112 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Roos-Roos

Bij mij ook nog inwendig gedaan. Dat was omdat placenta (te?) dicht bij de ...
Ja, ik heb nu ook een inwendig gedeelte gehad maar dat is omdat ze mijn baarmoederhals moesten controleren ivm een vroeggeboorte vorig jaar. Het is geen normaal onderdeel van de GUO

3 jaar geleden

Reactie op Roos-Roos

Bij mij ook nog inwendig gedaan. Dat was omdat placenta (te?) dicht bij de ...
Klote trouwens van de placenta praevia. Ligt ie in de buurt of over de uitgang heen?

3 jaar geleden

Reactie op VGeelen

Ja, ik heb nu ook een inwendig gedeelte gehad maar dat is omdat ze mijn baa ...
Dat gaat bij mij waarschijnlijk ook gebeuren ivm operatie vorig jaar, en ook mijn placenta ligt onder Voorde uitgang!! Ik heb m morgen ben benieuwd en zenuwachtig tegelijk!

3 jaar geleden

Ik ben net gebeld dat mijn 20 weken echo bij 19 en 4 dagen woensdag niet door kan gaan, maar gelukkig kan het wel morgen! Zo zenuwachtig!

3 jaar geleden

Ik heb vanavond de 20 weken echo en ben vandaag ook precies 19weken. Ondanks dat het m’n tweede zwangerschap is vind ik het wel spannend.

3 jaar geleden

Reactie op Da Lin

Dat gaat bij mij waarschijnlijk ook gebeuren ivm operatie vorig jaar, en oo ...
Kan ik mij heel goed voorstellen. Ik ben helaas ervaringsdeskundige vwb placenta praevia 😊. Succes alvast!!

3 jaar geleden

Vandaag de 20 weken echo gehad bij 18+1. Alles was goed gelukkig. Was toch wel zenuwachtig van te voren, heb heel slecht geslapen vannacht. En het is nog steeds een meisje! 😀 Ik droomde vannacht dat de echoscopiste opeens zei dat het een jongen werd 🙈🙈🙈

3 jaar geleden

Vandaag de echo gehad. Meneer is 250 gram nu met 18.3 weken

3 jaar geleden

Pffff!! Wat een spanning. Maar gelukkig was alles helemaal goed. Geen opmerkingen. Ons manneke is enkel al wat zwaarder als gemiddeld (301 gram) ben vandaag 19+2 weken 👶🏼💙

3 jaar geleden

Hier was ook alles goed. Zo leuk om de bewegingen ook te zien🥰 gewicht is 248gram. De kleine (willen het niet weten) is ietsjes kleiner dan gemiddeld. Nou veel liever dan zwaarder🤣🙈

3 jaar geleden

Vandaag ook de 20 weken echo gehad. Hier ook alles goed! Ik heb geen idee hoe lang of zwaar onze jongen is.. maar niet afwijkend, anders had ze het vermeld 😊. Wat een vreselijk zenuwslopende echo was dit zeg.. en natuurlijk ook heel fijn hem weer te zien 🥰

3 jaar geleden

Ik heb mijn 20-wekenecho pas over een paar weken, maar vraag me wel af hoe ze dat gewicht eigenlijk bepalen! Bij mijn eerste is het volgens mij niet gezegd 🤔 Iemand enig idee?

3 jaar geleden

Ik heb gister mijn 20 weken echo gehad, bij 18+5 Ik was heel nerveus toen ik er heen moest, slecht geslapen en de vrouw die de echo deed was redelijk zakelijk. Ze hebben bij ons niet alles goed kunnen zien omdat hij teveel gewoog. Ze heeft een vermoeden dat hij een sua heeft, heeft met de bloedtoevoer te maken in de navelstreng . Ze konden z’n gezichtje niet goed zien en zijn buikje ook niet. De dame heeft niets verteld over de lengte of gewicht. Volgende week heb ik de echo nogmaals maar dan in het ziekenhuis. Ik heb vanmorgen naar de verloskundige gebeld of ik alsjeblief even op controle mag komen. Ik ben zo geschrokken, en die week duurt nog zo lang.. Ik ben blij te lezen dat het bij de meeste allemaal goed is. ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Mama1-2

Ik heb mijn 20-wekenecho pas over een paar weken, maar vraag me wel af hoe ...
Door alles bij elkaar op te meten ook. Geloof dat daar dan een gemiddelde uitkomt. Het is en blijft een schatting natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Mama1-2

Ik heb mijn 20-wekenecho pas over een paar weken, maar vraag me wel af hoe ...
Ik heb het gevraagd, op basis van de metingen van de lengtes en omvang

3 jaar geleden

Ik ben vandaag geweest. Alles zat met metingen net boven of net onder de gemiddelde lijn, helemaal prima dus! Vond het super spannend, hij was lekker aan het draaien, duimen, handjes voor het gezicht en benen strekken waardoor het wat langer duurde. Hij heeft wel alles kunnen vinden en was super tevreden, pak van mijn hart. Op basis van de metingen 270 gram en ik ben 19 weken en 3 dagen ♡

3 jaar geleden

Reactie op Joe joe

Ik ben vandaag geweest. Alles zat met metingen net boven of net onder de ge ...
Wat goed!! Wanneer was het laatst dat je het hartje gehoord had? Ik mag volgende week dinsdag maar vind het zo spannend weer, bang dat het ineens niet goed meer zit oid ..

3 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Wat goed!! Wanneer was het laatst dat je het hartje gehoord had? Ik mag vol ...
Nou eerlijk gezegd vorige week woensdag nog geweest voor een even spieken echo van 29.50 van 10 minuten omdat ik het echt te lang vond duren allemaal haha. Ik had die onzekerheid ook steeds hoor! Is mijn eerste ook, vind alles extreem spannend.

3 jaar geleden

Ik heb vanmorgen mijn 20 weken echo gehad, ben nu 19+3 weken. Bij alle metingen zat onze kleine net boven het gemiddelde, maar nog wel binnen de lijntjes. Alles was perfect. De baby was ook erg bewegelijk, maar gelukkig wel alles goed kunnen bekijken.

3 jaar geleden

Ik heb ook vanmorgen de 20 weken echo gehad! Wat een eigenwijs meisje is het nu al! Ik moet zaterdag terug omdat ze besloot helemaal dubbel te gaan liggen en vervolgens in die houding te blijven! Ik heb gelopen/gehurkt/ gesprongen etc etc, maar mevr liet lekker niet zoveel zien! Nu zaterdag extra spiekmomentje ❤️