhuis. Ze hebben weer bloed geprikt en mijn urine nagekeken op zwangerschapsvergiftiging, daar is niks uitgekomen. Hartslagje van de baby is wel weer goed, maar mijn bloeddruk is nog wel wat aan de hoge kant en nu moet ik zaterdag dus weer terug komen naar ziekenhuis om weer dat te checken. En als ik mijn klachten houd of ze worden erger moet ik zeker bellen! Oja. En de baby is nog niet ingedaald

4 jaar geleden

Nesteldrang!!! 馃槺 en dat met bekkeninstabiliteit is geen goede combi 馃槚馃檲 (37+6)

4 jaar geleden

Reactie op Lauraa92

Zo. We zijn weer thuis van het ziekenhuis. Ze hebben weer bloed geprikt en ...
Spannend zo hoor! Hopelijk krijg je geen klachten, maar zeker goed om alert te blijven! Succes !!

4 jaar geleden

Reactie op kimvanhappen

Wij zijn nu bezig. Wordt ingeleid vanwege mijn gezondheid. Nu om de minuut ...
馃崁

4 jaar geleden

Over twee weken gaan ze me inleiden. (Dan ben ik 38 weken). Moet nu sinds anderhalve maand twee keer per week naar het ziekenhuis voor extra controles. Doppler echo鈥檚, ctg鈥檚 en extra groeiecho鈥檚. Omdat mijn meisje erg klein is. Heb nog geen last van harde buiken of wat dan ook. Spannend...