1320 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mandy21

Heel spannend ik loop sinds vandaag ook in het ziekenhuis omdat ons mannetj ...
Wat voor gewicht/weken zit jullie kleine momenteel? Hier 35.1week en kleine woog 2254gram Werd gemeten dat die een formaat van 33week was.

4 jaar geleden

Reactie op Debrose

Over twee weken gaan ze me inleiden. (Dan ben ik 38 weken). Moet nu sinds a ...
Ik weet niet hoe ik kan reageren op de reacties op mijn vorige bericht. Ik doe het maar even op deze manier... bij de vorige groeiecho (vorige week) woog ze 1900 gram. Ik was toen 35 weken. Zo’n anderhalve maand geleden was het vruchtwater te weinig en was de doorbloeding niet goed. Daarom sinds die tijd twee keer per week controles. Ze hebben toen haar buikje gemeten en dat kwam op de p4 lijn uit.. bij de laatste meting was haar buikje weer op p10. In het ziekenhuis zeiden ze dat alle kindjes onder de p10 extra in de gaten moeten worden gehouden omdat dit de kindjes zijn die bij de kleinste 10% horen. Ik moet nu twee keer per de week een ctg, twee keer per week naar de gyneacoloog en een echo per week. Om de week een groeiecho en elke week doppler. Ze groeit gelukkig wel door, volgt haar eigen groeicurve. Inleiden is in overleg gegaan met de gyneacoloog. Het werd me wel echt aangeraden. Met 38 weken is ze “af”. Dan kan ze verder groeien buiten de buik en het bespaart ook een hoop ziekenhuis bezoekjes waarbij ik telkens stress ervaar en me zorgen maak of alles wel goed gaat. Ook vertelde de gyneacoloog me dat er onderzoeken zijn gedaan naar kleine kindjes als ze met 38 weken komen of bijv met 40. Er zat op korte en lange termijn geen verschil in. Dat stelt me wel gerust. Hoeveel werden jullie kindjes geschat? Sterkte! Positief blijven!

4 jaar geleden

Reactie op manon-25

Heb jij daarbij ook pijn aan je buik?
Beetje pijn in mn bovenbuik wel, denk dat mn maag dan een beetje geïrriteerd is door al het geschop.

4 jaar geleden

Reactie op Debrose

Ik weet niet hoe ik kan reageren op de reacties op mijn vorige bericht. Ik ...
Hai hai Ik begrijp precies wat je bedoelt. Vandaag ben ik 36 weken en vandaag is hij geschat op 2235 gram dit is echt nog net op het randje. Maar de gynacoloog maakt zich zorgen om de doorbloeding van de placenta en navelstreng. Per direct dus ook overgezet maar het ziekenhuis. Volgende week heb ik weer een groeiecho om te kijken of die überhaupt is gegroeid. Die spanning snap ik helemaal. Sinds vandaag ook niet anders gedaan dan gehuild. Ik heb vandaag ook gevraagd of het dan gehaald dient te worden. Hij zei ook in uiterste geval moet het wel gebeuren maar het liefst met 38 a 39 weken ligt eraan hoe de placenta en of navelstreng het doet. Jij ook heel veel sterkte hou ons op de hoogte oké. Liefs 🌹

4 jaar geleden

Reactie op Debrose

Ik weet niet hoe ik kan reageren op de reacties op mijn vorige bericht. Ik ...
Ik heb ook hetzelfde. Ik ben nu 35+3 dagen en 2 weken geleden groeiecho gehad daar woogt ie 1700 gram aanstaande maandag weer een groeiecho en hopen dat hij dan gegroeid is anders moeten ze me opnemen voor volledige rust. Ook hadden ze gezegd dat ze hem eerder gaan halen en misschien doormiddel van een keizersnede omdat hij al weinig reserves heeft. Was erg geschrokken van dit nieuws. Ik stond al hele tijd onder controle 2x per week ctg maar dat is nu veranderd in 3x per week. Ze zeiden dat ie wel groeit maar ook in z’n eigen groeicurve. De rest van z’n lichaam groeit wel maar z’n buikje groeit heel langzaam mee. Ik woog zelf bij me eigen geboorte ook maar 2200 gram dus misschien kan het daaraan liggen zeiden ze. Hopen maar dat alles goed komt. Sterkte!

4 jaar geleden

Hi allemaal, nu 36+3 in verwachting van een tweeling. Afgelopen woensdag de laatste groei echo gehad wogen beide tegen de 2400 gram. Ze doen het super goed en ik heb een probleemloze zwangerschap gehad, totaal geen last van kwalen e.d. alleen sinds een week s'nachts last van een brok in mijn keel en slapeloosheid. Nog geen voortekenen van een bevalling, en dat vind ik best raar / beetje onzeker word ik er van. Maar de zekerheid dat ik a.s. woensdag een datum mag prikken voor de inleiding heb ik wel. Iedereen heel veel succes met de laatste loodjes!

4 jaar geleden

Reactie op Annika

Gefeliciteerd! 💝 Is alles goed gegaan?
Ja gelukkig wel, dankje

4 jaar geleden

Sinds 18.21 zijn wij trotse mamas van Lexi. 3330 gram en 50cm en ze doet het super goed. De bevalling is ingeleid in het ziekenhuis maar super voorspoedig gegaan! Ze is er. Ze is er eindelijk

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Sinds 18.21 zijn wij trotse mamas van Lexi. 3330 gram en 50cm en ze doet he ...
Ohhh wat fijn! Gefeliciteerd en geniet ervan

4 jaar geleden

Strakjes weer naar ziekenhuis.. Ben best zenuwachtig.. Wil op me strepen gaan staan en grenzen aangeven maar voelt alsof me dat niet lukt. Maar ik maak me zorgen, veel pijn van de voorweeën maar zwakken af.. De kleine beweegt vele malen minder.. Ik slaap al 5 a 6 weken niet tot nauwelijks. Ben beetje op aan het raken en angst en onzekerheid hebben de boventoon op dit moment.

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Van harte gefeliciteerd!! 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat het goed is gegaan nu genieten !!

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Gefeliciteerd! Wat fijn dat ze er eindelijk is en dat alles zo voorspoedig is verlopen ! Nu lekker genieten van de kleine meid.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd 🎉

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Gefeliciteerd kersverse mama's ! Heel veel geluk

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Fijn om te lezen dat de ingeleide bevalling voorspoedig verliep. En wat een leuke naam heeft jullie kleine meid gekregen ❤️. Laat je maar even goed in de watten leggen tijdens je kraambed 🙌🏼 Dat heeft mama wel verdiend na die laatste zware weken zwangerschap! Heel veel geluk en liefde gewenst met jullie nieuwe gezinnetje 👩‍👩‍👧💫

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Ooh leuk de kleine meid van jullie heeft dus ook 2 mamma's😍 Mijn wederhelft is ook een dame😊 Van harte gefeliciteerd met lexie super leuke naam kwam bij ons ook nog hoog op het lijstje!!!

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Gefeliciteerd! Lekker genieten nu!!

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Gefeliciteerd🥰 heel veel geluk!

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Wat super fijn! Van harte gefeliciteerd 🎀💛