46 Reacties

4 jaar geleden

Zo tof allemaal die tips! Heb nu alweer nieuwe dingen gelezen die ik is even opga zoeken 👍😁tnx lady's Wil nog wel ff mee geven als je voor het eerst mama word ( best thing ever!) Dat je ook ff moet nadenken over de eerste paar uur met je baby. Er worden namelijk gelijk verschillende dimgen voor en met je gedaan maar ook met je baby. Het kan heel overweldigend zijn. Mijn gouden tip Weet wat jij wil want het is jou kind. Laat je niet zomaar overhalen tot dingen. Kun je namelijk achter af spijt van krijgen. Dames allemaal een hele fijne bevalling!😊

4 jaar geleden

Gister hadden we thuisbezoek van de vk om de bevalling te bespreken. Toen k vertelde dat k een cursus hypnobirthing had gedaan keek ze me meteen raar aan. Ze vertelde dat ze daar geen fan van was en veegde zo mijn hele beeld van tafel. Ze vertelde vervolgens over de bevalling op de manier hoe zij het wil gaan doen. Terwijl het toch echt mijn bevalling is 😅. Ze vroeg totaal niet naar onze wensen. Ook zei ze dat ze verwacht dat ik een hele snelle bevalling ga hebben omdat k slank ben en mijn moeder ook 2 snelle bevallingen had. K kan er haast wel vanuit gaan dat k met paar uurtjes klaar ben, zei ze. K vond dat zo’n rare uitspraak. Alsof dat echt garantie geeft op een snelle bevalling 😅. K heb er wel een beetje een rare nasmaak aan over gehouden

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Gister hadden we thuisbezoek van de vk om de bevalling te bespreken. Toen k ...
Ctrl alt delete en een andere VK. Wat een domme opmerkingen zeg! Vriendin van mij suuuuuper slank (lees mager) en die is 2-3 dagen bezig geweest. Zegt zo totaal niets! Als jij hypnobirthing wil toepassen dan doe je dat. Jouw lijf, jullie kind, jullie beslissing, jullie moment en van niemand anders. Zo ik heb gesproken 😂

4 jaar geleden

Reactie op Mem3

Zo tof allemaal die tips! Heb nu alweer nieuwe dingen gelezen die ik is eve ...
Ik heb met mijn verloskundige besproken dat ik onze baby het eerste uur bij mij wil hebben en terwijl hij op mijn borst ligt doen ze al wat testjes. In het WKZ vinden ze het meer dan belangrijk dat dat gebeurt ivm binding tussen moeder en kind. Ze noemen het “the golden hour” in dat uur wordt hij ook gelijk aangelegd.

4 jaar geleden

Ctrl alt delete en een andere VK. Wat een domme opmerkingen zeg! Vriendin ...
Dat moest k even horen 🤭. K kan niet meer naar een andere vk want ik ben al 35 weken🙈. Ja zo geef je iemand toch valse hoop? Elke bevalling is anders dus ik kan er net zo goed uren mee bezig zijn. Ik ga een geboorteplan maken en dit gaan we volgende week bespreken en dan hoop ik dat ze naar onze wensen luistert. En zich eraan houdt voor zover dat kan

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Gister hadden we thuisbezoek van de vk om de bevalling te bespreken. Toen k ...
Nou wat een raar mokkel! Het is inderdaad jouw bevalling en tenzij medische noodzaak, ben jij baas over het proces. Dus pas lekker toe wat je geleerd heb. Zet je wensen nog een keer op papier en als de bevalling start dan neem je het document nog een keer met haar door. Laat ook je partner op dat moment advocaat voor je spelen! En spreek je verloskundige er op aan dat je haar houding niet professioneel vindt.

4 jaar geleden

Reactie op Suusk88

Nou wat een raar mokkel! Het is inderdaad jouw bevalling en tenzij medische ...
Ja raar he. Ik had dit ook totaal niet van haar verwacht. Kreeg er zo’n raar gevoel bij. Gelukkig zitten mijn partner en ik helemaal op een lijn en zal hij er ook wel voor zorgen dat bepaalde dingen gaan zoals wij dat willen (zolang het medisch gezien allemaal gewoon kan). Ik ga volgende week het geboorteplan duidelijk met haar doornemen. K wil er echt voor waken dat ze me straks dingen laat doen die niet nodig zijn en waar k niet achter sta

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Gister hadden we thuisbezoek van de vk om de bevalling te bespreken. Toen k ...
Wat een belachelijke reactie van die verloskundige zeg 😮 het is idd JOUW bevalling, ze zou juist blij moeten zijn dat je je zo hebt voorbereid... Hoe rustiger jij bent, hoe makkelijker de bevalling waarschijnlijk gaat! Misschien kan je dit volgende controle afspraak nog even aankaarten? En je partner goed inlichten in wat je wel en niet wil, zodat die je ook kan helpen tijdens de bevalling. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt! 🤞

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Wat een belachelijke reactie van die verloskundige zeg 😮 het is idd JOUW b ...
Ja dat dacht ik ook al. Toen k zei dat k een cursus had gedaan zei ze dat ze dus wel weer naar huis kon gaan omdat ik alles al wist. Had ze dan verwacht dat ik met 35 weken nog helemaal geen informatie of wat dan ook had opgezocht? 😂. We moeten er volgende week weer naartoe dus dan ga ik het er wel met haar over hebben. En mijn partner staat gelukkig achter me en weet onze wensen 😊 daar heb k alle vertrouwen in

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Gister hadden we thuisbezoek van de vk om de bevalling te bespreken. Toen k ...
Wat the F***?!?! Wat idioot! Heb je een particuliere vk? Ik zit bij zo’n vk praktijk met meerdere vks dus dan weet je niet wie je krijgt van hun maar het idee is dat je ze wel allemaal even ontmoet. Voor jou is dus overstap niet mogelijk naar een ander begrijp ik. Dan een hartig woordje met haar spreken samen met je partner.. pffff

4 jaar geleden

Reactie op MissPL

Gister hadden we thuisbezoek van de vk om de bevalling te bespreken. Toen k ...
Oef... dit is idd echt niet fijn. Misschien jouw zorgen toch bespreekbaar maken?

4 jaar geleden

Reactie op char

Wat the F***?!?! Wat idioot! Heb je een particuliere vk? Ik zit bij zo’n vk ...
Ze zijn met zn tweeën. Dus ik krijg sowieso haar of een ander. En als het heel lang gaat duren en ze wisselen elkaar af dan heb ik sowieso haar ook. Ja ga ik volgende week ook doen. We willen haar wel heel duidelijk maken wat onze wensen zijn en dat ik wel graag dingen wil gebruiken die ik heb geleerd tijdens de cursus. Of ze daar nou achter staat of niet (het zijn hele simpele dingen dus k zou het wel heel raar vinden als ze mij daar niet de ruimte voor geeft)

4 jaar geleden

Reactie op flower23

Oef... dit is idd echt niet fijn. Misschien jouw zorgen toch bespreekbaar m ...
Ja ga k volgende week ook doen. Hoop wel dat ze daar voor openstaat en me serieus neemt. Het is nogal een felle dame. Daar kom k ook helaas pas achter in mn laatste 5 weken 😅

4 jaar geleden

Jeetje zeg wat bizar. Fijn dat jij en je partner er hetzelfde over denken en binnenkort met plan en al nog een gesprek met haar gaan voeren. Het is jouw bevalling! Jij bepaald en als jij een hypnobirthing cursus hebt gedaan en de geleerde technieken graag tijdens je bevalling wil toepassen dan heeft zij dat te accepteren. Heel naar dat zij daar zo negatief op reageert. Hopelijk draait ze bij en kan jij bevallen op de manier zoals jij dat graag wil en kan je partner daar bij helpen door jouw wensen kenbaar te maken. Succes alvast met het volgend gesprek.

4 jaar geleden

Reactie op Nienefee

Jeetje zeg wat bizar. Fijn dat jij en je partner er hetzelfde over denken e ...
Jaa daar ben ik ook heel blij om dat wij hetzelfde erover denken. Hij vond de cursus wat zweverig (wat k ook wel snap want we zijn beide wel vrij nuchter haha). Maar hij vind het belangrijk dat ik me goed voel en dat het een fijne ervaring wordt. Ik ben benieuwd volgende week tijdens het gesprek. Dank je 😊

4 jaar geleden

Ik ben inmiddels al bevallen. Toch een november kindje. Ik was 1 december uitgerekend maar op 16/11 is onze dochter Loïs geboren. Wat ik nog als tip mee wil geven is zorg dat je suikerspiegel op peil is. Ik wordt namelijk altijd erg misselijk als ik te weinig eet. Ik had voor het laatst iets gegeten op vrijdagavond rond 20:00 uur. En onze dochter is geboren op zaterdag 14:47 uur. In heel die tijd niets gegeten, hooguit een klein beetje ranja op. Ondanks de ruggenprik kon ik niet slapen of mijn energie sparen omdat ik zo misselijk was. Ik had een paar keer gevraagd aan de verloskundige van het ziekenhuis of ik iets van suikers kon krijgen, maar dit vond ze geen goed idee. Ook kreeg ik niets voor de misselijkheid, want ja een keer braken hoorde er wel bij. Uiteindelijk vaak overgeven en was ik totaal uitgeput toen ik moest gaan persen.

4 jaar geleden

Ik ben inmiddels al bevallen. Toch een november kindje. Ik was 1 december u ...
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter 💝

4 jaar geleden

Ik ben inmiddels al bevallen. Toch een november kindje. Ik was 1 december u ...
Gefeliciteerd!! 😊 Geniet van deze tijd! En dankjewel voor de tips... 😉 Bijna een beetje jaloers dat je al bent bevallen 🙈🙈

4 jaar geleden

Reactie op Sanonino

Gefeliciteerd!! 😊 Geniet van deze tijd! En dankjewel voor de tips... 😉 Bi ...
Dankjewel. Nog even geduld en dan heb je jou kleine ook lekker in je armen !😊

4 jaar geleden

Ik ben inmiddels al bevallen. Toch een november kindje. Ik was 1 december u ...
Gefeliciteerd!! Geniet van deze tijd! En hoe heet de kleine? ♥️