49 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben 41 en mn zoontje is net 1. Ik ben alleenstaand en het allerliefste w ...
Hier precies hetzelfde! Ook alleenstaand (bewust), heb op mijn 38e mijn eerste kindje gekregen. In mei word ik 40 maar ik wil heel graag een 2e!!! Dit voelt niet compleet en ik gun mijn zoontje een broertje of zusje.

2 jaar geleden

Hoe gaan jullie met die wens om? Ik merk dat die biologische klok flink in m'n nek hijgt en ik daardoor stress ervaar: 'elke maand die ik niet zwanger ben is er één verloren' en zit er meer tijd tussen nr 1 en een mogelijke nr 2.. Mijn omgeving zegt, geniet van je kindje (doe ik volop) en als er een kindje bij mag komen is dat alleen maar extra en zo niet, dan niet. Dat laatste kan ik nog absoluut niet accepteren.. Hoe doen jullie dat?

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Hoe gaan jullie met die wens om? Ik merk dat die biologische klok flink in ...
Wat maakt die tijd tussen 1 en 2 nou echt uit? Als ze elkaar maar lief hebben in het leven. Een iets ouder eerste kind geeft jou misschien als moeder van 2 iets meer rust. Maak jezelf niet gek. Er zijn genoeg voordelen te bedenken voor een wat groter leeftijdsverschil. 😊 Ik maakte mezelf gek met de tijd. Wilde geen te oude mama worden. Nu ben ik alleen maar BLIJ dat ik mama ben. ❤ Probeer niet te stressen rondom de tijd. We hebben die niet in de hand. 🤗

2 jaar geleden

Wat maakt die tijd tussen 1 en 2 nou echt uit? Als ze elkaar maar lief hebb ...
Het is vooral de stress van gaat het nog ooit lukken? Ik ben bijna 41 dus dan voelt elke maand niet zwanger als weggegooide tijd. Hoe gaan jullie met die biologische tijdsdruk om?

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Het is vooral de stress van gaat het nog ooit lukken? Ik ben bijna 41 dus d ...
Niet 😬 Waarom stressen? Daar heb je alleen jezelf mee. Met stressen krijg je ook geen kind. Je kan oplossingen bedenken of je laat het gaan zoals het gaat. Achteraf spijt hebben om gemiste kansen is nutteloos. Niet achterom kijken maar vooruit.

2 jaar geleden

Ik was 40 toen ik quasi onmiddellijk en op “natuurlijke wijze” zwanger geraakte van mijn dochtertje en 41 als ik beviel. De gynaecoloog had mij gezegd dat ik niet zwanger kon geraken zonder hormonenspuit…hij zat er dus goed naast😄