26 Reacties

3 jaar geleden

Klinkt alsof je kindje moeite heeft om zelf een structuur aan te geven, dus ik denk dat je haar zelf even een periode een structuur moet aanbieden met vaste tijden en ritueeltjes. Hier is het ongeveer: 8.00 wakker + fles 210+7 10.30-12.00 slapen 12.00 boterham (hier minimaal 2 sneden) + water + aanvullen met fles (meestal drinkt ze nog een 90ml) 14.30 fruit + water 15.00-16.00 slapen 16.00 klein tussendoortje (fruit/maïssticks) 18.00 avondeten 19.30/20.00 fles 180+6 (meestal drinkt ze nog maar een 90ml) 20.00/20.30 slapen Hier zijn er ook wel eens nachten dat ze wat minder slaapt en soms slaat ze overdag een slaapje over. Soms schuiven de tijden een beetje op, afhankelijk van de dagplanning, maar niet de problemen die jij omschrijft. Qua slapen zou je kunnen overwegen de baby bij je op de slaapkamer te houden, maar wel in een eigen bedje (als je dat nog niet doet). Het kan al voldoende zijn dat je in de buurt bent. Verder in een slaapzak laten slapen die aangepast is aan de warmte in de slaapkamer (bij kou evt nog een dunne deken eroverheen, zodat ze wat strakker in bed ligt). Hier werkt een zazu knuffel goed die zachtjes muziek afspeelt als ze ermee gooit of als ze geluid maakt. Deze zet ik ook aan om haar mee in slaap te laten vallen. Hiermee heeft ze een soort ritueeltje om aan te geven dat het bedtijd is. Er zijn ook knuffeltjes te koop die je aan de speen kunt maken, zodat ze deze makkelijk kunnen terugvinden 's nachts. Veel meer tips heb ik niet. Ik hoop voor je, dat je snel een oplossing vindt.

3 jaar geleden

Klinkt alsof je kindje moeite heeft om zelf een structuur aan te geven, dus ...
Wij doen precies dit

3 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Bij ons is het nu ook weer erg. Vannacht 4 keer gillend wakker, een half uu ...
Hier sliep hij ook eindelijk 2,5 week door (vanaf 23u voeding dan) en toen begon t drama weer... duurt nu al bijna 5 weken en is 8mnd 3 weken. Ik denk dat t dus ook de slaapregressie is... of is t bij jou altijd al lastig geweest snachts?

3 jaar geleden

Reactie op Sara56

Als je een slaapzak wil gebruiken haal de puckababy 4 seasons! Geweldig ben ...
Heb je er 1? Ga ze ook halen voor de winter zo, maar overweeg toch echt om er twee te kopen.. heb nu ook 2 slaapzakken maar als de ene in de was gaat kan ze de andere aan

3 jaar geleden

Heb je er 1? Ga ze ook halen voor de winter zo, maar overweeg toch echt om ...
Ik heb er 1, maar ben voornemens om er nog 1 te kopen. Wacht op een aanbieding hahaha

3 jaar geleden

Reactie op Sara56

Vaste slaaptijden aanbieden zowel overdag als in de avond. Mijn dochter hee ...
Helemaal mee eens. Vast ritme overdag heeft mij ook gered en nu slaapt ze s nachts ook veel beter. Moet er sowieso nog twee keer heen voor voeding, soms een keer extra omdat ze overstuur is. En bedenk goed (was voor mij ook moeilijk), ze leren me vallen en opstaan kruipen, staan en lopen, maar ook slapen!! Mijn moeder heeft mij geholpen haar een keer in haar eigen bedje te leggen en dat te laten liggen. Mijn dochter heeft gehuild geschreeuwd en gekrijst, maar mijn moeder troostte haar alleen in het bedje. En geloof mij, ik kon het niet horen, want ik hoorde alleen maar dat ze huilde en ik wildest haar oppakken, maar mijn moeder zei, dit huiltje is boosheid, niet verdriet. Het was dus absoluut niet cry it out, want daar houd ik ook niet van. Als het verdriet was geworden had mijn moeder haar er wel uit gehaald. Maar sindsdien slaapt ze in haar bed, 9 van de 10 keer, en niet meer op mij. Toen ze ziek was wel terugval gehad, maar dat is logisch. En deze leeftijd hebben ze veeeeeel last van verlatingsangst. Sinds heb ik een nacht dan ga ik er maar naast liggen op een matras op de grond en een nacht later slaapt ze zonder problemen van tien s avonds tot vier s nachts.