91 Reacties

4 jaar geleden

Geen ervaring maar ik wil je wel heel veel beterschap wensen 💋

4 jaar geleden

Nee, ik denk gewoon zorgen dat je je vitamines goed inneemt en aan je gezondheid werken, dus ook veel rusten. Zijn er nog adviezen meegegeven?

4 jaar geleden

Reactie op CarolienJansen

Nee, ik denk gewoon zorgen dat je je vitamines goed inneemt en aan je gezon ...
Nee nog niet! Word als het goed is morgen gebeld door de GGD en dan zal ik wel horen hoe en wat.. Volgende de verloskundige kan het gelukkig voor de kleine geen kwaad, als ik straks geen klachten meer heb alleen even een extra echo maar dat doen ze meer om mij dan even gerust te stellen zei ze dus dat is wel een fijn gevoel ☺️

4 jaar geleden

Bij mij is het maar een dikke week weg geweest en had het nadien al terug. Denk doordat corona nog zo nieuw is dat ge gewoon gaat moeten afwachten wanneer het terug gaat komen. Iedereen reageert er heel verschillend op. Veel beterschap x

4 jaar geleden

Ook ik heb vandaag bericht gehad van de GGD. Helaas ook positief getest en we dachten nog wel zo voorzichtig te zijn. Inmiddels 31 weken zwanger. Ook gelukkig alleen maar verkouden tot nu toe. Zelf heb ik nog wel reuk en smaak. Hoop ook dat dat zo blijft. En natuurlijk hoop ik voor jou dat het toch snel terug komt Kimberly! Maar helaas dus geen antwoord op je vraag..

4 jaar geleden

Ook ik heb vandaag bericht gehad van de GGD. Helaas ook positief getest en ...
Ach wat vervelend ook voor jou! Gelukkig komen er we hopelijk vanaf met milde klachten.. Mijn vriend is dus echt 3,4 dagen dood ziek geweest met koorts. Die zijn test is nog in afwachting, maar de kans is dus groot dat hij ook positief is. Laten we maar hopen dat de kleine toch een beetje anti-stoffen meepikt

4 jaar geleden

Zelf gelukkig niet positief, maar weet dat het bij 1 iemand die ik ken na een maand weer terug was. Die heeft wel ook een lange nasleep van moe zijn dus pak goed je rust zo met de laatste loodjes! Sterkte🍀

4 jaar geleden

Ik denk niet dat als jij je geur/reuk kwijt bent, dat dat van invloed is op je kindje hoor! Zolang jij lekker gevarieerd blijft eten, krijgt hij/zij alle smaken tot zich en volgens onderzoeken tot nu toe, komt de Corona niet bij je kleintje dus kan die gewoon van alle smaken genieten ;-) Lekker je rust pakken en zorg dat je zo diep mogelijk blijft ademen, zodat je longen volledig geventileerd (gebruikt) worden. Zo heb je minder kans op complicaties. Longen die niet optimaal gebruikt worden, zijn een broedplaats voor virussen en infecties.

4 jaar geleden

Heel veel beterschap! Ik heb misschien een stomme vraag maar heb je alleen last van verkoudheid en geen reuk en smaak meer? Of heb je meerdere symtomen? Liefs Kim

4 jaar geleden

Ik heb helaas ook covid gehad en sinds vorige week klachtenvrij. Ik had geen last van reuk/smaakverlies maar was wel heel erg ziek met langdurige en hoge koorts en vooraf verkouden. Ik dacht de laatste dagen ook dat het wellicht heel lang ging duren voordat ik weer m'n conditie terug zou krijgen en bleef nog lang benauwd bij kleine inspanning. De laatste dagen merk ik echter dat ik wel erg snel vermoeid ben, maar dit kan ook weer te maken hebben met het feit dat ik bijna 30 weken zwanger ben 😊. Veel beterschap (allemaal) en hopelijk herstellen jullie goed voordat de kleine komt!🌺

4 jaar geleden

Hier ook covid-positief en 33 weken zwanger. Heb sinds 2 weken allerlei klachten en moet zegge dat sinds gisteren de reuk- en smaak weer een beetje terug beginnen te komen...dus er is zeker hoop! Ik was ook even bang dat ik de geur van de mini niet in me op zou kunnen nemen...pak vooral goed je rust! Moeheid blijft bij mij een ding...hopelijk fit genoeg om straks aan de bevalling te beginnen! Beterschap allemaal meiden🍀

4 jaar geleden

Reactie op KJM

Heel veel beterschap! Ik heb misschien een stomme vraag maar heb je alleen ...
Hoi Kim! Ik heb (gelukkig) alleen die symptomen. Het begon met een verkoudheid en al snel raakte ik me geur en reuk kwijt. Voor derest wat moe, maar kan natuurlijk ook komen door de zwangerschap dus dat is lastig..

4 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Ach wat vervelend ook voor jou! Gelukkig komen er we hopelijk vanaf met mil ...
Ja inderdaad! Laten we hopen dat onze klachten niet erger worden. Mijn man is nu bij de teststraat. Verwacht ook dat hij ook positief getest wordt.

4 jaar geleden

Lieve allemaal, ik wens jullie veel beterschap. Luister echt goed naar het lichaam, het is iets onbekends en daarom zo vernijnig. Ik denk aan jullie en stuur jullie veel vitamines en kracht toe 😘

4 jaar geleden

Net te horen gekregen dat ik positief getest ben en 31 weken zwanger. Heb milde klachten, begon met lichte neusverkoudheid en sinds een week proef en ruik ik ook niks meer. Heel vervelend! Hoop dat dit snel terug komt, fijn om de positieve verhalen ook te lezen! Succes en beterschap allemaal!

4 jaar geleden

Hier ook positief getest en na 3 dagen verkouden te zijn geweest geen geur en minder smaak.. Erg vervelend maar het is niet anders. Rustig blijven aan doen allemaal

4 jaar geleden

Reactie op Fgm

Hier ook positief getest en na 3 dagen verkouden te zijn geweest geen geur ...
Hier precies hetzelfde 😱 Zo vervelend hoop dat het snel terugkomt..

4 jaar geleden

Vervelend van de positieve test! Er wordt onderzoek gedaan naar reuk- en smaak verlies na Corona. Bij het merendeel van de mensen herstelt het binnen 3-4 weken gewoon weer. De kans is klein dat het helemaal weg blijft hoor. Mocht het niet zo zijn dan kan de reuk en smaak nog binnen een jaar terugkeren, en kan je het zelf ook trainen (bijvoorbeeld: https://www.kno-winkel.nl/nl/reuktraining.html). Reuk- en smaakverlies komt wel eens vaker voor bij verkoudheidsvirussen, en bij Corona nog wat vaker, maar is zelden echt permanent.

4 jaar geleden

Reactie op tulpje24

Net te horen gekregen dat ik positief getest ben en 31 weken zwanger. Heb m ...
Ik proef trouwens wel texturen, dus als iets zoets, zout of pittig smaakt. Hebben jullie dat ook?

4 jaar geleden

Reactie op tulpje24

Ik proef trouwens wel texturen, dus als iets zoets, zout of pittig smaakt. ...
Hmmmm weet ik niet. Ik heb wel bijvoorbeeld als ik mondwater in heb dat ik wel aan me tong voel dat het “heet is”. Ook nam ik een hap van een stukje knoflook en daarbij merkte ik ook wel dat me tong dat proefde zeg maar. Maar ik ruik het niet en proef ook niet dat het knoflook is 😅