11 Reacties

3 jaar geleden

Is hier ook al een tijdje aan de gang. At eerst super goed zijn broodjes op tussen de middag vaak 1.5/2! Nu amper een halve. Vind het ook wel gek maar denk dat het weer een fase is ofzo. Spuugt t ook vaak uit om t daarna weer in zn mondje te stoppen. Maar helaas geen tips hier.

3 jaar geleden

Zelf doen met een vorkje helpt hier goed. Soms alleen een paar stukjes, waarna ik verder mag voeren. Afleiding tijdens het eten nu ook noodzaak, met afleiding gaat vrijwel alles erin. Zonder afleiding is ze teveel gefocust op het eten en vooral het spelen en gooien ermee.

3 jaar geleden

Onze dochter lust gewoon geen boterhammen. Voor de rest eet ze wel heel goed. Ik lust dat als kind ook niet dusja. Wel heel lastig.

3 jaar geleden

Als je kinsje rond de 14 maanden oud is, kan hij ineens voedsel weigeren dat hij hiervoor maar al te graag at. Dit komt onder andere doordat je kindje een stuk minder hard groeit dan de afgelopen maanden. Hij heeft dan simpelweg ook wat minder energie (dus eten) nodig. Daarnaast heeft het ook te maken met zijn eigen willetje. Nu je kindje merkt dat hij zelf keuzes kan maken, wordt hij ineens een stuk kieskeuriger.

3 jaar geleden

*kindje

3 jaar geleden

Hier 14 maand ook nauwelijks halve boterham of cracker en avondmaal 3 eetlepels

3 jaar geleden

Bij ons is het zeer afhankelijk welk brood. Volkoren brood gooit hij weg. Meergranen eet hij zonder problemen. Toen deze week het bruin op was bij de bakker en ik wit moest kopen, wou hij dit ook niet eten. Wij geven dan een cracotte als alternatief of wat extra warm eten.

3 jaar geleden

Wij doen nu een paar stukjes op een bordje en mag ze zelf op eten. En meerdere soorten beleg gebruiken. Smeerkaas, pindakaas, jam of vis

3 jaar geleden

Wij laten onze zoon al vanaf zes maanden zelf z'n broodjes eten. Wellicht helpt dat? Gaat ze het "leuk" vinden op die manier?

3 jaar geleden

Onze dochter schiet soms ook op blokkade met boterham eten. Soms doe ik een beetjr hagelslag op mijn bord en doe ik alsof ik haar boterham erin doop, en dan eet ze wel door 😅 Pas ook met boontjes, deed ik alsof ik het in mijn pindasaus doopte, en dan is het wel ineens lekker, alles van mijn bord is interessant. Probeer het eens 😁

3 jaar geleden

Wij zijn nu ook in deze fase beland.. Bordje pap staat te staan, boterham blijft liggen en m'n zoontje leek al te zeggen 'crkr'.. had ik mij die moeite maar bespaard want hij zit een cracker heerlijk op te smikkelen... En op de opvang uiteraard wel altijd gewoon boterhammen eten 🤣 Scheelt dat hij z'n fruit goed eet en meestal op een ander moment of een andere dag juist wel goed boterhammen eet.. je kunt een kindje niet dwingen...