11 Reacties

3 jaar geleden

Het is inderdaad heerlijk! Maar er zit wel veel suiker in… check voor de zekerheid even… mits je dat geen probleem vindt natuurlijk ☺️

3 jaar geleden

Reactie op mir76

Het is inderdaad heerlijk! Maar er zit wel veel suiker in… check voor de ze ...
Ja daarom een beetje suiker vind ik niet erg, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij elke dag een suikerbom binnen krijgen 😅 Er staat 6 gram per 100 ml, maar dat zegt mij niet zoveel 🙈

3 jaar geleden

Mijn dochter dronk ook heel slech water. Ik deed bij de melk fles altijd extra water. Nu heb ik een nieuwe drinkfles gekocht en drinkt ze eindelijk water. Misschien is dat een idee? Ik doe soms ook weleens dixap in het water.

3 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Ja daarom een beetje suiker vind ik niet erg, maar het is natuurlijk niet d ...
Ter vergelijking, moedermelk bevat 6,5-7% lactose (=suiker), koeienmelk bevat ongeveer 4% lactose (suiker). Fristi heeft ongeveer 8% suiker Vla zit op ongeveer 10%. Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Vergeleken met borst/flesvoeding scheelt het dus niet zo veel

3 jaar geleden

Reactie op MamaMia02

Mijn dochter dronk ook heel slech water. Ik deed bij de melk fles altijd ex ...
Welke overstap qua drinkfles heb je gemaakt? 😊

3 jaar geleden

Ik heb nu deze drinkfles. Gekocht bij de Etos. Hiervoor had ze een drinkfles met een harde tuut. Daar deed ze niet zo veel mee. Nu met een rubberentuut gaat het veel beter. Ze pakt zelfs nu vaak zelf de fles en drinkt lekker.

3 jaar geleden

Reactie op MamaMia02

Ik heb nu deze drinkfles. Gekocht bij de Etos. Hiervoor had ze een drinkfle ...
Thanks!

3 jaar geleden

Het is niet gezond. Zoals je zegt dit drinkt hij omdat het lekker is. Baby's hebben nu eenmaal de voorkeur voor zoete smaken🙈 Als je een gezond alternatief wil geven, zou ik ermee stoppen. Maar dat bepaal jij. Geloof me een kind drinkt echt als het geen andere keuze krijgt. Het is even wennen. Ik geef enkel water naast 2x kunstvoeding. En natuurlijk zijn er soms momenten dat ze minder drinkt, maar dan ga ik er vanuit dat ze minder dorst heeft. Gebruik zelf de rietjesbeker van Munchkin

3 jaar geleden

6 gram suiker staat gelijk aan 1.5 suikerklontje

3 jaar geleden

Die van mij drinkt ook slecht maar ik kies er voor om dit niet met suikerzooi op te lossen. Hij gaat vanzelf wel een keer beter water en thee drinken. Zolang ie normaal blijft poepen maak ik mij geen zorgen. 🙂

3 jaar geleden

Ter vergelijking, moedermelk bevat 6,5-7% lactose (=suiker), koeienmelk bev ...
Even voor de goeie orde. Lactose en gewone suiker (=sucrose) is niet vergelijkbaar hoor. Sucrose is vele malen slechter voor je dan lactose (tenzij je lactose intolerant bent). Dat komt door het verschil in samenstelling van de suiker. Sucrose bestaat namelijk voor 50% uit fructose en dat is heel slecht voor je lichaam. Elke dag drinken met sucrose nemen leidt tot overgewicht, diabetes en hart en vaatziekten. Dat geldt niet voor lactose.