202 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Mijn zoontje van 4 maanden heeft dit ook elke sprong. Dan heeft hij ineens ...
Hahah oké oké oké, jullie stellen me gerust! Dank jullie wel! Haha 🙃. Als ik zo terug denk aan voorgaande sprongen deed ze t daar ook inderdaad. 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Drinken jullie kindjes door het sprongetje ook zo slecht overdag? 😅

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Drinken jullie kindjes door het sprongetje ook zo slecht overdag? 😅
Ja onze dochter drinkt nu meestal 135 cc ipv 165, dus het valt mee. We geven laat in de avond een extra 6e voeding. Zodat ze genoeg heeft en in de hoop dat ze dan weer doorslaapt (maar doet ze al dagen niet meer).

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Drinken jullie kindjes door het sprongetje ook zo slecht overdag? 😅
Ik heb nu in de ochtend fles en de avond fles (19.00) een schepje rijstebloem gedaan. Ze drinkt m nu wel weer helemaal leeg! Misschien een tip 🙃.

4 jaar geleden

Ja onze dochter drinkt nu meestal 135 cc ipv 165, dus het valt mee. We geve ...
Nee hier ook niet de nacht “doorslapen” terwijl ze wel “laat” een fles van 210cc drinkt 😅. Ze zullen het nodig hebben haha

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Drinken jullie kindjes door het sprongetje ook zo slecht overdag? 😅
Jep, na 5 a 6 minuten aan 1 borst is hij klaar en wordt hij bozig. Ook als ik later de andere borst aanbied wordt hij boos. Heel bijzonder. Heeft hij nooit eerder gedaan. Hopelijk houdt hij daar gauw weer mee op.

4 jaar geleden

Reactie op Mariekeschutten

Jep, na 5 a 6 minuten aan 1 borst is hij klaar en wordt hij bozig. Ook als ...
Hier net hetzelfde. Was sowieso wel een snelle drinker. Vroeger wou ze ook heel vaak drinken, maar dat Ik ze ook niet meer. Ik volg haar vraag maar gewoon.

4 jaar geleden

Reactie op Sofievdb

Hier net hetzelfde. Was sowieso wel een snelle drinker. Vroeger wou ze ook ...
Ja dat probeer ik ook, maar iets in me zegt ook dat hij dan te weinig drinkt, dus ik leg hem iets vaker aan en dan drinkt hij steeds een beetje.

4 jaar geleden

Sprong 4 is hier (gelukkig 😂) voorbij!! We hebben weer een nachtrust 🥳 Hij maakt nu ook andere geluiden en pakt speelgoed anders op. Het kleine jongetje wordt groot 🥰

4 jaar geleden

Reactie op tarAshley

Drinken jullie kindjes door het sprongetje ook zo slecht overdag? 😅
Ja en snachts inhalen:(

4 jaar geleden

Reactie op marijke81

Sprong 4 is hier (gelukkig 😂) voorbij!! We hebben weer een nachtrust 🥳 ...
Wat fijn! Bij ons hopelijk ook snel (volgens de Oei ik groei zou ze er ongeveer binnen een week uit zijn) 🤞

4 jaar geleden

Reactie op Mariekeschutten

Jep, na 5 a 6 minuten aan 1 borst is hij klaar en wordt hij bozig. Ook als ...
Hier hetzelfde verhaal 😄 Het gaat 's nachts wel beter, dan laat ze niet tussendoor los. Overdag meerdere keren en vaak ook met huilen inderdaad. Moeilijk te zien wanneer ze verzadigd is vind ik. Ik stop meestal als ze kort na elkaar meerdere keren de borst loslaat.

4 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt wel nog heel goed (ondertussen wel al van het flesje), maar hij valt veel moeilijker in slaap als normaal. Hij zeurt langer en huilt een stuk makkelijker. Hoewel ik weet dat ik niet te klagen heb. Blijft het soms wel vermoeiend :).

4 jaar geleden

Onze zoon is 14,5 weken (gecorrigeerd 16 weken). Hij wordt bij ons inderdaad ook steeds wakker als we hem in bed leggen, zelfstandig laten slapen is helaas nog niet gelukt bij ons. Wat ons ook opvalt is dat hij veel meer melk teruggeeft. Voor de sprong kwam er weleens iets terug na zijn flesje, maar nu echt golven melk. Soms gelijk na zijn boertje, maar ook een uur later als hij lekker in de box ligt te spelen (dan zijn het meer melk vlokjes en vocht) of als we na zijn slaapje zijn luier verschonen (dan is het alleen vocht) en hij bijna zijn andere flesje alweer krijgt. Herkennen jullie dit? Hoort het ook bij de sprong? We zitten er nu aan te denken om maar Johannesbrood pitmeel te gaan halen

4 jaar geleden

Reactie op Petra1985

Onze zoon is 14,5 weken (gecorrigeerd 16 weken). Hij wordt bij ons inderdaa ...
Hey Petra, mijn zoontje heeft sowieso reflux maar tijdens een sprongetje geeft hij wel meer terug doordat hij dan onrustiger is en nog meer beweegt. Dit zorgt ervoor dat hij meer zal terug geven als anders. Jbp helpt bij ons wel. Wij geven nutrilon ar. Nan ar deed bij ons niets. Nutrilon zou de beste zijn maar wel meer kans op krampjes hoewel ze die ‘gevoelige’ leeftijd wat gepasseerd zijn. Onze zoon geeft idd terug bij een boertje maar ook soms tegen hij eigenlijk al de volgende fles mag krijgen. De vlokjes zouden onverteerde melk zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Nina 2

Hey Petra, mijn zoontje heeft sowieso reflux maar tijdens een sprongetje ge ...
Ons zoontje heeft heel erg last gehad van krampjes. Wij geven hem een combinatie van "gewone" nutrilon en nutrilon omneo, dat gaat normaal gesproken hartstikke goed, behalve nu. We zijn een beetje huiverig voor jbp omdat het consultatiebureau aangaf dat hij dan weer meer last kan gaan krijgen van krampjes, maar dit gaat ook niet zo. Er gaan heel wat doekjes, slabbetjes en truitjes doorheen zo 😉.

4 jaar geleden

Reactie op MamaC_81

Hier hetzelfde verhaal 😄 Het gaat 's nachts wel beter, dan laat ze niet tu ...
Ja, 's nachts gaat het bij ons ook beter. Ons zoontje geeft het meestal wel duidelijk aan als hij er klaar mee is. Dan draait hij weg en/of wordt boos, gaat naar andere dingen kijken

4 jaar geleden

Het is hier echt ellende afgelopen paar nachten. Elk uur wakker en is dan wel weer rustig als ik een speentje geef. Nu sliep ie al niet hele nachten door maar dit is echt killing.

4 jaar geleden

Reactie op MelinaB

Het is hier echt ellende afgelopen paar nachten. Elk uur wakker en is dan w ...
Hier ook, afgelopen nacht wel 20 keer wakker. Zucht....

4 jaar geleden

r6 reylg