52 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Kir123
Van mij is 13 maand geweest en zit nog niet uit haarzelf 🤣 ook onder behan ...
Oow echt joh.. oké dan weet k genoeg dat meerdere kindjes dat hebben haha
2 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Mijn dochter kruipt, tijgert en loopt nog niet. Kan wel wat stapjes zeten a ...
Ja dat heb ik ook dus precies het zelfde
2 jaar geleden
Bijna 1 en zit ook nog niet, tijgert wel, kruipt ook niet, probeert wel te staan, maar lukt ook niet. Ik ben wel blij met dit topic, want ondanks dat je weet ieder kind eigen tempo enzo, lijkt het wel een beetje alsof alle baby's dit nu wel doen hier op het forum
2 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Ja idd en ik merk ook dat gestarte forumonderwerpen soms al weer snel omdra ...
Dit inderdaad, hier wordt je alleen maar onzekerder door. Ik heb zoiets van, zolang ik vooruitgang zie (maakt niet zo gek veel uit op welk vlak) maak ik mij geen zorgen. Als letterlijk alles in de ontwikkeling stagneert, vind ik het een ander verhaal. Al neemt het niet weg dat ik stiekem wel een beetje jaloers ben op de baby's/dreumesen welke al wel kunnen lopen/zelf zitten/kruipen 🤣
2 jaar geleden
Morgen wordt ze 1 jaar, een maand geleden bij het cb geweest en zeiden dat we fysio kregen als ze een maand later niet zelf in zit / sta stand kan of kruipt.. ze doet dit allemaal nog niet.. ze heeft ook nog geen tandjes, dit vind ik wel erg lang duren, dus raak hier wel onzeker van omdat bijna alle kindjes om ons heen dit allemaal al wel hebben en/of kunnen. Blij om te lezen dat we niet de enige zijn :)
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Dit inderdaad, hier wordt je alleen maar onzekerder door. Ik heb zoiets van ...
Hahaah ja ik ook beetje jaloers, mijn zoontje zit al zo lang in de zit fase dat ik wel toe ben aan een nieuwe fase zoals kruipen of lopen🥰😬
2 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Ben wel benieuwd of fysio kan gaan helpen. Laat het me weten.
Mijn dochter is vrijdag 1 geworden en ook nog geen tand. Komt vanzelf.
2 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Ja ik heb geen idee.. het enige wat ze kunnen doen is het een beetje stimuleren, maar dwingen gaat zeker niet werken, woensdag moeten we langs bij het cb en dan weten we wanneer de fysio aan huis dan gaat starten..
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Denk dat je tip en tricks gaat krijgen om te stimuleren.. Plus kijken of er ...
Ja dit is wat ze doen. Vaak is het gewoon een kwestie van geduld hebben en is er niet eens sprake van een achterstand. Je leest hier gewoon veel trotse berichten en dat zegt niets over jouw kind. Jouw momenten komen ook wel. 😊🤗
2 jaar geleden
Hier ook nog niet. Maar laat je vooral ook niks “aanpraten” door het cb. Ieder kind ontwikkelt zich op z’n eigen tempo. Daar is geen meetlat langs te leggen (wat het cb wel doet). Mijn zoontje wordt bijna 1 en zit nog niet zelfstandig. Maar er is niks mis met hem. Een kinderfysio die ik toevallig ken had aan dat ik me vooral niet druk moest maken en me niet te snel moet laten doorsturen. Daar hou ik me maar aan vast:)
2 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Wij hebben zoals ik genoemd had ook fysio voor ons meisje... fysio komt thuis zodat ze in haar eigen omgeving is. Het enige wat ze kunnen doen is eigenlijk kijken of er niet iets mis is met heupjes enzo. In ons geval is er niks mis met ons meisje...gelukkig! Wat gaan ze doen: ze stimuleren bijvoorbeeld vanuit buikligging de handeling van 1 beentje richting de beweging naar zijstandaard en dan 1 armpje zodat ze erop gaan leunen. Als dit vaak gedaan word dan gaat er een connectie tussen de hersenen activeren waardoor ze doorkrijgen hoe het moet. Ene kind is sneller dan de ander en hou maar gewoon in gedachten dat regen de tijd dat ze 15 zijn kunnen rennen lopen zitten en je gek maken met pubergedrag 🤣🤣🤣🤣🤣
2 jaar geleden
Reactie op Kir123
Wij hebben zoals ik genoemd had ook fysio voor ons meisje... fysio komt thu ...
Zijstandaard is dus naar de zij toe en dan langzaam naar zitstand.... zo jammer vind ik dat je soms je tekst niet kan bewerken nadat het gepost is. Ik maak geregeld foutjes met mijn automatische correctie 🤪🤪🤪