103 Reacties

2 jaar geleden

Mijn dochtertje 16 maanden, kruipt pas sinds 2 maanden, ze blijft goed staan als we haar aan de tafel zetten en ze doet zichzelf op d'r knietjes omhoog, speelt ook op d'r knietjes, maar zelf gaan staan of stapjes zien we nog niet.. Volgens m'n moeder liep ik met 19 maanden meteen goed en heb ik zelfs nooit gekropen, dus ik zie het vanzelf wel wanneer het komt..

2 jaar geleden

Zou het wel erg handig vinden als hij gaat lopen, want een tijdje in de kinderwagen zitten wil meneer ook niet meer. Erg onhandig als je een uitje wil doen met de oudste en er is weinig/geen kruip gelegenheid 🙄

2 jaar geleden

Mijn dochter van 16 maand loopt ook nog niet los. Maak je alsjeblieft niet ongerust hierover ! Ieder ontwikkeld zich op hun eigen manier. Belangrijk dat ze zich in ieder geval ontwikkelen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 16 maanden loopt achter een wagentje of aan de hand kleine stukjes. Maar niet los. Hij praat trouwens ook nog niet. Enkel een handvol woordjes.. Ik maak me nergens zorgen om, komt allemaal wanneer hij er klaar voor is

2 jaar geleden

Mijn zoontje (bijna 16mnd) loopt ook nog niet los. Hij heeft enkele weken geleden zijn eerste losse stapjes gezet maar toont geen interesse om verder te oefenen met stappen. Hij stapt slechts korte afstanden aan mijn hand, dan is ie het beu. Hij RENT wel achter zijn loopkarretje en rijdt als de beste op zijn loopfietsje maar zelfstandig stappen dus niet 🤷🏻‍♀️ Begin het ook wat frustrerend te vinden maar we zullen nog maar wat geduld hebben zeker?

2 jaar geleden

Ohh ons vriendje nu 16 maanden is pas sinds een week of 5 van tijger naar kruip stand gegaan 😄 je ziet duidelijk dat hij het op zijn manier wil doen op zijn tempo. En sinds 2 weken of zo zet hij zichzelf op zn knieen om dingejes van bv de salontafel te pakken. Met wat hulp wil hij dan wel eens staan (met hand onder zn billen) maar niet langer dan 3 seconden. Ach tkomt wel goed we hebben er vertrouwen in. Maar wil er wel bijzeggen op ca 13 maanden bij het CB hebben ze me wel angst aangepraat want volgens hen liep hij motorisch achter omdat hij enkel tijgerde en geen aanstalte maakte om te staan/stappen...

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Ohh ons vriendje nu 16 maanden is pas sinds een week of 5 van tijger naar k ...
Ja precies, het komt vanzelf, kleintjes moeten al snel veel en als je volgens CB niet op het gemiddelde lijntje zit komt er paniek.. wij werden doorverwezen naar de fysio, want hé ze kroop nog niet.. Fysio aan huis gehad, zag geen achterstand in ontwikkeling of iets waar we ons zorgen om moesten maken.. Het is aan de ene kant fijn om nog lang een baby te hebben waar je nog niet achteraan hoeft, ze kunnen straks nog heel lang lopen..

2 jaar geleden

Reactie op Shelby Mama

Mijn zoontje loopt aan alles, maar durft de stap naar loslaten nog niet zet ...
Dan zijn ze bij kind en gezin veeleisend. Maak je geen zorgen! Hier loopt hij wel een paar meter van papa naar mama en andersom, maar verder houdt ie het lekker veilig bij langs de meubels af lopen. Het komt heus wel. Als hij bij 2jaar nog niet loopt en ook geen poging doet langs de meubels zou je een bezoekje naar de fysio kunnen overwegen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 4 april 16 maand geworden en kruipt nog niet, hij schuift wel op z’n kont sinds een maand of 2. Kan ook pas sinds zeer recent zelfstandig tot zit komen trouwens. Maar nu de laatste week gaat het ineens super snel, hij trekt zich op, klautert overal op en over, doet niets liever dan stappen aan 2 vingers. Ik had het nooit verwacht maar volgens mij kan hij over n paar weken wel zelfstandig stapjes zetten. Op z’n eerste woordje zijn we trouwens ook nog aant wachten 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op floepie43

Mijn zoontje is 4 april 16 maand geworden en kruipt nog niet, hij schuift w ...
Sommige kindjes slaan het kruipen ook gewoon over.. ze zeggen dat dit niet de gewenste manier is dan, maar wat kan je eraan doen, helemaal niks, lekker eigen ontwikkeling volgen

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook 16 maanden, loopt ook nog niet. We oefenen en blijven oefenen maar forceer niks. Het komt wel. Hij staat wel langs allerlei meubels etc en vind het leuk om te staan, maar stappen zetten nog niet. Hij praat ook nog niet. Maar ik maak me niet zoveel zorgen. Het komt allemaal wel. De 1 is gewoon sneller dan de ander.

2 jaar geleden

Vandaag op extra controle geweest bij het CB om de motoriek van onze zoon op te volgen. Hij kruipt, staat recht aan de salontafel (vooral om iets te pakken wat niet mag) kruipt (met hulp) op de bank en is alles behalve positief in bewegen. Maar.... nee..lopen doet hij nog niet, stappen, lange tijd rechtop staan etc etc Consultatiebureau dringt steeds aan op fysio. Maar wij maken ons juist totaal geen zorgen want hij is alles behalve passief in bewegen groeien praten, noem maar op. Toen ik zei dat er blijkbaar wel meer kindjes zijn die pas op 24 maanden leren lopen gaf zij aan dat dit wel heeel uitzonderlijk was. Onze zoon is morgen 17 maanden. Moet ik mij nu zorgen maken?

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Vandaag op extra controle geweest bij het CB om de motoriek van onze zoon o ...
Positief= passief

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Positief= passief
Volgens mij moet je je geen zorgen maken. Zolang jullie maar ontwikkeling zien. Een kindje die ik ken liep pas bij 24 maanden. Gewoon omdat ze ‘slim’ was en haar graag liet dragen… volg je gevoel

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Een fyshio kan geen kwaat opzich die kijken en leggen heel anders uit dat een cb mijne loopt al sinds hij 12 maand is op zn tenen in nu 17 maand en nog steeds op tenen cb zei ook dat ik juist niet naar fyshio hoefde maar kreeg geen goeie uitleg waarom hij op tenen liep ect op internet las ik verschilende dingen dus toch maar ff fyshio gegaan kreeg daar veel betere en duidelijkere uitleg en ze nam ook de tijd om naar hem tekijken dus ik denk zelf dat een fyshio geen kwaad kan en het word vergoed en als hun zeggen van maak je geen zorgen ect ect dan had joun gevoel gelijk word dat genoteerd en kan je kiezen of dat naar cb en huisarts word gestuurd

2 jaar geleden

Ik denk dat de crux zit in wel wat stapjes zetten langs meubels, dat zou eigenlijk “moeten” rond 14 maanden

2 jaar geleden

Ik zou me geen zorgen maken. Elk kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Ons kindje was redelijk traag met kruipen, maar liep ( en rende) vervolgens al wel met 15 maanden vlot... Vriendin van mij heeft 3 kinderen. Eerste liep pas met 21 maanden, tweede met 14 maanden en de jongste is nu 18 maanden en kroop pas met 16 maanden en "loopt" nu alleen maar langs een rand op haar knietjes. Oudste is ondertussen 6, middelste 4, echt niets meer te zien in snel of trager gaan lopen hoor. Komt allemaal goed.

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Hier 16 maanden en er wordt ook nog niet gelopen. Ze staat nu wel uit zichzelf aan een laag tafeltje, waar ze ook heel trots op is 😁 We oefenen af en toe en hebben nu via marktplaats een babywalker aangeschaft. Ze kruipt nl al wel achter andere wagentjes aan. Maar ik maak me verder geen grote zorgen. Ik liep ook erg laat als baby. Ze kan andere dingen juist weer goed, zoals praten. Kan niet overal in pieken!

2 jaar geleden

Onze kleine meid is ook 16mnd en loopt ook nog niet. Ze was vroeg met omdraaien, kruipen etc. Maar lopen vind ze toch wel eng. Ben voor de zekerheid toch maar even met haar naar een fysio gegaan. Er mankeert in ieder geval niks aan haar. Ze is een beetje bang. Krijg van de fysio tips om haar te stimuleren en oefenen ook samen. We zien het wel

2 jaar geleden

Elk kindje is anders en ontwikkelt zich op eigen tempo. Ons kindje was met alles heel snel, maar dat heeft ook z'n nadelen hoor. Geniet van de baby/dreumes tijd en heb vertrouwen. Niks is goed of slecht, zolang ze maar gezond en vrolijk zijn ❤️