52 Reacties
2 jaar geleden
Nee hier nog steeds niks.. wel veel kletsen en fijne motoriek gaat de goede kant op maar de grove motoriek nee hoor, ze blijft lekker baby
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Is er bij jullie al verdere ontwikkeling? Hier nog steeds alleen tijgeren.
Nee nog steeds niks alleen een klein beetje optrekken that’s it
2 jaar geleden
Hij ligt nu ook schuins als een 'Griek' te spelen. Dat is de houding naar overeind komen maar overeind komen kan hij dus nog niet. Als ik hem rechtop zet dan zit hij rechtop heerlijk te spelen. Tijgeren is nu met inzet van één knie waardoor het sneller gaat.
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Hier ligt ie soms ook op zijn "Grieks" en dan hoop ik elke keer dat ie gaat ...
Valt de jouwe ook nog onhandig om omdat hij wilt gaan liggen? Ik leg nu de voedingskussen om hem heem want hij is nog niet heel handig. 😬
2 jaar geleden
Valt de jouwe ook nog onhandig om omdat hij wilt gaan liggen? Ik leg nu de ...
Ik durf niet op te staan als hij zit, hij kan zich soms namelijk zomaar achterover gooien. Ik probeerde laatst wel uit wat zijn reactie zou zijn als hij zelf weer naar liggen gaat via de zijkant, hij "land" dan op zijn handen maar begint dan te huilen. Ik denk dat hij onzeker is, dat merk ik met een aantal dingen. Geen idee hoe ik hem hierin meer zelfvertrouwen kan geven.
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Ik durf niet op te staan als hij zit, hij kan zich soms namelijk zomaar ach ...
Dat naar achter gooien doet auw dus daar is hij mee gestopt. Nu maar leren hoe het veilig kan. Best vermoeiend dit. 😅
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Hoe heb jij dat aangepakt met dat naar achter gooien? Toch kussens eromheen ...
Hij is een paar keer pijnlijk geland en nu zit het in zijn geheugen denk ik. Naar opzij en naar voren nog super klunzig. Kwestie van spierkennis- en geheugen opbouwen, vermoed ik. Gebruik mijn halve maanvormige voedkussen. Die leg ik om hem heen en daar rolt ie dan op om. Leg hem wel een stukje van hem af zodat hij hem niet voelt zodat hij na gaat denken, is is ie er, kan het? Op de opvang leert hij het ook. Geen idee hoe ze het daar doen.
2 jaar geleden
En veel hobbelpaard spelen. Zijn balans trainen. Dat helpt ook. Is een tip van mijn fysio. 🙂
2 jaar geleden
Hier 13 maanden en ging op haar verjaardag opeens lopen.
Eerst veel achterover vallen zittend en opgevangen met kussens. Soms gaan en lopen langs de bank toen een paar passen en dan kruipen want dat gaat sneller en opeens liep ze. Geniet er nog maar van want nu moet ik er achteraan rennen en wilt ze niet meer kruipen
2 jaar geleden
Reactie op Mamma2020
Dat is knap! Hier kruipt of tijgert ze nog steeds niet. Maar ze zet wel goe ...
Vaker wegleggen op haar buik, kan frustratie opleveren, maar kontkriupers lopen vaak heel erg laat.
Als je haar lievelingsspeelgoed aanbied net buiten haar bereid, dan is de kans aanwezig dat ze uiteindelijk toch kruipt..
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Top!! Hoe heb je het nou aangepakt? Als ik speelgoed op de grond leg tijger ...
Waarom aanpakken? Gun je kind gewoon de tijd.
2 jaar geleden
Waarom aanpakken? Gun je kind gewoon de tijd.
Eeeehm begrijpend lezen…aanpakken als in hoe heb je het gedaan…mijn zoontje mag alles doen in eigen tempo, maar als iemand weet hoe je het kan stimuleren op een speelse manier wat is daar mis mee? Zelfs de fysio geeft tips hoe je kinderen kan stimuleren op een speelse manier verder te ontwikkelen.
2 jaar geleden
Hij is 13 maandjes en schuift eindelijk op zijn kontje de kamer door 🥰😍
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Eeeehm begrijpend lezen…aanpakken als in hoe heb je het gedaan…mijn zoontje ...
Hier leg ik veel kussens neer om te klauteren. Ik laat hem het uitzicht zien als hij zit en staat en waar hij zich dan kan vasthouden. Dan leg ik hem weer liggend neer. Misschien wordt zijn nieuwsgierigheid dan geprikkeld. Verder met een balletje tegen zijn zij aan rollen. Dan wordt hij geprikkeld om op zijn zij te komen en dat is de stap naar rechtop gaan zitten. Op zijn zij liggen is nu naar op zijn zij steunen gegaan. De volgende stap is zichzelf omhoog drukken. Af en toe laat ik hem zien hoe je dit doet. Voor de rest moet ie het toch echt zelf uitvogelen. 😁