43 Reacties

3 jaar geleden

Hey, Mn zoontje is bijna 14 weken. Wij geven sinds twee weken om 19uur de fles en laten hem dan slapen. Hij wordt dan rond 5uur wakker. Soms is t speentje genoeg, soms een flesje. Daarna slaapt hij nog van half zes tot 9 ongeveer. Niet ideaal maar ik krijg toch wat uurtjes slaap 😅

3 jaar geleden

niet wakker maken lekker laten slapen...

3 jaar geleden

Wij geven de laatste fles om 7 uur en maken haar niet wakker om 23.00. Ze komt wanneer ze honger krijgt. Dit is al twee nachten nu rond 03.00/03.30. Ideaal! Je hoeft er maar 1 keer per nacht nog uit. Wij liggen sinds de kleine meid er is tegenwoordig toch al voor 23.00 op bed, dus of we er nou vóór de fles van 23.00 uitmoeten of snachts een keer dat maakt voor ons niet uit, haha. Volg je gevoel!

3 jaar geleden

Dat beetje dat ze opdrinkt heeft ze wel nodig. CB legde mij uit dat ik de laatste fles pas kan afbouwen als ze hapjes krijgt. Want ze hebben die laatste voeding vaak nog wel nodig. Ons meisje is 5.9 kilo en drinkt ook de fles niet helemaal op maar wat ze drinkt heeft ze nodig.

3 jaar geleden

Komt ze nog in de nacht? En wanneer heeft ze de laatste fles voor 23 uur? Mogelijk kan je een beetje gaan schuiven met je eettijden? Wij maken onze zoon van 10 weken nog wel wakker om 22 uur, dit is zijn laatste fles voor de nacht. Als hij wakker is drinkt hij wel heel zijn fles leeg. Als we moeten wachten totdat hij zelf wakker wordt, is dat rond 1 uur, en dat vinden wij minder praktisch.

3 jaar geleden

Wij hebben er ook voor gekozen om de fles van 23:00 uur over te slaan. Vooral omdat we ons mannetje altijd wakker moesten maken en hij soms niet eens wakker werd. Met als resultaat dat hij de fles niet volledig opdronk en hij alsnog in de nacht kwam... Nu we hem overslaan, komt hij regelmatig tussen 2 en 3 's nachts en daarna slaapt hij door tot een uur of 7..

3 jaar geleden

Reactie op Alicia89

Hey, Mn zoontje is bijna 14 weken. Wij geven sinds twee weken om 19uur de ...
Voordeel is dan wel dat je eerder naar bed kan... ik blijf nu op tot 23.00 uur dan fles dan minimaal half uur haar omhoog houden ivm reflux lig dan om 24.00 op bed. Ben weer aan het werk dus de wekker gaat ook dan weer om half 7☹

3 jaar geleden

Reactie op Dec2020

Komt ze nog in de nacht? En wanneer heeft ze de laatste fles voor 23 uur? ...
Ze komt niet in de nacht moet haar wakker maken om 7 uur in de ochtend. Haar laatste fles in dan om 19.00 uur misschien kan ik deze rekken naar half 8

3 jaar geleden

Reactie op Janneke86

Voordeel is dan wel dat je eerder naar bed kan... ik blijf nu op tot 23.00 ...
Ja tegenwoordig lig ik heel degelijk om 21uur te slapen haha. Hier ook een kindje met reflux helaas en maagzuurremmers. De eerste 3 maanden waren echt loodzwaar. Veel pijn en veel huilen(krijsen). Nu met andere voeding icm maagzuurremmers gaat het goed! We genieten dus vooral van de rust en onze zoon denk ik ook😅 Succes!!

3 jaar geleden

Reactie op Janneke86

Ze komt niet in de nacht moet haar wakker maken om 7 uur in de ochtend. Haa ...
Komt ze ook pas om 7 uur als ke de fles van 23 uur overslaat? Als wij de fles van 22 uur overslaan, komt onze zoon wel in de nacht, anders nooit. Echt al vanaf 5 weken. Je zou dat eens kunnen proberen, kijken wat jullie dochter gaat doen. En anders proberen te "spelen" met de andere eettijden van de dag. Kost even wat uitvogelen en het vinden van een nieuw ritme, maar waarschijnlijk voor jullie allemaal straks veel fijner.

3 jaar geleden

De fles om 11 uur geven is bij ons nog nooit gelukt! Onze dochter drukt haar laatste fles tussen 20-20:30 en gaat dan rond 21 lekker slapen als mijn man om 5 uur opstaat omdat hij om 6 uur begint krijgt ze weer een fles en schone luier en dan slaapt ze weer tot meestal 9 uur. Ik zou haar als ze zo moe is lekker naar bed brengen en nu ze 14 weken is voeden op verzoek hanteren. Hoeveel flessen van hoeveel geef je nu?

3 jaar geleden

Reactie op Dec2020

Komt ze ook pas om 7 uur als ke de fles van 23 uur overslaat? Als wij de f ...
+ eventueel nog "spelen" met de hoeveelheid voeding de rest van de dag.

3 jaar geleden

Reactie op Dec2020

+ eventueel nog "spelen" met de hoeveelheid voeding de rest van de dag.
En de laatste + doe vooral waar jij jezelf goed bij voelt. Dat is denk ik het aller belangrijkste!

3 jaar geleden

Ik heb dit ook en mijn zoontje is 8 weken. Hij slaapt al door sinds hij ongeveer 3 weken was . Maar kan dat kwaad?

3 jaar geleden

Reactie op Alicia89

Hey, Mn zoontje is bijna 14 weken. Wij geven sinds twee weken om 19uur de ...
Komt hij dan niet 1 voeding te kort elke keer?

3 jaar geleden

Ik heb gisteren de laaste fles om 22.00 gegeven. Mijn dochter is dan meestal heel wakker. Ze slaapt wel tot 6.30 en na het drinken van haar flesje slaapt ze weer tot uur of 10.00 meestal. Mijn dochter is zaterdag 10 weken.

3 jaar geleden

Reactie op Wendy013

Komt hij dan niet 1 voeding te kort elke keer?
Hij krijgt 5 flesjes van 200cc in totaal. Gewicht en lengte liggen goed. Ik ga er vanuit dat het goed is zo..

3 jaar geleden

Die van mij is nu 10 weken komt rond 20 of 21 nog een keer voor bv en dan slaapt hij door tot 5.30

3 jaar geleden

Reactie op Clen

Wij hebben er ook voor gekozen om de fles van 23:00 uur over te slaan. Voor ...
Precies hetzelfde

3 jaar geleden

Je zou het eens kunnen proberen om de fles over te slaan en te kijken wat ze doet. Ik maak de onze (nu 3 maanden) nog wel wakker als ze niet zelf wakker wordt, zodat ik zeker weet dat ik geen nachtvoeding hoef te doen. Anders ben ik de volgende ochtend niks waard als onze oudste dochter wakker wordt. Zodra mijn vriend weer een weekje vrij heeft, ga ik het weer wat loslaten.