35 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Heftig om de twee uur drinken!! Goed geregeld dan zo. Ja mijn zoontje blijf ...
Dodelijk vermoeid zeker als dat enkele weken doorgaat. Overdag waren haar dutjes plots iets korter en s nachts was het dus om de 2uur (en soms zelfs nog vaker..). Ondertussen kan ze stappen aan een looprekje wat haar duidelijk blij maakt en ligt er meer verantwoordelijk bij papa. Iedereen tevreden 👍

4 jaar geleden

Bij ons slaapt Caspian sinds 2 weken door (hij is bijna 9 maanden) echt een zegening! Hij sliep goed tot 4 maanden (ken sinds 6 weken eens per nacht voor voeding) en toen met ups en downs twee tot drie keer per nacht eruit. Soms uren wakker en huilen. Ik ging met hem in het logeerbed in de nacht en dat hielp wel, ging hij niet meer huilen en sneller slapen. Hij begon wel in zijn eigen bed. Nu slaapt hij gewoon de hele nacht in zijn eigen bed. Af en toe even beetje wakker en beetje jammeren, maar laten hem dan gewoon liggen en slaapt hij weer in 5 a 10 minuten.

4 jaar geleden

Ik zit ook door mijn tandvlees. Acht maanden en een week, aka slaapregressie. Ondertussen ook ziek (virale infectie), spruw (door oververmoeidheid) en twee hoektanden door. Ze doet 't allemaal in een keer. Al een week elk halfuur een krijsende baby. Ik begin net terug te werken. In het kinderdagverblijf wil ze niet slapen. Eerst ook niet eten maar dat is nu al beter. Al blijft eten en drinken de afgelopen twee dagen wel uit door de pijn. Help?! Iemand tips met iets van de bovenstaande zaken? Ik ben zo stilaan een zombie

4 jaar geleden

Reactie op Gsd28

Mijn zoon heeft dit nu ook al 2 weken hij is sinds gisteren 8 maanden maar ...
Ja, bij hem komen er ook tandjes door twee aan de bovenkant..

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Fijn dat het lukt om haar in bed te troosten.hier blijft hij doorkrijsen! P ...
Oei. Hopelijk werkt een knuffel doekje. Sterke

4 jaar geleden

Reactie op Ccc-24

Ik zit ook door mijn tandvlees. Acht maanden en een week, aka slaapregressi ...
Herkenbaar wat je schrijft! Mijn zoontje krijgt ook tandjes door en de slaapregressie. Alles tegerlijkertijd inderdaad pff. Mijn zoontje had ook een oor en keelontsteking ( met koorts) Dronk en at slecht. Ik gaf hem dan een uur voor zijn voeding een zetpil zodat hij wel kon drinken in elk geval. Op advies van de arts. Mij werd toen gezegd dat vooral drinken belangrijk is. Eten doet hij wel wat minder als wat hij deed maargoed probeer steeds wat tussendoor nog aan te bieden. Sterkte hopelijk snel beter!

4 jaar geleden

Reactie op WvEdW

Bij ons slaapt Caspian sinds 2 weken door (hij is bijna 9 maanden) echt een ...
Bedoel je dan twee weken sinds de slaapregressie? Wat zal dat een heeerlijk zijn voor jullie!

4 jaar geleden

Reactie op Amita

Bedoel je dan twee weken sinds de slaapregressie? Wat zal dat een heeerlijk ...
Ja, inderdaad 2 weken nu sinds zijn regressie voorbij is. Is zeker een verademing. Wordt een stuk minder gesloopt wakker.

4 jaar geleden

Wat is een slaapregesie? 😳🤔

4 jaar geleden

Reactie op WvEdW

Bij ons slaapt Caspian sinds 2 weken door (hij is bijna 9 maanden) echt een ...
Oh precies mijn verhaal. Eerste 4 maanden ging het slapen echt super. We moesten mijn dochter wakker maken voor voedingen maar daarna werd t slechter. Eerst wilde ze niet inslapen, toen wilde ze alleen door mij naar bed gebracht worden. Elke nacht wel een paar keer eruit voor speentje. Ze is nu 8,5 maand en het is weer erger. Moeilijk inslapen en s nachts gemiddeld 5 x wakker ...ik ben ook aardig gaar... Nu kan ze sinds een week staan en ze tijgert de hele kamer door en haar boven- en snijtandjes komen door dus wsl is het alles in 1 x. Maar vermoeiend is het wel...

4 jaar geleden

Reactie op WvEdW

Ja, inderdaad 2 weken nu sinds zijn regressie voorbij is. Is zeker een vera ...
Snap ik!!

4 jaar geleden

Naar wat ik weet slaapregressies met 4,7,9,12,18 maanden.. De 7 maanden regressie duurde 5,5 week. 2,5 week betere nachten gehad (2 tot 3x wakker). Nu sinds een week weer vrijwel ieder uur wakker na middernacht en savonds pas laat in slaap vallen. Ik vrees dat we aan de volgende slaapregressie beginnen.. Iemand ervaring hiermee, zo dicht op elkaar?

3 jaar geleden

Ons dochtertje nu ook sinds ruim n week moeite om 'snachts naar bed te gaan. Overdag slaapt ze heel makkelijk in en slaapt ze wat ze altijd slaapt en laat ze zich door papa of mij gewoon in bed leggen maar 's nachts is een hel! Ze slaapt ook echt alleen in als ik erbij blijf, als mijn partner haar in bed legt blijft het drama. En dat is met wisselende diensten echt verschrikkelijk, Ik ben op :( Het troost me wel dat jullie hier ook tegenaan lopen en laten we het maar hopen dat het vanzelf weer over gaat :). Ik troost haar eerst in mijn armen en zing een lulaby waar ze echt goed op reageert, en als ze rustig is leg ik haar terug in bed en blijf ik er maar naast zitten met mijn telefoon en oordopjes 😆 (terwijl ik dit aan t typen ben dus ook) ze slaapt nu net eindelijk, durf niet eens haar kamer te verlaten bang dat ze dat merkt en weer wakker wordt.

3 jaar geleden

Onze zoon 17 maanden heeft last van wat ik noem een slaapwandel huil , hij lijkt wakker en huilt t dak eraf maar eigenlijk slaapt hij. We hebben vaker de fout gemaakt om hem eruit te halen maar dan werd het erger. Wat ik nu doe ik zet hem op de grond op z’n kont tegen de bank we negeren hem geven z’n fles melk en na 5 minuten leggen we hem weer op bed en slaapt hij weer. Hij weet er zelf niets van is. S ochtends ook niet moe. Nu de laatste weken heeft hij er geen last meer van. Gelukkig 😅