103 Reacties

2 jaar geleden

Die van ons loopt nu met ruim 20 maanden sinds vandaag een paar stapjes los 🥰 voor de kindjes die nog niet lopen: wat hier hielp is actief hulp afbouwen. Dus eerst aan beide handen een handje, daarna aan 1 hand, daarna enkel een vinger als houvast, daarna indirect vasthouden en nu houd ik hem aan zijn romper bij de nek (en laat dus zo ineens los en weg is hij tot hij het doorheeft🙈)

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Die van ons loopt nu met ruim 20 maanden sinds vandaag een paar stapjes los ...
Hulp afbouwen was ook de tip van de fysio. Maar onze dochter gaat er dus nu bij zitten op of knieën omdat ze geen hulp krijgt

2 jaar geleden

Reactie op Soofff

Hulp afbouwen was ook de tip van de fysio. Maar onze dochter gaat er dus nu ...
Heel herkenbaar. Stil blijven staan en jammeren of door de knieën en het geheel vertikken. Hier is de truc hem overhalen om samen te lopen naar iets wat hij graag wil. Speelgoed boeit hem daar niet genoeg voor, maar met mama mee naar de keuken om te helpen en hij gaat dan toch wel mee op de manier die ik wil.

2 jaar geleden

Reactie op Soofff

Hulp afbouwen was ook de tip van de fysio. Maar onze dochter gaat er dus nu ...
Hier hadden we geen fysio en hij wilde ook een hele tijd niks sinds hij doorhad hoe hij van staan gewoon op zijn knieën kon. Hier heeft de kruiwagen van de Action ervoor gezorgd dat hij los ging lopen 😅 ik liet hem daarvoor maar gewoon omdat ik ook al vanalles had geprobeerd en hij niks meer wilde. Ik denk echt dat er wel iets is/gaat zijn waardoor jouw kleine ook gaat lopen.

2 jaar geleden

Reactie op Soofff

Onze dochter is volgende week 20 maanden en loopt nog steeds niet los. We l ...
Waarom mag je niet meer helpen? Wat is daar mis mee als je kindje daar nog behoefte aan heeft? Mijn boefje loopt nu sinds 2 weken. Valt nog veel terug op kruipen want dat gaat nu eenmaal sneller. Het lopen wint wel aan meters. Alles op zijn eigen tijd. 😅

2 jaar geleden

Reactie op Soofff

Onze dochter is volgende week 20 maanden en loopt nog steeds niet los. We l ...
Oh waarom moet alles altijd zo snel gaan… geef haar maar gewoon de tijd en jullie vertrouwen en voor je t weet crosst ze jullie zo voorbij 😉 helemaal niet zo uitzonderlijk en al zeker niet abnormaal of problematisch dat ze haar tijd ervoor neemt. Ons mannetje loopt sinds een aantal weken los, net voor hij 20 maanden werd

2 jaar geleden

Waarom mag je niet meer helpen? Wat is daar mis mee als je kindje daar nog ...
we mogen niet meer helpen omdat ze te bewust is dat ze hulp kan krijgen en dus niet zelf gaat lopen. Lastig

2 jaar geleden

Reactie op Soofff

we mogen niet meer helpen omdat ze te bewust is dat ze hulp kan krijgen en ...
Maar iets samen doen maakt het leuker en geeft goede stimulans...heb er ook geen verstand van...🤔😊 Wel lastig ja...

2 jaar geleden

Ons vriendje van ruim 20 maanden klimpt en klautert overal op en staat gelukkig al een tijdje en zet zelfs al wat stapjes langs de tafel en kast. Loslopen ho maar. Daar lijkt hij nog veel te onzeker voor. Ook van staand naar zitstand is voor hem nog erg moeilijk en na lang miepen helpen we hem dan toch maar even een handje ☺️ we zien stilletjes aan steeds meer vooruitgang dus tzal wel goed komen en als hij op 24 maanden nog niet losloopt zal het niet lang daarna zijn. CB laat ons gelukkig nu ook gerust. 🙈

2 jaar geleden

Zoontje Vanaf 1,5 maand volop in de medische molen al door verschillende dingen. Zo ook op het motorische stuk werd hij al heel snel gemonitord. Met 18 maanden kon hij nog niet los staan. Leek hier ook de kracht niet voor te hebben. Dus extra fysio controles erbij want, zo zeiden ze, met 18 maanden wordt het zorgelijk als een kind niet loopt. Zelf hebben wij toen gezegd dat wij het prima vonden en er vertrouwen in hadden dat het wel zou komen. Hij is nu 21 maanden en loopt sinds 2 weken. Op een zondag besloot hij los te gaan staan om de dag erna ineens stappen te zetten. In 2 weken tijd is hij dus van los staan naar echt stevig lopen gegaan. Fysio is toen ook weer langsgekomen en vertelde toen ineens dat als een kind met 18 maanden niet loopt, ze alsnog tot 22 maanden de tijd hebben voor het echt zorgelijk wordt en er meer nodig is. Kortom lang verhaal kort; het komt vast en zeker vanzelf. Geef een kind tot iniedergeval 24 maanden de tijd en ga dan op zoek naar hulp toch.

2 jaar geleden

Wat mij overigens wel opvalt tov kindjes die al “vroeg” lopen is dat het nu met praktisch geen vallen en opstaan gaat en ook heel snel van niks doen naar ineens los. Wat mijn zoontje van 21 maand nu nog “valt” kan je bijna geen vallen noemen nu hij relatief beheerst naar de grond gaat tov andere kindjes die ik dan echt (ongelukkig) zie vallen. Hij ging ook van niks (nog geen overgang maken) naar enkele meters binnen een dag. Hij loopt nu 2 weken later rustig een meter of 20 achtereen al.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Wat mij overigens wel opvalt tov kindjes die al “vroeg” lopen is dat het nu ...
Valt mij ook ook!!! De motorische vaardigheden zijn bij mijn kind ook echt goed ontwikkeld. Klimt en klautert echt netjes. Vallen en klappen opvangen doet hij echt goed. En ik zie hem in 3/4 weken tijd als lichtjes van lopen naar willen rennen gaan. Heel vlot en alles met goede beheersing. 😊

2 jaar geleden

Ondanks mijn omgeving zelf nooit twijfels gehad/misschien een heel klein beetje zorgen gemaakt maar verder lekker mijn ventje de tijd gegeven en hij is kleine stukjes los en geheel zelfstandig aan het lopen nu 😁 (20 mnd nu)

2 jaar geleden

Mijn dochtertje is inmiddels bijna 22 maanden en loopt nog niet. Ik word er vooral moe van als een ander aan mij vraagt: ooh loopt zij nou nog niet? En dat maakt mij dan soms ook weer onzeker. Kinderfysiotherapeut is er al nauw bij betrokken en komt om de week oefenen. Je kunt niks forceren zegt zij ook, maar iedere keer zien we wel weer een beetje verandering in de ontwikkeling. Ik ben benieuwd wanneer ze ineens gaat stappen. 🤭 ze klimt gelukkig al wel de trap op(alleen onder toezicht). Dat scheelt weer tillen.

2 jaar geleden

Reactie op Mara94

Mijn dochtertje is inmiddels bijna 22 maanden en loopt nog niet. Ik word er ...
Ik herken je onzekerheid. Het komt goed. Die van mij deed nog geen stap los en binnen een dag liep hij al hele meters over oneffen terrein.

2 jaar geleden

Reactie op Mara94

Hier loopt ze ook nog niet zelfstandig wel aan de hand. En als ze zin heeft een paar stapjes los. gisteren 23 maanden. Hoop dat ze voor al 2de verjaardag zelfstandig loopt

2 jaar geleden

Reactie op Mara94

Hier idem dito helemaal hetzelfde zoals jij het verwoord over je dochtertje zo is onze zoon ook. Alles gaat eigenlijk helemaal goed, hij staat stabiel en zet stapjes zolang hij zich maar ergens aan kan vasthouden maar volledig loslopen..ho maar 🙈 hij wordt over een 8 tal weken 2 jaar dus ben heeeel benieuwd of het loslopen nog voor die tijd gebeurt 😁

2 jaar geleden

Reactie op Dragina

Hier idem dito helemaal hetzelfde zoals jij het verwoord over je dochtertje ...
Ik ben ook benieuwd of mijn dochtertje voor haar 2e verjaardag los loopt🤭 Nu inmiddels al wel met haar hand aan 1 vinger. Maar zodra ik deze weg probeer te halen. Gaat mevr vlug zitten😂 veiligheid eerst denk ze dan maar

2 jaar geleden

Nou ze loopt nu aardig los en dat 4 dagen voor haar 2de verjaardag 🎉

2 jaar geleden

Reactie op Janneke86

Nou ze loopt nu aardig los en dat 4 dagen voor haar 2de verjaardag 🎉
Ah wat goed! Ging het loslopen zo van de ene op de andere dag? Of heb je haar verder begeleid er in of zo? Alle tips welkom 😁