52 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Top!! Hoe heb je het nou aangepakt? Als ik speelgoed op de grond leg tijger ...
Ik zette haar soms in de kruiphouding. Maar merkte dat de spieren bij haar heupen veel te zwak waren om nog aan te spannen en te kruipen. Door dat te oefenen, kreeg ze kracht er in nu kruipt ze door de woning. Lopen is volgens mij meer lef hebben, durven. Zoals She zegt.. "zelf ontdekken, opeens snappen ze het." 😅 Ik zat op de grond wat met tie-wraps aan het vast maken.. En zat een beetje doelloos voor mij uit te staren. Zij lag op haar buik.. De tie-wrap schoof over de grond en opeens voelde ik tegendruk. Ze greep de tie-wrap... Terwijl ze zeker een meter er bij uit de buurt was. Kontschuiven moet je proberen te voorkomen omdat deze ontwikkeling niet goed is voor de samenwerking van de linker en rechter hersenhelft word dan minder geprikkeld. https://www.kijkopontwikkeling.nl/artikel/billenschuiven/

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik zette haar soms in de kruiphouding. Maar merkte dat de spieren bij haar ...
Mijn dochter is ook net een jaar en een kontschuifer, maar ze loopt ondertussen ook al bijna, terwijl sommigen van deze leeftijd die kruipen dat nog niet doen. Ze loopt aan 1 hand en zelf om de tafel heen. Ondertussen kan ze ook een beetje kruipen, maar dat doet ze gewoon niet graag. Zou dus gewoon meegaan met je kind.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje doet het beide niet, ik merk het vanzelf wel.. ik was zelf ook laat en het kruipen overgeslagen vroeger en ook geen kontschuifer dusja.. oefeningen van de fysio gekregen, deed ze week erna meteen goed, nu is ze daar ook weer mee gestopt haha, maar uiteindelijk gaan ze vanzelf wel lopen, je kan het stimuleren maar niet pushen

2 jaar geleden

Even blije mama hier. Hij klimt ineens en komt zelfstandig tot zit 😄

2 jaar geleden

Veel op de grond laten spelen en geregeld ander speelgoed gebruiken, misschien samen spelen? Mijn zoontje loopt al en 1 jaar maar was ook vanaf 4 maand druk op de grond bezig met spelen en ik ging veel met hem oefenen zat soms wel uren op de grond met hem hij zat daarom met 6 maand ookal geheel zelfstandig en kroop met 7 maand maar de ene kind is ook sneller dan de ander maar zou wel blijven stimuleren🤗

2 jaar geleden

Hier kruipt ze inmiddels helemaal de trap naar boven op 😱 schrok me kapot zat in een paar minuten op de 7e trede…

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Top!! Hoe heb je het nou aangepakt? Als ik speelgoed op de grond leg tijger ...
De fysio zette haar op de handjes en dan op haar knietjes zetten en dan de beentjes beetje bij elkaar houden dat ze alleen vooruit kon. Dat moest ik daags paar keer doen, maar ik heb haar gewoon af en toe in die houding gezet want mijn mening was... komt vanzelf als ze er klaar voor was en dat was ook zo 😅😁

2 jaar geleden

Mijn dochter van 13 maand zit en kruipt loopt goed aan tafel en staat zelfstandig. En dat met 5/6 weken te vroeg geboren!

2 jaar geleden

Ik zou gewoon je kindje goed stimuleren dat is het beste! Dan komt het vanzelf

2 jaar geleden

Hier al wel wat ontwikkelingen.. maar nog steeds niet kruipen, staan of kopen hoor.. Ze gaat inmiddels wel van lig naar zit en andersom, kan ook haar knietjes onder haar schuiven en omhoog op haar handjes, nu nog leren hoe ze vooruit komt.. Maar goed begin vorige week is ook pas haar eerste tandje doorgekomen nu 13.5 maand maar nog zo klein, echt nog een baby.. ze kan nog heel lang groot zijn en lopen etc denk ik dan maar

2 jaar geleden

Hier tijgert hij, heel soms ook kruipen. Sinds een week of 3 optrekken bij de bank en speelt sinds een week bijna alleen nog maar op zijn knieën.

2 jaar geleden

Komt vanzelf hoor.. niet te druk over maken. hier loopt ze vanaf 10 maanden