39 Reacties
3 jaar geleden
De mijne eet nog niet met de pot mee, hij is 7 maanden.
Ik maak gewoon hapjes van de dingen die ik in huis heb voor ons eigen eten.
Maar dan in de stomer/blender zonder zout.
Wanneer ik pasta voor hem maak doe ik er soms wel kruiden in, wat basilicum of tijm bijvoorbeeld.
Rijst heb ik nog niet gegeven, maar ik geef hem wel pasta (uit de blender dus).
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Maar ook met alle kruiden en zouten?
Ik snap dat dat misschien tegen de regels is van tegenwoordig, maar vroeger toen ik nog kind was, at ik ook gewoon met de pot mee een geen haan die er naar kraaide. Net als nu die speciale kindersmeerkaas etc. Daar doen wij ook niet aan. Dat hadden ze toen ook nog niet. En ja natuurlijk als iets heel erg gekruid is, dan krijgt ze iets wat niet of minder gekruid is maar kook ik ook voor haar apart.
3 jaar geleden
Hoi Dames,
Daar ben ik weer. Over paar maanden is kleine 10 maanden. En loop echt tegen een muur aan. Hij krijgt potjes en daar wordt hij ook wel groot van.
Maar wil toch meer doen voor hem.
Zie sommige kinderen van 10 maanden op YouTube heel voedsel krijgen en laat ze maar eten en proberen. Doen jullie dat ook? Vind dat best eng namelijk
3 jaar geleden
Hier weigert die vers fruit en groente. Over 2 week is die 10 maand en hij krijgt potjes vanaf zijn 4e maand (fruit) 5 maand (groente) 6,5 maand ( pap) en nu 9,5 maand beginnen we pas met (brood) hapjes. Ik moet zeggen dat ik het ook eng vind maar ik luister wel naar mijn mama gevoel die liegt niet.
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Hoi Dames,
Daar ben ik weer. Over paar maanden is kleine 10 maanden. En loo ...
Ik geeft af en toe gewoon een stukje broccoli of een sperziebonen. Beetje uitproberen en structuren leren kennen (9,5 maand). Potjes en heb de app Hapje gedownload daar staan leuke dingen om ook mee te eten! Zout desnoods achteraf...
3 jaar geleden
Reactie op Shar35
Ik geeft af en toe gewoon een stukje broccoli of een sperziebonen. Beetje ...
Ik denk dat ik ook gewoon niet durf met smaken enzo.
Zoals kip pesto pasta. Is erg lekker alleen zit veel pesto in en gerookte kip. of kip kerrie met de kerrie saus. Ook niet echt zoutloos ofzo
3 jaar geleden
Dochter lief eet voornamelijk mee met de pot. We koken pasta zonder zout, maar dat deden we voorheen ook al. Als sausje bak ik vaak een champignon en daarna doe ik er tomaat in blokjes bij een dat wordt dan ongeveer het sausje. Als je bio tomatenpuree koopt, zit daar vaak ook geen zout in, dus dan kan dat ook. Groenten koken en in stukjes door de saus, klaar. Voor roomsaus gebruik ik dan moedermelk, maar dat heeft niet iedereen meer in huis, dus dan gewoon slagroom of crème fraiche gebruiken denk ik... Of plantaardige varianten (soja of rijst of haver).
Champignons gebakken in boter geeft echt veel smaak en onze meid smult daarvan. Kruiden en zout doe ik zelf nog niet er door, deed mijn moeder ook niet bij mij (1982) tot ik een jaar was ongeveer. Dus dat houd ik aan en dan gewoon met mate koken. Je kunt er altijd wat zit op strooien op je bord, maar je kunt het er niet weer uit halen denk ik altijd maar.
3 jaar geleden
Dochter lief eet voornamelijk mee met de pot. We koken pasta zonder zout, m ...
Zit = zout 😅
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Hoi Dames,
Daar ben ik weer. Over paar maanden is kleine 10 maanden. En loo ...
Gewoon proberen! En zorgen dat het super zacht is, dat wanneer je het zelf op eet het als het ware oplost wanneer je je gehemelte en tong op elkaar drukt. Dan lukt het je kleine ook wel.
Denk dat het belangrijk is om verschillende structuren te voelen en proeven voor zo’n kleintje. Gewoon goed in de gaten houden.
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Kip pesto pasta kruid ik zelf, maar pesto komt wel uit een potje. En kerrie ...
Ja dan zou ik gewoon zonder zout doen en erna erop voor jullie. Pesto kan je misschien ook op je bord erbij doen en dan doe je een heel klein beetje voor je kindje.
Saus uit een pakje zit denk ik wel teveel zout in, maar dat is denk ik ieder voor zich die dat wel nu al geeft of er nog mee wacht...
Misschien kan je ook de app downloaden van Hapje dan heb je wat ideeën.. en kan je zelf ook van mee eten🤗
3 jaar geleden
Ik ben een beetje aan het experimenteren met Marije met stukjes aanbieden. We hebben tot nu gekookte courgette, gekookte wortel, gekookte paprika, gestoofde vis (in boter), gebakken kip, komkommer, gekookte penne pasta, rauwe tomaat, blaadje basilicum geprobeerd. Misschien nog meer, maar kom alleen even hierop. Ze krijgt ook wel eens een potje, maar vindt ze niet zo lekker. Hoeveel ze eet is erg wisselend
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Dus gewoon een stukje zo? Niet fijn gemaakt? Hier als stukje aardappel al t ...
Ik geef bijna alles in stukjes. Behalve als ze heel moe is, dan pureer ik het want dan heeft ze geen zin om te kauwen 🤪
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Dus gewoon een stukje zo? Niet fijn gemaakt? Hier als stukje aardappel al t ...
Ja, eerst at ze tussen 5-7 maanden vooral potjes, zo tussen 7-8 maanden oefenen met stukjes en vaak ook nog wat gepureerd erbij en nu met 10 maanden eet ze alleen nog stukjes. Met verslikken is het hier meteen heel goed gegaan, dus ik heb niet echt advies daarover sorry!
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Ik denk dat ik ook gewoon niet durf met smaken enzo.
Zoals kip pesto pasta. ...
Je kan toch de suas appart doen en ene klein beetje toevoegen bij hem? Voordat je de saus toevoegd haal je zijn portie er uit.
Hier eet ze ook gewoon pastas rijst aardappelen. Alles wat wij ook eten maar dan Ana haar aangepast