51 Reacties

3 jaar geleden

mijn dochter is 10 maanden ik ben met 8 maanden begonnen met de pot mee eten.. ik kook voor haar zout loos.. ze eet nu echt alles mee en bij mij is het heel verschillend wat we eten.. ik laat haar ook echt alles proeven ..

3 jaar geleden

Wat ik nu doe is ik maak gewoon haar eigen prakje groente en krijgt ze om 16.30 uur en als wij gaan eten 17 uur geef ik haar een heel klein beetje van alles, puur om te proeven en te ontdekken (ze eet dan ook met haar handjes). Verder ben ik ook benieuwd hoe je echt de stap kan zetten na mee eten, qua pittigere kruiden. Morgen ga ik goulash maken denk dat ik haar dat niet kan laten proeven dan.

3 jaar geleden

Wat ze nog niet mag is honing, toegevoegd zout/suiker en rauw vlees/vis/ei, verder mag alles. Wat ik doe is koken zonder zout voor ons alledrie en als we iets zouts eten wat ze niet mag is dat vaak vlees en dan doe ik voor haar een omelet of volledig vega voor een keer. Vandaag aten wij pastasalade met reepjes kip, sla, tomaat en avocado.marije at pasta met tomaat en avocado en daar smult ze dan lekker van. Is eventjes oefenen en even wennen, maar de moeite waard, super gezellig met zn allen eten

3 jaar geleden

Hier eet mijn kindje ook mee al een maand of 2. Ik wissel het vaak af, wel zoutloos en doe ik zelf zout bij mij achteraf. Soms pureer ik wel de pasta bijv iets maar wel grof. En de andere dag geef ik los sperziebonen, stronkjes broccoli of stukjes wortel, met aardappel en stukjes kip. Mijn kindje vind kruiden zoals kerrie ook heel lekker. Ik heb de app Hapje voor handige smaken bij elkaar. Doperwten,rijst, gehakt met kerriepoeder bijv, vindt ie om te smullen!!

3 jaar geleden

Reactie op Shar35

Hier eet mijn kindje ook mee al een maand of 2. Ik wissel het vaak af, wel ...
Kerriepoeder!! Ga ik ook maar eens proberen. Bleef een beetje hangen bij dille en basilicum. 🙂 Hoelaat eten jullie dat jullie kindjes mee kunnen eten? Of draaien jullie de laatse avondfles en de warme hap om? Vind dit lastig... Vooral als ik straks werk tot 17 u, naar huis moet reizen en dan nog koken, dan eet mijn kind pas rond 19 u. 😬

3 jaar geleden

Kerriepoeder!! Ga ik ook maar eens proberen. Bleef een beetje hangen bij di ...
Wij proberen om zes uur te eten, lukt niet altijd en dan is ze ook wel erg moe, dan drinkt ze gewoon meer melk voor het slapen. Hoeft niet altijd perfect. Hihi. En als zelf koken ff niet lekker is met plannen, kan een back up hapje uit de vriezer of potje ook

3 jaar geleden

Daar zit ik dus ook mee. Het is vaker tegen half 7 dan 6 uur. Ze redt het echt niet zolang zonder avondeten. Daarom nog steeds gewoon haar prakkie uit de vriezer, maar ja daar wil ik toch eens vanaf..

3 jaar geleden

Ik wil ook langzaam beginnen met de pot mee eten. Ik maak wat extra zodat op de momenten dat ik moet werken en we laat eten, hij wat eerder eet. Of als het niet lukt een potje. Maar hoe doen jullie dat met pasta? Wij eten wel eens macaroni met een pakje van honig, maar die zijn nog te zout. Maken jullie alles helemaal zelf?

3 jaar geleden

Rond 18:00 eten.. mijn kindje houdt niet zo van de fles dus drinkt kleinere beetjes. In de avond dus nog sowieso een fles. Soms wil hij hem met naar bed gaan rond 19:00, maar slaat hem soms ook over. Hij komt later ook nog voor voeding dus bij mij loopt het wat anders haha.

3 jaar geleden

Mijn dochter is 10 maanden oud en eet met de pot mee (uiteraard zonder toegevoegd zout of suiker, wel gekruid) Ik kook niet meer apart voor haar. Ik ben hier met 7.5 maanden mee begonnen. Ze geniet echt van eten. Ze eet zelfs pittig. Ik let er wel op om het niet TE pittig te maken voor haar. Ik denk dat ze oud genoeg is om stukjes voedsel te eten. Let uiteraard wel op de grootte ervan. Ik zou hier al mee beginnen. Laat haar ook zelf eten en ontdekken. Wordt een kliederboel maar goed voor de ontwikkeling. Baby's leren heel snel en wennen ook meteen aan verschillende smaken. Hoe eerder je begint, hoe beter. Anders loop je het risico dat als ze groter is meer eten kan weigeren. Mijn kindje eet rond een uur of 17.00 a 17.30 uur. Daarna krijgt ze een fles tussen 18.00 en 18.30 en om 19.00 ligt ze in bed. Op sommige dagen eet ze ook wel rond 18.00 maar niet later anders kan ze niet op tijd naar bed. Rekken is lastig. Als ze honger heeft, heeft ze honger. Je kan nog een snack geven zoals tomaatjes of komkommer om het te proberen te rekken. En krijgt ze na haar middagdutje nog wat fruit? Dat vult ook wel. Je kan ook een dadel of gedroogd fruit geven. Vind mijn dochter heerlijk. Probeer alleen niet te veel te geven anders heeft ze weinig eetlust. Eigenlijk mogen ze al heel veel dingen m.u.v. zout/suiker/honing/rauw vlees e.d.

3 jaar geleden

Reactie op MamaI2020💙

Ik wil ook langzaam beginnen met de pot mee eten. Ik maak wat extra zodat o ...
Ja zit met het zelfde dilemma. Wij eten Bertolli pittig pasta uit zo’n zak wel met verse tomaten nog zelf toegevoegd, maar kan zij ook niet eten denk ik. Potje dan maar?

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ja zit met het zelfde dilemma. Wij eten Bertolli pittig pasta uit zo’n zak ...
Misschien kan je dan dit proberen....kan je zelf ook mee eten.

3 jaar geleden

Reactie op Shar35

Misschien kan je dan dit proberen....kan je zelf ook mee eten.
Welke app is dit? Ziet er goed uit.

3 jaar geleden

Reactie op MVNB

Welke app is dit? Ziet er goed uit.
Ja is zo handig...soms denk ik wat moet je bedenken qua eten🤭 en dan staat hier aardig wat op app heet Happje.

3 jaar geleden

Wij laten bijna met alles met de pot mee eten. We zijn zoutarm gaan koken en doen op ons eigen bord zout erbij. We geven haar een bordje met eten in kleine stukjes, die doet ze zelf met haar vingertjes in d'r mond (ontzettend schattig😍) Ook gekruid en pittig eten, dit vind ze hartstikke lekker! Roti en nasi zijn haar favorieten. Nooit last van darmpjes of rare ontlasting ofzo. Als ze iets niet lekker vind (als ze na 2 hapjes stopt met eten) of als we rauwe vis o.i.d. eten krijgt ze aangepast eten.

3 jaar geleden

Nog een toevoeging, wij kunnen al jaren niet eten uit pakjes en zakjes i.v.m. dieet van mijn man. We zijn dus al helemaal gewend om met losse kruiden te werken en zelf zout toe te voegen, dan kun je makkelijker het zout weglaten of pas op je bord toevoegen. Kan me voorstellen dat dat lastiger is als je dat niet zo gewend bent.

3 jaar geleden

Reactie op Shar35

Ja is zo handig...soms denk ik wat moet je bedenken qua eten🤭 en dan staat ...
Ja, ik weet ook nooit wat we moeten eten. Kom steeds weer op hetzelfde uit, zo saai 😋

3 jaar geleden

Reactie op MVNB

Daar zit ik dus ook mee. Het is vaker tegen half 7 dan 6 uur. Ze redt het e ...
Ja hier ook prakkies uit de vriezer en die krijgt hij bij de opvang. Hoe doe je die overgang dan naar mee eten met de pot dan? 😬😬😬

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ja zit met het zelfde dilemma. Wij eten Bertolli pittig pasta uit zo’n zak ...
Zelf je saus maken met gewoon zo'n pak frito en daar kruiden aan toevoegen. Zo doe ik het. Misschien zit daar ook te veel zout in? Nooit op gelet... In tomaten zit van nature wat zout... Als ik baby pasta maak dan is de tomaatverhouding tot de andere groentes en vlees niet heel hoog...

3 jaar geleden

Zelf je saus maken met gewoon zo'n pak frito en daar kruiden aan toevoegen. ...
Oke, ja misschien toch een keer zelf maken dan en in een andere variatie, ben alleen zo gek op de pasta zoals wij hem nu eten..😁