112 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op LunaLuna

Is de 20w medische echo een inwendige echo?? Daar moet ik me dan wel ff op ...
Nee hoor. 20 weken echo is uitwendig :)

3 jaar geleden

Bij mij wel even inwendig hoor, kon ze het beter zien.

3 jaar geleden

Reactie op LunaLuna

Is de 20w medische echo een inwendige echo?? Daar moet ik me dan wel ff op ...
Nee, alleen als ze de baarmoederhals moeten opmeten

3 jaar geleden

Guo. Stomme auto-correct.
GUO is een verdieping op een “gewone” 20 wkn echo. Duurt iets langer en wordt vaker met of door een gyn gedaan. Als ze iets vinden op de reguliere 20 wkn echo, wordt er een GUO ingepland. Ik heb deze zwangerschap meteen een GUO gekregen vanwege mijn voorgeschiedenis (vorige zwangerschap hebben ze tijdens de 20 wkn echo een afwijking in de longen geconstateerd en een placenta praevia. Door allerlei complicaties ben ik met 22 weken bevallen van ons stil geboren zoontje). Gelukkig is ons meisje helemaal gezond 😊

3 jaar geleden

Reactie op VGeelen

GUO is een verdieping op een “gewone” 20 wkn echo. Duurt iets langer en wor ...
Wat fijn voor je dat er nu goed nieuws is. Dank voor je uitleg.

3 jaar geleden

Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad met 19+1 en alles is helemaal goed met het kleintje!! Toch echt wel een hele geruststelling😄

3 jaar geleden

Ik heb gister de 20 weken echo gehad met 19+5. Alles was goed met de kleine man, maar heb in de navelstreng maar 1 afvoerend bloedvat ipv 2. Moet donderdag naar het zkh voor extra onderzoek. Was gister erg van slag na het nieuws ook al hoeft het niet klinisch relevant te zijn. Je hoort toch liever dat alles helemaal goed is. Nog even afwachten donderdag...

3 jaar geleden

Vandaag gehad en alles goed! Bij 32 weken placenta nog even checken, want die ligt voor en nu nog net iets te dicht op de uitgang. Maar kan nog prima bijtrekken als m’n buik groeit zei de echoscopiste. Ik ging wel een paar keer bijna out tijdens de echo. Denk van de druk op de vena cava, de onderste holle ader. Moest dan even op m’n zij liggen om het te laten zakken. Uiteindelijk groot deel van de echo gedaan terwijl ik op m’n zij lag, haha! Gelukkig wel alles kunnen meten en zien. 💙😍

3 jaar geleden

Ik heb pas mijn 20 weken echo over 2 weekjes, maar ik ben vandaag 20+1 haha

3 jaar geleden

Reactie op Sannekd

Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad met 19+1 en alles is helemaal go ...
Ik had vandaag met 19+1 haha! Alles was bij mij ook goed. Onbewust was ik toch een heel stuk zenuwachtiger dan verwacht. Daarna echt een soort ontlading. Nu helemaal verrot 🤣

3 jaar geleden

Wij hebben de echo gisteren gehad, met 19+6. Alles zag er gelukkig goed uit en hij weegt 322 gram. Was er best wel zenuwachtig voor, maar ben nu super gerustgesteld 🤩

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik zou 21 juli gaan.. Maar ook absoluut geen vrij krijgen van 't werk... 😭 ...
Hiervoor heb je het recht om onder werktijd even daar naartoe te gaan. Mogen ze niet weigeren en mag zelfs niet van je vakantieuren af gehouden worden