47 Reacties

4 jaar geleden

Ik neem Riopan zakjes. Dat helpt bij mij redelijk goed.

4 jaar geleden

Gaviscon. Roze flesje kun je krijgen bij etos. Werkt als een zonnetje. Verder is het helaas nog even uitzitten. Hier ook 35.2 weken.

4 jaar geleden

Melk en Rennies helpen bij mij maar nooit erg lang. Sterkte

4 jaar geleden

Wooo ik heb er vandaag ook verschikkelijk veel last van! (Morgen 35 weken) Ik heb thuis tums en rennie die helpen goed en mag je gewoon nemen. Vandaag had ik die niet bij me helaas dus gegoogled en kwam op een site met allemaal tips: https://www.rennie.nl/nl/zwangerschap/10-tips-om-brandend-maagzuur-te-verminderen-tijdens-zwangerschap/ Succes!

4 jaar geleden

Pff ik heb er ook ontzettend veel last van. Ik heb Rennies en Gaviscon, ook het flesje. Werkt wel goed alleen heb ik nu het idee dat het niet meer werkt. Ik moest vanmorgen spugen dus ik denk dat ik iets teveel had genomen 😳😅. Het schijnt dat je af en toe moet wisselen van merk omdat het na een tijdje niet meer werkt

4 jaar geleden

Dit is me tweede zwangerschap en wederom gaan er dozen rennies doorheen. Probeer ook zuur te vermijden en kleine porties te eten/drinken

4 jaar geleden

Ik heb een drankje van de huisarts, antagel. Werkt bij mij goed!

4 jaar geleden

Ohhh, erg he? Hier bijna 34 weken zwanger en slaap er gewoon niet van snachts, daarbij heb ik ook nog veel bukkend werk....zo blij, laatste week nu. Thnx voor de tips!

4 jaar geleden

Bij mij werkt melk goed!

4 jaar geleden

Ik gebruik al heel lang maagzuurremmers op recept. Via de huisarts vorig haar al overgestapt van Pantozol naar Omeprazol want die mag je tijdens de zwangerschap gebruiken. Nu neem ik er 2 en het werkt super, ook tegen misselijkheid! Je kan altijd je huisarts om advies vragen

4 jaar geleden

Vanille yoghurt schijnt er goed tegen te helpen. Zelf heb ik ook gewoon rennie opt nachtkastje liggen :)

4 jaar geleden

Rennies, glaasje melk, Gaviscon. Werkt allemaal op zich, maar uiteindelijk bij mij niet meer voldoende. Heb uiteindelijk omeprazol van de huisarts gekregen, was zo beroerd van het maagzuur!

4 jaar geleden

Gister wilde ik voor rennies gaan maar de mevrouw bij de apotheek raadde me deze aan. Nu precies gister niet t zuur gehad natuurlijk dus kan nog niet zeggen hoe goed het werkt

4 jaar geleden

Ik heb ook sjnds het begin van mijn zwangerschap last van maagzuur. Ik gebruik nu Omeprazol en dit werkt goed.

4 jaar geleden

Helaas hier ook heel veel last van. Vandaag bij de verloskundige die geweest voor de laatste echo om te kijken of ze was ingedaald. Ze was ingedaald maar helaas hoor ik bij de geluksvogels die alsnog waarschijnlijk tot het einde last heb van maagzuur. Het neemt nu Zulke erge vormen aan dat ik niet meer slaap, er zo beroerd van ben dat ik moet overgeven.... En niks helpt.... Nu had de verloskundige het over verse gember thee...dus morgen maar proberen. Echt leuk hoor die laatste loodjes haha

4 jaar geleden

Ik heb altijd gehoord dat melk net slecht is. Werkt wel op korte termijn, maar het zou net de zuurproductie stimuleren.

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Helaas hier ook heel veel last van. Vandaag bij de verloskundige die gewees ...
Herkenbaar!! Echt heel ellendig. Ookal is het geen zuur, dan toch blijft mn eten heel hoog zitten en loopt soort van omhoog ofzo. Net zo lang tot ik boven een emmertje hang om het eruit te gooien. Bahbahbah

4 jaar geleden

Omeprazol 🖐🏻🖐🏻🖐🏻 wondermiddel.. Heb ik via de huisarts, nooit geen zuur meer gehad...

4 jaar geleden

Reactie op Amber.natascha

Helaas hier ook heel veel last van. Vandaag bij de verloskundige die gewees ...
Oh naar:( Hoever ben je nu?

4 jaar geleden

Reactie op flower23

Oh naar:( Hoever ben je nu?
34+5 dus nog even volhouden!!