103 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat mijn kind de laatste is uit deze groep die zal los lopen. Heb h ...
Nee hoor ons jongetje van 18 maanden wil af en toe met veel moeite staan tegen de bank maar verder he.le.maal. niks noppes. Alleen maar kruipen kei en kei snel en hard kruipen 😅 de kracht zit er en hij weet hoe het moet maar ziet er duidelijk het nut nog niet van in. Afwachten maar...
2 jaar geleden
Reactie op Dragina
Nee hoor ons jongetje van 18 maanden wil af en toe met veel moeite staan te ...
Ja gewoon maar afwachten. :) Sinds 2 dagen probeert hij echt vrij te staan en stapjes te zetten. Door zijn eigen enthousiasme valt hij telkens om. Heel aandoenlijk. Het komt vanzelf. 😅😊
2 jaar geleden
Reactie op Lilaaa
Onze dochter van 18 maanden is gisteren opeens gaan lopen 🙊❤️
Whooohooo!!! 🎉 Veel stapjes achter elkaar al?
2 jaar geleden
Al wat meer kinderen die al lopen? Hier over een paar dagen 20 maanden en hier is het nog niet zo ver. Hij laat wel kleine stukjes loslopen zien, zolang er maar wat in de buurt staat waar hij zich gelijk aan vast kan houden. Hij moet een bril en wil deze niet op, dus denk dat het slechtere zien wel meespeelt.
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Al wat meer kinderen die al lopen? Hier over een paar dagen 20 maanden en h ...
Nope. Aan twee handen lopen dan racet hij de kamer rond. Aan één hand is hij wat minder stabiel en hij vindt het nog wat spannend, maar hij kan het wel. Hij kan hooguit een paar seconden zijn balans houden zonder steun.
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
Ons zoontje loopt nu 2 weken. Merk wel dat het vooral de durf was die wat op zich liet wachten.
Ook door nu zwanger te zijn en niet te werken is hij altijd thuis, maar we gaan nu sinds een 4tal weken elke week eens langs in de opvang (waar ik normaal werk) en dat heeft hem enorm gestimuleerd.
2 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Nope. Aan twee handen lopen dan racet hij de kamer rond. Aan één hand is hi ...
Hier hetzelfde verloop. Het enthousiasme is er. Maar kruipen gaat sneller dus doet hij dat. Ik maak mij er geen druk om. Hij perfectioneert alle fases naar lopen toe. Volgens de fysio waar hij een jaar geleden is geweest is dat heel goed voor zijn ontwikkeling.
2 jaar geleden
Wij hebben fysio voor onze kleine en ze vertelde dat het ene kindje soepelere voetjes/enkeltjes heeft dan de andere. Op deze leeftijd is daar (nog) niks mis mee. Onze kleine wilt wel maar vind het en eng (evenwicht), en vind alles wel prima zoals nu gaat (neemt zijn tijd) en heeft dus nog niet genoeg 'stroefheid' in zijn voetjes/enkeltjes waardoor hij nog niet zo stabiel kan staan. Ik maak me nog niet zo druk. Alles op zn tijd, ieder zn eigen tempo.
2 jaar geleden
Reactie op Beebdec20
18 maanden is hij nu, pas anderhalve maand geleden begon hij met wat losse stapjes. Pas sinds vorige week loopt hij echt langere stukken.
Eerst was het meer een spelletje, nu is het echt als vervoermiddel 😊