11 Reacties

3 jaar geleden

Wij laten het haar toch zelf even doen en ik doe dan dan zelf tegelijkertijd mee met mijn tandenborstel.. Na een minuutje ofzo laat ze mij toch het nog opnieuw 'goed' doen. Ik denk dat ze nu eenmaal op een fase zitten dat ze veel zelf willen en te koppig zijn om gewoon te luisteren haha

3 jaar geleden

Wij zijn begonnen met "samen" poetsen. Ik gaf hem zijn tandenborstel en ik de mijne.. zo heeft hij tolerantie ontwikkeld voor de tandenborstel馃榿馃榿 dit wel al vanaf paar maandjes gedaan

3 jaar geleden

Mijn vriend poetst zijn tanden en ik die van mijn dochter. Zij mag tussendoor ook eventjes zelf. Geen strijd meer馃槂

3 jaar geleden

Haai, onze tandarts vertelde dat het poetsen pas echt belangrijk wordt vanaf een jaar of 2. En dat je voor die tijd vooral bezig bent met oefenen / laten ervaren. Dus zijn advies was geen druk/dwang, jullie 1 of 2x even in de mond met de tandenborstel en daarna je kindje er zelf mee laten spelen. En dat kun je later dan uitbreiden. Daarnaast merk ik dat als ik ondertussen zing dat ze iets meer afgeleid is en dus iets minder snel (2 sec later) die tandborstel weer uit haar mond trekt ;)

3 jaar geleden

Sochtends laat ik mijn dochter altijd zelf poetsen dan zit ze op de wasbak en ben ik zelf ook mijn tanden aan het poetsen, dus dan gaat ze nadoen wat ik doe.. in de avond doen wij het en daarna mag ze zelf nog even. Hier nooit strijd, mij is wel verteld dat het heel belangrijk is om gelijk goed te poetsen wanneer er het eerste tandje er is (ook met 1 jaar kunnen ze gaatjes krijgen..

3 jaar geleden

Het is nu al echt wel belangrijk de tanden te poetsen. Desnoods onder dwang! Bij ons is/was het ook drama. We proberen het op een leuke manier, maar wil dat niet, gaat hij in de houdgreep. We leggen hem nu achterover in onze armen en zeggen allebei aaaaaa. Dat vindt hij nu heel grappig en gaat het na doen, waardoor we er goed bij kunnen en het op een leuke manier gaat. Het is uitvogelen wat werkt... Succes!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar.. Ik zet hem nu voor de spiegel terwijl hij zelf de dichte tube tandpasta en zijn vorige tandenborstel vasthoudt. Dan lukt 't om zo'n 10 tot 20 seconden te poetsen, maar vooral aan de achterkant kan ik er niet goed bij, dan gaat hij alweer draaien. Na 10sec ga ik hem niet meer dwingen, dat werkte juist averechts.

3 jaar geleden

Dankjewel voor al jullie reacties! Ik ga het samen poetsen weer even proberen 馃槉

3 jaar geleden

Wij hebben de elektrische tandenborstel van dada tech gekocht. Werkt hier heel goed.. zit een lampje in en pulst wat. Je moet nog wel zelf poetsen maar de afleiding werkt. En het lijkt op onze tandenborstel. Want hij wilde op een gegeven moment alleen nog maar onze tandenborstel hebben...

3 jaar geleden

Hier helpt bij onze zoontje tellen is die afgeleid en gaat elke avond goed en daarna mag hij de tandenborstel