47 Reacties

4 jaar geleden

Thanks voor het advies, een aantal dingen al geprobeerd, maar een aantal dingen ook nog niet! Heel fijn, ik zal het eens proberen❤

4 jaar geleden

Ik heb in mn 2e trimester Omeprazol en Gaviscon gebruikt. Dat hielp me nu niet meer (Gaviscon etc, Omeprazol niet meer gebruikt) Maalox hielp eventjes, maar ook dat ging minder. Heb toen (vers) citroensap geprobeerd, gewoon een keer uit frustratie, en dat helpt!! Het balanceert dus de PH-waarde in je maag. Als ik ook een goeie slok neem voor het slapen (niet direct erna je tanden poetsen, slecht voor je tandglazuur) dan slaap ik ook beter omdat ik niet wakker word van maagzuur!

4 jaar geleden

Ben nu 33 weken trouwens en drink nu sinds 2 weken dat citroensap. Soms ook een dag niet omdat ik dan geen of weinig last heb.

4 jaar geleden

Reactie op CleoLou

Ik heb in mn 2e trimester Omeprazol en Gaviscon gebruikt. Dat hielp me nu n ...
Dit is interessant! Lijkt gek zuur tegen zuur, maar lijkt me het proberen waard als het voor jou werkt. Gezonder dan de pillen denk ik!

4 jaar geleden

Dit is interessant! Lijkt gek zuur tegen zuur, maar lijkt me het proberen w ...
Ja dat dacht ik ook hoor! Ik vermeed zure dingen, tot mn beste vriendin zei dat ze met haar zwangerschap water met citroensap dronk en dat haar hielp. Water erbij werkte voor mij niet, heb toen uit ‘boosheid’ een slok puur sap genomen. Hahahaha, en merkte toen ik nog geen 10 min erna in bed dook, dat het hielp 😆

4 jaar geleden

Reactie op CleoLou

Ja dat dacht ik ook hoor! Ik vermeed zure dingen, tot mn beste vriendin zei ...
Uit zo'n flesje of met een echte citroen?

4 jaar geleden

Uit zo'n flesje of met een echte citroen?
Allebei! Dat flesje als back-up, want je hebt niet altijd citroenen of tijd om citroenen te persen. Maar verse werkt net wat beter, en is qua smaak ook lekker (vind ik). Flesje is wat meer bitter..

4 jaar geleden

ik word er ook gek van! ik neem riopan werkt bij mij heel goed! ook drink ik nu voor het slapen gaan een kop warme melk en ik moet zeggen dat dit bij mij ook helpt in de nacht! veel succes! nog eventjes en je kleintje is er dan ben je er vanaf! 😊

4 jaar geleden

Omeprazol (20 mg ook bij drogist zelf te halen). Rest (melk, rennies etc) werkt maar tijdelijk. Ik had n een paar weken terug ineens zo erg dat mn hele bovenbuik zeer deed (vooral tijdens het eten en kort er na). Na 3 dgn omeprazol helemaal weg en ook geen zuurbranden meer (had het soms al als ik aan bepaald eten dacht).

4 jaar geleden

Reactie op CleoLou

Allebei! Dat flesje als back-up, want je hebt niet altijd citroenen of tijd ...
Helaas werkt dit bij mij niet 😕 Werd erg heftig ineens. Dus toch maar weer aan de vla en melk 😂

4 jaar geleden

Helaas werkt dit bij mij niet 😕 Werd erg heftig ineens. Dus toch maar weer ...
Awww meen je.. pff wat klote... melk maakt juist meer maagzuur aan he.. dus ik zou daarmee uitkijken. Zantac helpt ook goed..

4 jaar geleden

Reactie op CleoLou

Awww meen je.. pff wat klote... melk maakt juist meer maagzuur aan he.. dus ...
Jaa maar t verkoelt vaak wel ff snel! Toch maar weer gaviscon en omeprazol 😂👍 Nog 5 weken hopelijk....

4 jaar geleden

Ik neem op zo'n moment een rennie en dan probeer ik even rechtop te zitten en goed, diep adem te halen, dan gaat t meestal weer beter

4 jaar geleden

Bij mij helpt rennie, water en rechtop zitten

4 jaar geleden

36weken, en ook ineens zuur enorm dat ik savonds moet overgeven.. ga ook eens al jullie voorstellen proberen!! Bedankt

4 jaar geleden

Las net juist met 36wk als je kleine mooi ingedaald het zuur enz juist minder word! Dus wie weet dames hoop het voor jullie✌️

4 jaar geleden

Ik heb er de ene dag wat meer last van dan de andere. Wat bij mij wel helpt is ongeveer 3 uur voordat je naar bed gaat niet meer eten en niet veel drinken. Mocht ik alsnog heel erg last van oprispingen hebben dan neem ik Gaviscon.

4 jaar geleden

Zoethoutthee verlicht t n beetje bij mij.

4 jaar geleden

Mijn oom gebruikt zuiveringszout tegen maagzuur. Ik heb het opgezocht op internet en ik kom dan uit bij baking soda 🤷🏼‍♀️. Iemand hier ervaring mee? Het schijnt heel goed te werken tegen maagzuur en je mag het gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik ben de laatste twee dagen erg misselijk dus ik denk dat ik maar even moet stoppen met de Rennies 😅. Gaviscon werkt nog wel redelijk maar helaas maar voor een half uurtje ofzo

4 jaar geleden

Ik ben nu zelf bijna 39 weken zwanger en heb dat al sins de dag dat ik zwanger was een goeie tip helpt bij mij in iedergeval heel erg goed in de avond een beker warme melk nemen