51 Reacties

3 jaar geleden

Zijn er ook mensen die potjes geven? 😅 of ben ik de enige die dit doet? Vaak vindt ze dat veel Lekkerder dan ons eten

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Zijn er ook mensen die potjes geven? 😅 of ben ik de enige die dit doet? Va ...
Nee ook hoor!! Haha. Op mijn werkdagen doe ik vaak een potje mocht ik niks uit de vriezer hebben gehaald of hij al honger hebben op de opvang, dan geven ze het daar.

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Ik geef ook nog voor het grootste gedeelte potjes

3 jaar geleden

Reactie op Tnijland

Ik geef ook nog voor het grootste gedeelte potjes
En als jullie zelf eten dan? Hier lukt dat echt niet meer als ze erbij zit, ze wil dan echt eten wat wij eten. Probeer wel eens maisvinger of soepstengel, maar daar trapt ze niet in..

3 jaar geleden

Reactie op MVNB

En als jullie zelf eten dan? Hier lukt dat echt niet meer als ze erbij zit, ...
Vanavond heeft ze met ons meegegeten maar ze vond het niet echt lekker

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Ja hoor best vaak denk zeker wel 50/50. Ik vind zelf de meeste potjes van Olvarit ook echt wel lekker smaken en ook beter dan wat ik zelf zou maken. 😂

3 jaar geleden

Reactie op MVNB

En als jullie zelf eten dan? Hier lukt dat echt niet meer als ze erbij zit, ...
Misschien haar dan ook echt iets geven van wat jullie eten?

3 jaar geleden

Ik maak bijna elke dag einde vd dag voor ons avondeten een vers hapje, stomen gaat snel in je doet alles in 1 pan. In 15 minuten klaar. Bijvoorbeeld een (zoete) aardappel aan stukjes met 2 stronkjes broccoli en stukje diepvriesvis (of ipv vis met gehakt, lamsvlees of kip kan ook). Ipv aardappel kan ook rijst en pasta (kook ik wel apart even) . Pompoen, bloemkool, boontjes, kool, tomaten, courgette etc je kan alles variëren zo (soms ook diepvries) . Op het laatst wat olijfolie en/ of klein beetje parmezaanse kaas erover en klaar. Je kan ook verse kruiden erbij doen. (basilicum, peterselie, tijm, oregano) Ik pureer nog wel veel want vind op het moment belangrijker dat ze de smaken leren kennen ipv de stukjes. Bijna altijd wordt alles opgegeten. Soms als het wat veel is verdeel ik het in twee en geef ik het de volgende dag. Meeten met ons vind ik op het moment nog iets te zout of te pikant komt iets later wel.

3 jaar geleden

Hier nog potjes en erna proeven van ons eten

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Misschien haar dan ook echt iets geven van wat jullie eten?
Dat doen we ook zeker wel hoor, maar we eten niet altijd iets wat ze mag. Maar ik ga er voortaan maar een beetje rekening mee houden denk ik. Maar bijvoorbeeld rijst met groenten en een sausje werkt al niet, want de rijst krijgt ze niet naar binnen met haar handjes.. Aardappeltjes is een stuk makkelijker haha.

3 jaar geleden

Zelf je saus maken met gewoon zo'n pak frito en daar kruiden aan toevoegen. ...
In tomato frito is inderdaad zout&kruiden toegevoegd, in passta/gezeefde tomaat niet

3 jaar geleden

Reactie op mbw90

Geef geen potjes. Ik kook elke dag vers😭 Nu moet ik wel zeggen dat ik wel van koken houd hahahaha. Gek genoeg houdt mijn dochtertje niet van potjes. Ze weigert om dat te eten. Wellicht omdat ze het niet gewend is. Vind het zelf ook echt geen smaak hebben🤣

3 jaar geleden

Ik zou langzaamaan eens een stukje van iets zachts (zoete aardappel, banaan) geven en kijken wat ze ermee doet. Onze dochter vindt dat echt veel interessanter dan een prakje 😅 Dat mee eten vind ik ook nog lastig. Ik schep er nu vaak wat uit voor haar en breng het daarna verder op smaak met zout of sausjes (als die teveel zout bevatten). Dan eet ze wel zoveel mogelijk mee maar zonder teveel zout.

3 jaar geleden

Reactie op Carolien78

Ik maak bijna elke dag einde vd dag voor ons avondeten een vers hapje, stom ...
Te zout of te pikant, daar zit ik ook mee. Zijn nieren moeten zout goed aankunnen en zijn darmen moeten wennen aan pikant dus die opbouw daar ben ik ook rustig mee. Volwassenen die zelf zoutloos koken krijgen via ander voedsel al snel te veel zout binnen en voor een baby is de max nog sneller bereikt.

3 jaar geleden

In tomato frito is inderdaad zout&kruiden toegevoegd, in passta/gezeefd ...
Passata! Je hebt gelijk. Ik sta altijd bij het schap etiketten te lezen omdat dit lastig te onthouden is. Heel af en toe geef ik uit gemak een potje. Het viel mij op dat de fruitpotjes 8+ slappe waterige fruitmeuk bevatten. Terwijl de groentehap 8+ wel droger, groffer van aard is. De fruitpotjes koop ik dus niet meer want die fase is mijn kindje voorbij. Na 8+ houdt het op hé qua kant- en klaar gemak? 😁

3 jaar geleden

Reactie op MVNB

Dat doen we ook zeker wel hoor, maar we eten niet altijd iets wat ze mag. M ...
Geloof me baby's kunnen meer dan je denkt. De pincetgreep ontwikkelt zich nu. Ze kunnen het kleinste korreltje al pakken🤣 Ik geef rijst (ongeprakt) met een lepeltje. Maar vaak leg ik het ook voor haar neer en eet ze het zo op.

3 jaar geleden

Ja hier ook prakkies uit de vriezer en die krijgt hij bij de opvang. Hoe do ...
Gewoon doen zou ik zeggen! Kook wat je normaliter zou koken en voeg er geen zout aan toe en gebruik ook geen kant en klare pakjes (daar zit vaak te veel zout of suiker in) Proberen kan geen kwaad 😊

3 jaar geleden

Reactie op MamaI2020💙

Ik wil ook langzaam beginnen met de pot mee eten. Ik maak wat extra zodat o ...
Ik maak pastasauzen altijd zelf. Gebruik geen kant en klare zakjes of potjes. Het is echt heel simpel. Ik deed dit ook voordat ik een kindje had, dus daarom ook geen moeite mee nu. Zelf maken is ook lekkerder!

3 jaar geleden

Hier geef ik ook nog vaak potjes. Fruit niet meer, dat geef ik vers. Aardappelen, groente en een stuur vlees vis of vega, hij vindt het echt niet lekker. Vlees, vis of vega gaat er wel in. Mits ik het met een beetje appelmoes geef, dan eet hij alles op haha! Geven jullie trouwens na het eten ook al een toetje? Want meneertje heeft na een bv potje, en dan die grote van 12+ nog steeds honger lijkt het wel. Hij is sowieso een lekkere eter, maar genoeg is genoeg uiteraard.

3 jaar geleden

Reactie op Miranda39

Hier geef ik ook nog vaak potjes. Fruit niet meer, dat geef ik vers. Aardap ...
Ik geef soms wat yoghurt met aardbeien (vers) of zonder iets vind ie ook lekker!