103 Reacties

2 jaar geleden

Die van mij loopt alleen aan de hand. Ze raden aan om een loopwagen te geven om het te stimuleren. Maar elk kind heeft zn eigen tempo hoor

2 jaar geleden

Reactie op Madolyn

Die van mij loopt alleen aan de hand. Ze raden aan om een loopwagen te geve ...
Ja klopt ik heb een loopwagen maar vind die helemaal niks om erachter te lopen 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Onze dochter begint nu sinds een week los te stappen. Ze heeft heupdysplasie en daarom komt de fysio bij ons thuis. Voor haar heupen is het heel goed als ze gaat lopen dus hadden van de fysio tips gekregen om het te stimuleren. Dit heeft overigens niet geholpen want mw wilde het gewoon niet. Maaar om even bij mijn punt te komen: de fysio heeft ons tips gegeven, omdat het goed is voor haar heupen. Daarnaast zei ze meteen, als ze geen heup probleem had gehad had ik haar nooit gestimuleerd. Ze hoeft dit nog niet te kunnen en is er duidelijk nog niet klaar voor. Dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken!

2 jaar geleden

Hier lopen ze ook nog niet 'los'. Zijn 16 maanden en gaan wel de meubels langs en lopen met de loopkar en aan de hand. Maar voor de rest niet hoor. Ieder kindje heeft z'n eigen tempo. Ikzelf liep pas met 18 maanden. Komt vanzelf allemaal goed 🍀

2 jaar geleden

Mijn zoontje loopt aan alles, maar durft de stap naar loslaten nog niet zetten. En dat is oke. Ze zeiden me bij kind & gezin dat ze tijd hebben tot 18maanden om zelfstandig te lopen

2 jaar geleden

Ze hebben tot 2,5 jaar om te leren lopen.. Dan pas moet je je zorgen maken. Zodra hij enige teken vam oefenen laat zien zou ik niet te bang zijn

2 jaar geleden

Mijn oudste dochter liep pas met 22 maanden maar dan wel meteem goed! 🤣🤣 zal er niet al te veel zorgen maken ieder kind is anders nu de jongste loopt met 16 maanden net langs de tafel en als ik vast houd... vind ik al snel 😉

2 jaar geleden

Welnee. Men zoontje liep ook pas met 19 maanden. Men dochter met 10 maar daar hoef je ook niet blij mee te wezen hoor 🙈 komt helemaal goed meid! Geen zorgen 😊

2 jaar geleden

De mijne is nu ruim 15 maanden en loopt ook niet. Wel langs meubels maar niet los. Ook aan 1 hand gaat nog niet. Maar mijn oudste ging pas lopen met 18 maanden dus geen zorgen. En deze is met alles nog trager dan zijn grote broer dus...😆

2 jaar geleden

Hier is hij 17 maanden (5 weken te vroeg) en loopt ook nog niet, komt echt vanzelf.

2 jaar geleden

Bijna 16 maanden en ook nog niet, we hebben ook geen loopwagentje verder, ze stapt langs de meubels en aan de hand ( paar stapjes) Ik vind dat oefening en stimulans genoeg

2 jaar geleden

H-J kan ook nog niet lopen... Kruipen en uitzich zelf zitten ook niet. Hij tijgert wel. We gaan weer langs bij de osteopaat, zijn jn vermoeden is dat er ergens een blokade is. Want H-J wilt wel heel graag. Stimuleren doen wij genoeg en op de opvang ook. Ik hoef mij nog geen zorgen maken zeggen ze... Dus als ik zo lees over jou zoontje, is dit geen zorgwekkend iets. :-) sommige kinderen kunnen pas als ze 2 jaar zijn lopen.

2 jaar geleden

Hier ook met 15,5 maand alleen langs de meubelen, aan twee handen of met loopwagentje. Ze loopt zo al 4 maanden, maar los durft ze niet. Kruipen doet ze ook niet, wel kan ze als de beste kontschuiven. Maakt mij soms ook wat onzeker hoor. Maar de fysio is langs geweest ivm kontschuiven in december en zegt dat ik me geen zorgen moet maken.

2 jaar geleden

Rustig aan. Komt vanzelf. Die van ons loopt ook nog niet. Alleen aan de hand. De 1 loopt met 10 maanden, de ander na 18 maanden. Ieder zijn tempo :)

2 jaar geleden

Komt vanzelf mijne loopt ook pas 2 maand miss is een loop auto wat? Door dat ging die van mij snel lopen of gewoon een loopkar

2 jaar geleden

Komt vanzelf mijne loopt ook pas 2 maand miss is een loop auto wat? Door da ...
Eigenlijk is het helemaal niet normaal om met 1 jaar te lopen.. Het is voor de ontwikkeling van de spieren vele malen beter om te kruipen... Hiermee ontwikkel je je hersens te verbinden... Als je een kontschuiver hebt is het wel wat lastiger dat ze niet lopen. Maar tot een leeftijd van 2 /2,5 is er niets aan de hand.. Gemiddeld met anderhalve lopen kindjes de ene wat sneller dan de ander.. Maar de gemiddelden zijn er niet voor niets.

2 jaar geleden

M’n zoontje loopt ook nog niet los. Wel langs de bank en tafel etc. Als ik met hem ga oefenen heeft hij het snel bekeken en gaat hij er bij zitten.. Soms maak ik me ook wel zorgen maar het zal vanzelf komen denk ik dan maar 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

De mijne loopt ook alleen aan de hand of rondom de tafel en is ook pas 16 maanden. Het komt vanzelf wanneer ze er aan toe zijn

2 jaar geleden

Ieder kindje heeft zijn of haar eigen tempo dus maak je niet te druk! Waarschijnlijk is je mannetje gewoon nog wat onzeker. Het is ook heel spannend! Je bent ineens zo hoog en kan ook zo hard vallen. Maar t komt echt vanzelf. Zodra hij eraan toe is. Waarschijnlijk red ke kleintje zich prima met kruipen en dan is lopen ook niet zo "nodig". Als ze 4 zijn zie je echt niet meer welk kindje vroeg of laat leerde lopen😉

2 jaar geleden

Onze kleine dame loopt ook nog niet hoor! Ze probeert het wel heel erg, ook omdat ze andere kindjes op de opvang ziet lopen, en so far kan ze 6 stapjes doen. Maar meestal zijn het er twee en dan gaat ze er weer bij zitten 😄. Komt vanzelf!