8 Reacties

2 jaar geleden

Hoe oud is je kindje? Het kan goed zijn dat de interesse pas op latere leeftijd komt..

2 jaar geleden

Zou me daar totaal geen zorgen om maken hoor. Dreumesen zijn echt nog zo op zichzelf gericht en weinig interesse in andere kinderen haha. Ene kind zal het wat meer hebben dan het andere kind, maar oprecht iets samen met een ander kind willen doen duurt nog wel even... Lekker laten gaan, komt vanzelf wel! Mijn kind vindt andere kinderen ook voornamelijk in de weg staan van haar eigen ding doen😋

2 jaar geleden

Het gedrag van lwassenen kan je kindje redelijk inschatten en is daardoor minder eng dan het impulsieve handelen van kleine kinderen. Misschien is het zoiets? Gaat je kindje naar de opvang? Is het veel in contact met andere kindjes?

2 jaar geleden

Misschien vind je kindje het ‘gewoon’ spannend. Ik zou niet meteen aan autisme denken je kan natuurlijk altijd het cb of je huisarts vragen als je hier echt mee zit. Ik zie het vaker om mij heen dat sommige kinderen contact met andere kinderen heel spannend vinden.

2 jaar geleden

Reactie op momox

Hoe oud is je kindje? Het kan goed zijn dat de interesse pas op latere leef ...
16 maanden

2 jaar geleden

Het gedrag van lwassenen kan je kindje redelijk inschatten en is daardoor m ...
Ja, gaat naar de opvang. Volgende week even bespreken hoe het daar gaat

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Zou me daar totaal geen zorgen om maken hoor. Dreumesen zijn echt nog zo op ...
Bedankt voor jouw reactie. Ik maak mij ook meer zorgen om het feit dat hij direct begint te huilen als het kindje dichtbij komt.

2 jaar geleden

Hoi, ik herken het. Mijn kind (17 maanden, naar de opvang vanaf 3 maanden) houdt er niet van wanneer andere kinderen dichtbij hem komen of hem aanraken. Hij observeert ze graag, maar op afstand. Op de opvang was hij ook regelmatig overprikkeld. Hij was dan erg overstuur en/of ging onder de tafel zitten. Wanneer hij in de hoge box of kinderstoel werd gezet kwam hij tot rust. We moesten hem maanden wekelijks eerder ophalen, omdat hij te overprikkeld was. De situatie verbeterde toen hij kon lopen (meer controle). Ook ik dacht aan ASS. De verzorging en opvoeding van mijn kind zijn echt een uitdaging. We waren op het punt om een orthopedagoog eens mee te laten kijken. Toen las ik over het “moeilijke” temperament. Kort gezegd: kinderen met zo’n temperament hebben behoefte aan structuur en voorspelbaarheid, raken sneller dan andere kinderen overprikkeld, zijn gevoelig en intens en willen controle hebben. Heeft overeenkomsten met ASS, maar is uiteraard wat anders. Voor mij was dit vreugd der herkenning en helpend om over te lezen. Misschien herken jij dit ook? Maar als je twijfels blijft hebben over ASS kun je via https://www.autismejongekind.nl/cosos/ een vragenlijst invullen en de uitkomsten bespreken met het CB.