91 Reacties
4 jaar geleden
Hier ook positief met 32 weken. Inmiddels wel weer wat beter maar dag 1 was echt taai. Ben nu nog heel moe en verkouden en merk wel wat slechtere reuk daardoor maar verder nog goed gelukkig.
Het gaat wel op en neer hoor. Kan me zo eind van de dag weer naar voelen, of opeens 2 uurtjes helemaal inkakken. Rot virus😭 Heb hierdoor mn groeiecho ook niet gehad en ze was bij de groei/pretecho vab 29 weken wat klein. Balen dit
4 jaar geleden
Vriendin van mij heeft ook Corona gehad met reuk en smaak verlies. Zij was ook ontzettend bang om het zo lang kwijt te zijn. Binnen twee weken was het weer normaal. Dus verschilt denk ik echt per persoon! Ze zei wel dat ze de eerste dagen erna nog wat last had van smaak moeheid? Dus dat ze naarmate de maaltijd vorderde minder smaak had. Maar ook dat is nu volledig hersteld. Beterschap!
4 jaar geleden
Ik heb een vraagje, ik wil mij graag laten testen, maar moet je zelf betalen voor de test? Of hoe gaat het in zn werk? Moet je doorverwezen worden door de huisarts?
Ben heel benauwd, last van hoesten en niezen, hoofdpijn... morgen 30 weken zwanger...
Heeft iemand een antwoord voor mij? 😘
4 jaar geleden
Reactie op truusje22
Ik heb een vraagje, ik wil mij graag laten testen, maar moet je zelf betale ...
Je kan je via internet gewoon aanmelden of telefonisch voor een coronatest straat bij jou in de buurt. Het is gratis. Je hebt geen verwijzing nodig. Ze stellen je gewoon een aantal vragen over je klachten
4 jaar geleden
Voor de dames die al eerder corona hebben gehad met alleen milde klachten. Hoe lang hebben de klachten bij jullie ongeveer aangehouden?
Ik heb vorige week dinsdag de eerste klachten gehad, woensdag test gehad en zaterdag te horen gekregen dat deze positief was.
Wat klachten betreft had ik dinsdag wat verhoging, sindsdien alleen verkouden en mijn reuk is weg.
Dat de reuk in ieder geval nog even weg is blijkt al wel uit vorige berichten, maar ik ben heel benieuwd wanneer ik weer 'op pad' zou mogen (al snap ik natuurlijk dat het bij iedereen weer anders kan verlopen). Al is het alleen maar om afspraken met de vk weer in te plannen en naar een voorlichting over bevallen te kunnen...
4 jaar geleden
Voor de dames die al eerder corona hebben gehad met alleen milde klachten. ...
Je mag 7 dagen ná de eerste klachten en op dat moment 24 uur klacht vrij weer naar buiten. Dat niet ruiken en proeven en de vermoeidheid valt dus niet binnen de klachten, omdat dit gewoon een tijdje gaat duren. Je mag weer naar buiten als de hele verkoudheid weg is heb ik begrepen van de GGD. Ik mag officieel morgen weer naar buiten, maar ik ben nog een beetje snotterig. Ik wacht echt tot de hele verkoudheid weg is. Denk dat dit nog paar dagen duurt.
4 jaar geleden
Reactie op Kimberly ❤️
Je mag 7 dagen ná de eerste klachten en op dat moment 24 uur klacht vrij we ...
Dankje voor je reactie!
Hier wordt het inmiddels gelukkig ook een stuk beter met de verkoudheid, nu hopen dat er niets nieuws bij komt en dat het de goede kant op blijft gaan.
Fijn dat het verlies van reuk en smaak niet meetelt voor we weer naar buiten mogen!
4 jaar geleden
Hoi Kimberly,
Bij mij is precies dezelfde. In 29 weken zwangerschap ben ik positief getest op Corona. Dat was vorige week. Nu ben ik al tweede week ziek. T elukkig is het niet erger geworden maar ik ben nog steeds niet helemaal fit. Ik heb verkoudheid klachten en ik proef en ruik bijna niks. Ook vermoeidheid gaat nog niet weg. Hoe lang ben je al ziek? Hoe gaat het nu? Veel beterschap!
4 jaar geleden
Reactie op JanaJ
Hoi Kimberly,
Bij mij is precies dezelfde. In 29 weken zwangerschap ben ik ...
Hoi Jana,
Ik ben gelukkig alleen heel erg moe geweest en verkouden. Mijn klachten zijn (op vermoeidheid na) zo goed als weg. Alleen nog last ervan dat ik helemaal niks ruik en proef maar GGD zei dat dit wel aan aantal weken kon duren voor dit was teruggekeerd. Dus we houden goede hoop 😅 Jij ook nog veel beterschap!
4 jaar geleden
Reactie op JanaJ
Fijn dat je al beter voelt. Hoe lang duurt het bij jou?
Ik ben nu 11 dagen verder vanaf de eerste klachten. Ik ben 2 dagen echt beroerd geweest en toen eigenlijk alleen verkouden/wat hangerig.
4 jaar geleden
Reactie op tulpje24
Hoe is het met iedereen? Ik ruik en proef helaas nog niks. Morgen al 2 weke ...
Hoi, bij mij wordt het morgen ook 2 weken sinds ben ik ziek geworden. Ik ruik weer klein beetje maar het is nog niet helemaal terug. De beste wat wij kunnen doen is genoeg rust te nemen lijkt mij en blijven positief te denken. Veel beterschap!
4 jaar geleden
Reactie op tulpje24
Hoe is het met iedereen? Ik ruik en proef helaas nog niks. Morgen al 2 weke ...
Bij mij morgen ook 2 weken.. Helaas ook nog geen verbetering.. Probeer wel elke dag een stukje te wandelen om mijn energie weer beetje terug te krijgen
4 jaar geleden
Hier inmiddels weer zo goed als beter, alleen in de nacht nog een verstopte neus en wat last van slijm. Doordat ik in de nacht nog wat last heb red ik het dus niet om (op de reuk na) 24 uur klachtenvrij te zijn. Hopelijk komt dat heel snel weer..! Dan inderdaad maar weer met regelmaat een rondje wandelen (iets verder dan de achtertuin..)
Geur is inderdaad ook nog niet echt terug, heel soms ruik ik een hele sterke geur, maar verder nog niet.