7 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is bijna 2 en drinkt ongeveer een kleine liter per dag

één jaar geleden

Toevallig van de week de ha gebeld omdat onze kleine ook steeds last heeft van obstipatie. Ik kreeg de volgende tips; - Even geen of weinig melk. - Drinken aanbieden op kamer temperatuur - Veel bewegen - 2 stuks fruit en veel groente - Ik geef de kleine een stuk of 4 kleine gedroogde pruimen per dag - Roosvice Laxo (max. 1 glas per dag) Sinds ik hem de pruimen geef heeft hij nergens last meer van, maar het kan toeval zijn, hij heeft er de ene dag meer last van dan de andere dag Die van mij drinkt ongeveer een liter per dag. Havermelk, water en melk (maar nu dus even minder melk)

één jaar geleden

Hier verschilt het per dag. In de ochtend krijgt hij 250ml melk door de Brinta, maar eet dit sinds hij 2 is niet altijd meer op. De rest van de dag heeft hij nog 4 drinkmomenten en dat varieert per drinkmoment van amper een 10ml (en soms bij alle 4 de momenten) tot ongeveer 200ml (laatst 3 momenten de beker helemaal leeg). Ik denk dan maar dat we zelf ook niet altijd evenveel drinken en hij het wel pakt als hij het wil. Ik probeer het echter wel te stimuleren door om de zoveel happen te zeggen dat hij eerst een slok drinken moet nemen. Net als dat hij moet drinken voor hij van tafel mag. Wil hij niet dan is het zo’n amper een druppel slok en wil hij wel dan drinkt hij tegenwoordig soms een kwart beker in een keer leeg. Tegen obstipatie helpen pruimen, dadels en banaan.

één jaar geleden

Zoontje drinkt beter als ... -hij uit een grote mensen beker drinkt -uit een grote mensen beker drinkt met een rietje -zelfnhet theezakje in lauw water mag dippen -"proost" of "amen" zegt net papa of mama voordat hij zijn beker pakt

VRIEND

één jaar geleden

Ik denk dat mijn zoontje een kleine liter drinkt. Soms meer, soms minder. Ik zet altijd een rietjesbeker in het zicht als we in de huiskamer spelen en heb er ook altijd 1 bij onderweg. Zo heeft hij het altijd bij de hand. Soms heeft hij geen tijd om te drinken, als ik dan de beker geef drinkt hij wel meteen. We variëren tussen water, melk en soms wat diksap

één jaar geleden

Mijn zoon wil de hele dag door wel drinken. Krijgt toch minstens een liter, maar vaker meer. Heeft ernstige obstipatie al sinds de babytijd en krijgt al sinds hij 4/5 maand is forlax voor zijn ontlasting.

één jaar geleden

Melk werkt inderdaad niet zo goed tegen obstipatie maar ons mannetje krijgt sochtends en savonds nog een fles warme melk die hij altijd leeg drinkt (totaal 300 ml) dus dat is iig binnen. Overdag drinkt hij water en melk bij eetmomenten aan tafel en ik bied regelmatig water aan. Hij drinkt wisselend hoor, niet altijd veel. Hij vindt vers sap lekker (max 1 glaasje). En drinkt ook wisselend graag uit een glas/tuitbeker/mijn glas/met een rietje.. Verder inderdaad fruit, groente, yoghurt of soep voor extra vocht.