17 Reacties
2 jaar geleden
Hier wisselt het een beetje. Meestal 1 slaapje maar soms doe ik ook nog een ochtenddutje. Vandaag bijvoorbeeld ook maar ben wel benieuwd hoe lang ze dan vanmiddag slaapt 😅 het is een beetje zoeken af en toe. Je kan ook eens kijken of je het af kan wisselen? De ene dag even doortrekken en dan iets gaan doen waarvan hij ontspant (bij ons is dat wandelen) en de andere dag wel twee slaapjes?
2 jaar geleden
Mijn zoontje is vandaag 14 maanden en doet 1 slaapje per dag. Heel soms laat ik hem in de middag een powermep doen van een kwartier/20min rond 4/half 5.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna 15 maanden. Slaapt van 10 tot 12 meestal en in de middag, rond 15uur, ook nog vaak een uurtje. Zolang hij dit nog nodig heeft, ga ik niet schuiven of rekken. Heb wel het idee dat het niet lang meer duurt voordat het ochtenddutje naar de middag moet worden verschoven. Hij slaapt wel goed. Van 19/19:30 tot 7 in de ochtend, maar vaak is hij ook om 6uur al wakker 😅
2 jaar geleden
Onze dochter van 14 maanden slaapt nog 2x per dag (van 09:00 tot 10:30 en van 13:30 tot 15:00). Op de opvang hebben ze geprobeerd het naar 1 slaapje te trekken, maar dan wilt ze haar avondeten niet meer omdat ze dan te moe is. Wordt dan ook echt vervelend 😣.
Heb gelezen dat de meeste kindjes er met 15 maanden aan toe zijn om het ochtendslaapje te laten vallen. Onze dochter heeft het momenteel ook nog echt nodig. Heb ik dus ook tegen de opvang gezegd.
2 jaar geleden
Hier ook nog twee slaapjes, ik zou nog kijken wat ze nodig hebben en dat zal bij ieder kindje verschillend zijn. Ik doe haar als ik zie dat ze moe is, (hangerig, meer huilen, wittig, wil opgetild worden en/of in haar ogen wrijft) naar bed en dat gaat vaak zonder tegenstribbelen. Slapen groeien ze ook van en is goed voor ze. Zie ook als ik langer wacht ze alleen maar actiever wordt en dan idd ook moeilijker en driftiger wordt ook voor het slapengaan, dat moment moet je net voor zijn. Ze doet soms zelfs sochtends, smiddags en in de namiddag een slaapje. Ligt een beetje aan hoe ze zelf de dag indeelt en hoe laat ze wakker wordt sochtends.
2 jaar geleden
13 maanden, ze gaat beter op twee keer, maar dat lukt niet altijd. Als het wel lukt is de ochtenddut meestal langer dan die in de middag.
2 jaar geleden
Bij ons nu 1 middagslaap die voor haar doen heeel lang is, 1,5 uur of 2 uur. Als ik 2 dutjes aanbied is het ochtendslaapje vaak nog maar een half uurtje. Dus niet echt heel moe dan dus, dus wij doen nu meestal nog maar 1, en als ze echt moe is, dan nog een ochtendslaapje en dan in de middag nog een dutje.
2 jaar geleden
Bij ons nu 1 middagslaap die voor haar doen heeel lang is, 1,5 uur of 2 uur ...
Was ook een beetje een overgangsfase trouwens.. ze kon het ook niet altijd goed aan.. het gaat nu echt makkerlijker.
2 jaar geleden
Hier is het afhankelijk van hoelaat ze 's ochtends wakker wordt. Als ze om 7.00 wakker wordt, doet ze meestal 2 slaapjes (1x 1,5 uur ongeveer en 1x 45 minuten ongeveer) rond 10.30 en rond 16.30. Als ze om 8.00 wakker wordt, doet ze 1 slaapje van 1,5-2 uur rond 12.00.
2 jaar geleden
Je kind proberen te volgen. Hij wilt in de ochtend niet meer zo vroeg slapen dus dan maar wat later proberen? Goed aanvoelen / aflezen wanneer hij signalen van vermoeidheid gaat tonen. 🙂
2 jaar geleden
Hier op 1 slaapje, maar 14 maanden ook sprongetje 9 en dan is het hier met slapen overdag en 's nachts wel eens wat in de war.
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 13 maanden slaapt overdag 2x en ik probeer zelf het ritme van 2 uur wakker, slapen, 3 uur wakker, slapen, 4 uur wakker, slapen aan te houden maar let ook op hem. En ik probeer ongeveer vaste tijden aan te houden zodat zijn lijfje ook weet waar hij aan toe is.
Hij slaapt dan van 0.5 tot 2 uur lang, geen pijl op te trekken, dus is alsnog elke dag anders :-)
Maar bij de opvang slaapt hij slecht omdat ze hem daar te laat op bed leggen sochtends (over z'n slaap heen) en weer te vroeg smiddags (nog niet moe genoeg) en wij dus savonds een gesloopt kind ;-)