13 Reacties

3 jaar geleden

Dan geef ik een mandarijn of ander fruit....meestal krijg ik er wel een paar hapjes in. Blijft lastig. Hier ook van die vlagen!

3 jaar geleden

Waarom wilt hij het niet? Trekt ie een vies gezicht? Zijn het bepaalde ingrediënten of de structuur? Ik zou proberen een broodje aan te bieden en geen toetje. Misschien wat groentehap op het broodje smeren en kijken of hij het zo lust.

3 jaar geleden

Waarom wilt hij het niet? Trekt ie een vies gezicht? Zijn het bepaalde ing ...
Hij heeft ze altijd al gegeten wat ik ook zei dus daar ligt het niet aan. Op het broodje heeft ook geen zin.. spuugt hij met dezelfde gang er weer uit.

3 jaar geleden

Reactie op Shar35

Dan geef ik een mandarijn of ander fruit....meestal krijg ik er wel een paa ...
Fruit heeft hij al op die dag… Het is alleen met het groente hapje.. Gelukkig is dat niet elke keer het geval maar vraag me af of er ook iets anders voor in de plaats gegeven kan worden dan een cracotte.

3 jaar geleden

Een soepstengel misschien? Is ook lekker hard en krakerig. Maar opzich hoef je ook niet per se iets ter vervanging te geven, het is niet zo erg volgens mij, alle kindjes hebben dit wel eens

3 jaar geleden

Reactie op lisanne1393

Fruit heeft hij al op die dag… Het is alleen met het groente hapje.. Geluk ...
Een soepstengel, maisstengel, broodje. Mijn kindje vind een geroosterd broodje met boter ook super lekker. Of wat groente uit de hand ipv hapje?

3 jaar geleden

Hier hebben ze dat ook wel eens, meestal is er dan wel iets aan de hand. Of ze hebben last van tandjes of voelen zich niet lekker. Geef meestal niets anders voor in de plaats, omdat ik merkte dat de fles daarna dan ook slechter ging. Dan liever meer vocht en maar iets minder warm eten.

3 jaar geleden

Zou het kunnen dat hij niet genoeg honger heeft of te veel tijdens de lunch op heeft. Hier was dat namelijk het probleem. Als ze te veel brood at tijdens de lunch at ze maar de helft aan groente en ging het zeer moeizaam.

3 jaar geleden

Reactie op lisanne1393

Hij heeft ze altijd al gegeten wat ik ook zei dus daar ligt het niet aan. ...
Misschien een flesje geven ipv een cracotte?

3 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde met onze dochter. Ze eet het met vlagen goed en de volgende dag krijgen we er 1 hapje in. Zij eet graag met ons mee. Dus we proberen dat ook zo veel als het kan te doen. Want dan eet ze dus wel goed.. als dat niet kan, doordat we iets eten wat ze nog niet mag, dan geven we wat extra fruit of een koekje. Wij hebben ook standaard komkommer in de koelkast liggen, daar is ze dol op. Dan heeft ze toch nog wat groente binnen 😉

3 jaar geleden

Die van ons had tijdens het krijgen van de eerste tandjes ook geen trek in warme hap. Een cracotte daarentegen lustte ze dan weer wel! Met tandjes krijgen is tegendruk juist fijn toch? Ik zou gewoon lekker cracottes en alles wat hij wel eet geven, het zal een fase wezen dus hij eet vanzelf wel weer de warme hap! Die van ons ging na een weekje weer normaal eten.

3 jaar geleden

Van LMR kreeg ik de grandioze tip: avocado uit de diepvries. Dit zijn kleine blokjes (ca. 1cm) dus je kunt kleine porties ontdooien. De porties worden hier steeds groter want ze is er gek op. Stukjes komkommer lust ze ook heel graag. Paprika pas 1x geprobeerd maar was nog geen succes.

3 jaar geleden

Of eens proberen om het hapje koud(er) te geven? Toen onze dochter erg last had van tandjes hielp dat. Direct uit de koelkast helemaal 😅