26 Reacties

2 jaar geleden

Ik weeg nooit af. Als ze vol zitten, dan zitten ze vol.. de ene dag is het meer dan de andere dag, dus compenseert weer. Maar als het voor jou helpt om af te wegen tot 250 gram, dan is je kleintje ook blij hoor ik. Ik zou me niet al te druk maken erover

2 jaar geleden

Ja ik weeg het ook af!

2 jaar geleden

Nee wij wegen nooit af.. maar als ze meer wil, krijgt ze meer en eet ze het ook.. dus dat is wel een flink verschil!

2 jaar geleden

Lijkt me prima toch als afwegen je helpt? Ik weeg niet af, maar gebruik elke keer hetzelfde schaaltje voor het eten. Zo kan ik op het oog wel zien hoeveel het ongeveer is. Maar mijn dochtertje kan zelf gelukkig wel goed aangeven wanneer ze vol zit of nog honger heeft.

2 jaar geleden

Gisteren avond voor het eerst naar bed geweest zonder eten ons eten wilde ze niet. Potje gepakt wilde ze ook niet. 😔

2 jaar geleden

Reactie op Prana

Lijkt me prima toch als afwegen je helpt? Ik weeg niet af, maar gebruik elk ...
Wij wisselen nog wel eens tussen een bord en bakje nu we hem zelf proberen te laten eten met bestek (hij wisselt in gevoerd willen worden en zelf willen eten). Hij geeft het bijzonder goed aan, maar is nogal gehecht aan hoe hij zijn eten krijgt ofzo haha. Net als vis eten. Leg je het naast zijn eten en doe je het samen op de lepel geen probleem, maar denk je ik doe het vast door elkaar dan gaat er geen hap meer in 🙈 Dan laat hij wel weten nog honger te hebben, maar vogel dan maar de manier weer uit hoe hij het wil 😂🙈 Hier maakt een lepel in zijn hand ook een enorm verschil met eten.

2 jaar geleden

Reactie op Een Klijne Nijntje

Gisteren avond voor het eerst naar bed geweest zonder eten ons eten wilde ...
Tandjes misschien?

2 jaar geleden

Ik zou het gewoon afwegen en je niet onzeker laten maken door mensen die iets anders zeggen, zeker omdat je ook zegt dat je kindje niet meer mag afvallen. Ik weeg zelf altijd af zodat ik weet hoeveel ze eet en vind dat op deze leeftijd niet gek ook.

2 jaar geleden

Ik doe dit niet, want geeft mij stress, ik zie namelijk ook met het blote oog wel dat ze weinig eet van haar avondeten

2 jaar geleden

Ik weeg nooit af, ze geeft zelf aan wanneer ze vol zit. Ik schep wel een bepaalde hoeveelheid op. De ene keer is dat op en wil ze meer wat ze dan ook krijgt en de andere keer eet ze niet alles op wat ook prima is. Ik forceer nooit. Ik bepaal wat ze eet en zij bepaalt hoeveel ze daarvan eet. Werkt bij ons goed! Doe wat jij fijn vindt. Afwegen is ook helemaal prima. Je doet het hartstikke goed mama!

2 jaar geleden

Ik weeg af voor de portie grote in de vriezer. Als ik 1 grote pan met iets maak, dan vind ik het lastig in te schatten hoeveel dat dan op het bord is zeg maar 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik weeg af voor de portie grote in de vriezer. Als ik 1 grote pan met iets ...
Herkenbaar. Goed opletten tot hoever je het Jip en Janneke bordje vult kan een leidraad zijn. 😜

2 jaar geleden

Soms helpt 5 minuten de speen en dan weer verder eten als een soort reset button.

2 jaar geleden

Soms helpt 5 minuten de speen en dan weer verder eten als een soort reset b ...
Of even wat water drinken :)

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Tandjes misschien?
Zou goed kunnen geeft er al een tijdje last van ze komen nu van boven eender meer tegelijkertijd ze heeft er al 6

2 jaar geleden

Ik heb dit echt nog nooit gedaan bij mijn kinderen. Ze eten zoveel ze willen. De ene keer is dat meer dan de andere keer. Er is hier ook geen medische reden om ze een minimale of maximale hoeveelheid te geven, dus zie ik het nut er niet van in om zo obsessief met eten bezig te zijn. Maar als het je helpt om het wel te doen of er is een medische reden om het te doen, dan zou ik het gewoon doen.

2 jaar geleden

Ik heb dit echt nog nooit gedaan bij mijn kinderen. Ze eten zoveel ze wille ...
Hier ook geen minimale of maximale hoeveelheid of medische reden (oké hij mag niet verder afvallen, maar dat zou hij met normaal eten niet horen te doen). Enkel dus dat die van mij dus niet verder eet ondanks dat hij honger heeft als ik niet genoeg opschep en moet bijscheppen (hij laat dus ook echt wel eens wat staan en dat is dan omdat hij vol zit en niet omdat ik te weinig heb opgeschept)

2 jaar geleden

Reactie op Een Klijne Nijntje

Zou goed kunnen geeft er al een tijdje last van ze komen nu van boven eende ...
Kan jij het goed zien dat die tanden doorkomen? Ik vermoed dat die van mij ook tandjes doorkrijgt, maar ik zie het niet zo duidelijk als met de vorige 6.

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Ik doe dit niet, want geeft mij stress, ik zie namelijk ook met het blote o ...
Wat hier vaak helpt is een lepel in de hand geven (gewoon om mee te spelen) of een slokje drinken tussendoor.

2 jaar geleden

Ik heb dit echt nog nooit gedaan bij mijn kinderen. Ze eten zoveel ze wille ...
Goed punt. Ben het wegen nu ook aan het loslaten. Kijk nu meer naar de hoeveelheid in zijn bordje, die inschatting zit wel goed. En dan is het maar afwachten wat hij ervan opeet. Meestal gaat het goed maar we hebben wel eens afwijkende dagen. 😁