16 Reacties
3 jaar geleden
Hey lieve mama,
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit!
Mijn dochter is van 7 december, had ook hele erge reflux... Jbpm deed hier niks, alleen maar krampjes en wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts nadat wij er helemaal doorheen zaten met een krijsend kind en 48 uur geen slaap. Toen was ze pas 3 weken oud. Ze heeft medicatie gekregen. Zorgde niet voor minder spugen, maar de pijn stopte.
Bij ons is vaste voeding wel the key voor het stoppen met spugen. Maar in gesprek met de kinderarts gaf ze toen al aan dat bij sommige kinderen gepureerd eten (en dus vloeibaar) er nog steeds uit kon komen...
Geef je ook al ongepureerd eten? En spuugt ze dat nog uit?
Ik zou anders toch een verwijzing naar de kinderarts vragen. Misschien hebben zij nog goede tips voor je😘 sterkte, en op een dag komt het goed!
3 jaar geleden
Hier hetzelfde, hier werkt jbpm prima, doe het door fruit, water zodat alles zwaarder is en niet uitgespuugd kan worden. Dat gaat prima af en toe nu nog een kotstje maar dat is te overzien.
Ik leg de kleine na een voeding min 30min in wipstoel zodat hij enigesidns ff half uurtje rust heeft. Direct op buik betekend direct kotsen
3 jaar geleden
Hier ook gehad. Konden niet gek doen inderdaad. Buikliggen was een drama enz.. Wij zijn ook naar de kinderarts gegaan
Onze zoon groeide ook goed maar had er veel pijn door. Uiteindelijk nexium gekregen waar we inmiddels alweer mee gestopt zijn omdat het onder controle is. Het spugen is niet helemaal weg hoor. We dikken wel nog aan met pitmeel, wel al minder. Mn zoon is nu ook 8 maanden. Ik zou wél een verwijzing vragen voor een kinderarts. Misschien is er een oorzaak? Onze zoon heeft een koemelkallergie. Heel veel succes.. wat een ellende ja 😘
3 jaar geleden
Reactie op mmo
Hey lieve mama,
Ik kan me helemaal voorstellen dat je er doorheen zit!
Mijn ...
Thanks voor je berichtje!! Wat fijn dat vaste voeding bij jullie wel werkte! Helaas komt hier zelfs ongepureerd eten eruit… Misschien is een bezoekje aan een kinderarts in ons geval ook een idee… Maandag maar eens in gang zetten 😔
3 jaar geleden
Reactie op Alicia89
Hier ook gehad. Konden niet gek doen inderdaad. Buikliggen was een drama en ...
Wat fijn dat het spugen bij jullie redelijk onder controle is! Ik vind het gewoon zo vreemd dat wij alle adviezen opvolgen m.b.t spugen en niks helpt. Ook vreemd is dat ze tijdens haar slaapjes niet spuugt terwijl je dat wel zou verwachten. KMA heeft ze inderdaad ook… dat helpt ook niet echt mee. Maandag de huisarts maar weer bellen. Dankjewel voor het meedenken! 🙏🏻
3 jaar geleden
Hier hetzelfde! Ze is 8 maanden en kotst zelfs haar vaste voedsel op. Wij lopen al bij de kinderarts en deze zegt dat het wel tot een jaar kan duren voor het over is 😱
Wij hebben al koemelkallergie test gehad enz.. Ook medicatie in het begin tegen de maagzuur en jbpm maar niks helpt tegen het kotsen...
Ik moet wel 3 keer per dag haar outfit verwisselen en nog maar niet te spreken over de slabbers en hydrofiele doeken die er doorheen gaan op een dag...🙈
3 jaar geleden
Reactie op Rian Moderator
Hier hetzelfde! Ze is 8 maanden en kotst zelfs haar vaste voedsel op. Wij l ...
Omg, I’m not alone!! 😳 Hier leven we ook op slabbers en hydrofiele doeken… tijdens de zwangerschap dacht ik nog wat moet ik met zoveel doeken 🧐! Wordt in ieder geval een leuke eerste jaar boek met elke dag een andere slab 😅
3 jaar geleden
Wat fijn dat het spugen bij jullie redelijk onder controle is! Ik vind het ...
Welke voeding gebruik je voor de Kma? Onze kinderarts heeft uitgelegd dat kma en reflux hand in hand gaan, ze heeft voornamelijk ingezet op behandelen van de kma en hierdoor is de reflux onder controle gekomen. Wij gebruiken voor de kma neocate.
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Welke voeding gebruik je voor de Kma? Onze kinderarts heeft uitgelegd dat k ...
Wij gebruiken nog steeds Pepti.. Het zou kunnen want Neocate zijn natuurlijk aminozuren. Maar moet eerlijk zeggen dat we de reflux met jbpm en Pepti onder controle hadden en sinds 2 maanden dit niet meer lukt dus ik vermoed dat het toch meer te maken heeft met haar toegenomen beweeglijkheid.. Ik ga het in ieder geval bespreken! Heel erg bedankt voor de tip! 🙏🏻
3 jaar geleden
Reactie op Alicia89
Wij gebruiken puramino. 2 weken geleden provocatie test gehad. Helaas ging ...
Ai… dus ook een KMA… ik heb wel goede verhalen gehoord over Nutramigen! Gaat dit nu goed bij jouw kleintje?
3 jaar geleden
Ah interessant om te lezen, bedankt voor het delen van jouw verhaal en super veel sterkte ermee. Ik heb echt in mijn hoofd, dat 1ste jaar doorkomen qua überhaupt alle verzorging en dan wordt dat sowieso beter, dat heb ik ook gezien bij onze oudste dochter.. weg met al die flessen straks haha. En natuurlijk nu enorm vervelend voor alle baby's en de verzorgers! Wij hebben zelf 2 spugertjes gehad en nu ik dit lees valt wel een kwartje/ zie ik de link met dat ik zelf als baby hele erge koemelkallergie had.. Ik ben er inmiddels zelf overheen gegroeid (overigens nooit melk gelust). Allebei onze kinderen spugen ook zoveel als ik dat met jullie verhalen vergelijk, alleen idd groeien ze goed + verder geen pijn/ overmatige kampen gehad oid.. dus wij hebben daar verder ook niks mee gedaan/ zijn nooit doorverwezen. Afgezien van jhbpm, wat bij onze jongste eventjes heeft gewerkt maar daarna alleen maar meer leek te spugen. Tja, ik ga het toch nog maar eens overleggen met cb, nu ik dit zo allemaal lees, wbt de link met blijkbaar koemelkallergie.. dat hoor ik nu voor het eerst!! Al moet ik zeggen dat onze oudste dochter van 4 jaar nu dol is op melk en dat veel drinkt en nergens last van heeft. Hou vol, straks moet je in dat mooie fotoboek terugkijken om het je allemaal weer goed te kunnen herinneren..hoe dit allemaal is gegaan.
3 jaar geleden
Hier ook nog een spuger en wat je zegt je word er langzamerhand wel gek van bij mijn oudste was het de 1ste weken oke prima hoort erbij maar na 7 maanden zou je toch willen dat ze een hele dag met een outfit kunnen doen hooguit 2.
Hij groeit ook prima ik kreeg nog advies meer flesjes en minder inhoud maar dat maakt geen verschil plus dan ben ik weer hele dagen bezig met voeding.
Hij ligt het liefst op z'n buik en tijgert graag dus ja dat werkt niet mee maar ik verwacht dat wanneer ze wat meer echt kruipen minder druk op z'n buik komt het spugen ook minder word. Ik loop nu de hele dag met een doek achter hem aan😅
Ik kan niet wachten als die gewoon met de pot mee eet en rechtop staat dan hoop ik dat het over is!
3 jaar geleden
Wat fijn dat het spugen bij jullie redelijk onder controle is! Ik vind het ...
Zeker doen want dit hoort nu toch wel eens af te nemen? Arm kindje en arme jij. Sterkte!!
3 jaar geleden
Wat naar! Van neefjes met verborgen reflux weet ik dat het helaas echt een proces van de lange adem is :'(
2 jaar geleden
Even dit topic opnieuw leven inblazen. Ik loop met mijn zoontje nog steeds bij de kinderarts i.v.m. spugen. We zijn sinds een paar maanden weer opnieuw gestart met Nexium, dit omdat er nog steeds veel zuur omhoog komt. De ene dag was erger dan de andere dag. Nu met Nexium is het redelijk onder controle, er zijn helaas nog steeds wel wat slechte dagen. Als het spugen er nog steeds is rond zijn 2e verjaardag dan willen ze een foto gaan maken om te kijken of er niks is met het klepje die de slokdarm uiteindelijk moet gaan afsluiten. De kinderarts zei ook dat de kans zeer groot is dat er niks mankeert aan dat klepje en dat het spugen nog jaren kan gaan duren 😅. Heeft iemand van jullie hetzelfde 'probleem'? Ik ben dan heel benieuwd hoe het bij jullie gaat en wat het plan is wat betreft het medische.