8 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben hier ook last van helaas. Ze deed in de ochtend altijd een dutje van 2 uur. Wij maken haar nu na een uurtje wakker en dan slaapt ze 's middags weer goed. Over het algemeen dan, gistermiddag vond ze het dutje niet nodig🙈

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hier ook ineens geen of bijna geen middagdutje meer. Na een uur/1,5 uur maken we hem wakker maar dan nog niet. 1 slaapje is nog echt te vroeg hier,is in de ochtend rond 10 uur echt moe.. laat in de middag ook. Valt heel af en toe 16 30 uur nog in slaap, niet heel handig.

2 jaar geleden

Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb begrepen dat als de ochtenddut lang is het voor sommige kindjes lastig is om een goede middagdut te doen. Er wordt aangeraden om na 45 a 60 minuten wakker te maken bij de ochtenddut. Dan doet ze geen herstellende dut en kan ze de middagdut verlengen. Je kan het altijd proberen! Overstappen naar 1 dutje lijkt me sowieso niet raadzaam omdat ze nog zo klein is.

2 jaar geleden

Fijn dat we niet de enige zijn, wel een treurig vooruitzicht dat dit dus nog wel een paar maanden zo kan zijn😆

2 jaar geleden

Hier ook moeite mee! Denk dat t komt omdat er toch wel grote vaardigheden bij komen kijken zoals leren lopen etc en overgang al merkt van 2 naar 1 maar er nog niet echt aan toe zijn

2 jaar geleden

.

2 jaar geleden

Poeh hier is het ook al 3 weken drama. 13m en wil geen ochtenddut meer, dan zou je denken dan ben je lekker moe en pak je ‘s middags je slaapje maar ook dan een hazenslaapje van 30-45 🤷🏻‍♀️ overdag altijd al een slechte slaper geweest maar nu wel extreem. Snap er geen bal meer van. Gaat dan ook al rond 18u naar bed en slaapt dan door tot 6.30-7.00 uur, dat dan weer wel 😁

2 jaar geleden

Ik maak smorgens wakker na 1 uur. Sindsdien gaat de middag beter